OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Słobity – Bartoszyce (255)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-08-26 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Słobity  (N)
0,000 0
   
   
   
   
  Jankówko  (N)
7,200
   
   
  Dobry Pomorski  (N)
13,000
   
   
  Bażyny  (N)
19,530
   
   
  Drwęczno  (N)
23,190
   
   
  Orneta  (N)
29,390
   
   
  Opin  (N)
34,500
   
   
  Wolnica  (N)
42,400
   
   
  Łaniewo  (N)
51,200
   
   
  Bobrownik  (N)
55,400
   
    60,400
   
   
  Rogóż  (N)
67,371
   
   
  Samolubie  (N)
72,740
   
   
  Krawczyki  (N)
76,563
   
   
  Szwaruny  (N)
79,482
   
   
  Karolków 2  (N)
   
   
  Bartoszyce  (N)
86,794
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #5 (odp. na #3) pillager1849 (2021-08-25 09:33:40)
    Niestety, linia kolejowa nr 255 nie będzie zostanie reaktywowana w przyszłoci.
  • #6 (odp. na #3) tomimaki (2021-08-25 12:09:09)
    Bardzo mała na część linii od Lidzbarka Warm. do Bartoszyc.
  • #7 subsens (2021-08-25 12:59:12)
    #3 Oczywiście, że tak. To niezbędne poprzeczne uzupełnienie szprychy na osi wschód-zachód (czyli tzw. Koncepcja Kija). Przy czym w aktualnej sytuacji geostrategicznej tory do Głomna nie majom sensu ekonomicznego, dlatego elektryfikacja LK 38 pójdzie łącznicą, z centrum przesiadkowym przy DW 592: https://www.google.c… Najbardziej zyska Orneta (i ofc Drwęczno) dzięki budowie komplementarnego do Szyman PL Olsztyn-Warmia: https://m.facebook.c… No i Słobity - w związku z niejasnością co do LK 254, potoki pasażerów pomiędzy Elblągiem a Braniewem zostaną skanalizowane z korzyścią dla Lidzbarka. Tam zresztą już powstaje poczekalnia: https://oneplace.mar…
  • #8 (odp. na #5) wasiukibic (2021-08-25 13:27:00)
    Był pomysł na połączenie Olsztyna z Lidzbarkiem Warmińskim i Bartoszycami: https://radioolsztyn… Z późniejszych "słuchów", jakie mnie doszły, projekt został jednak utrącony w sejmiku wojewódzkim. Widzę, że jednak Tomimaki ma bardziej optymistyczne info.
  • #9 113 (2021-08-25 14:44:06)
    @subsens: Tutaj masz rację. Budowa stacji lub przystanku przy DW 592 z skierowaniem ruchu kolejowego na Korsze ma całkowity sens. Uruchomienie jakichkolwiek połączeń do Głomna nie ma za bardzo sensu i bardziej jest to jako ciekawostka. Dodatkowo na części fragmentu linii w Bartoszycach powstały domki, więc wykluczone jest odtworzenie linii na pierwotnym przebiegu.
    Mam jednak pytanie w tej koncepcji: Czy linia kolejowa nr 255 byłaby zelektryfikowana razem z fragmentem 38-ki z Korsz do łącznicy w Bartoszycach nie dociągając do stacji?
  • #10 subsens (2021-08-25 22:09:20)
    Oczywiście, że tak. W tym nowoczesnym układzie komunikacyjno-urbanistycznym manewry w Bartoszycach pod drutem nie majom sensu ekonomicznego. Ale akurat tu PLK dysponuje podtorzem pozwalającym zrealizować relatywnie niewielkim kosztem zasadniczy element planu modernizacji. Ruch towarowy do Bartoszyc pójdzie północnym, niezelektryfikowanym torem. Jest to programowo sprzęgnięte z formułą RCP (moduł dojazdowy): https://www.rcplokom… Na węźle w Korszach nie będzie to niczym nowym: https://wrphoto.eu/d…
  • #11 Mszkl (2021-08-26 10:30:51)
    Tyle, że do centrum Bartoszyc to dobre 3-4 km.
    Nie ma pomysłu na korektę wprowadzenia lk 255 do Bartoszyc? Mam na myśli nowy ślad gdzieś spomiędzy Brzostkowa a Sędławek, na północny zachód, potem wzdłuż Suszycy do przecięcia DW 592 (tutaj nowy przystanek Bartoszyce), łukiem na północny wschód/wschód aż do wejścia w stary ślad lk 255 "pod prąd", następnie od ok. ul. Dębowej (przy granicy miasta) do post. odg. Karolków 1.
  • #12 subsens (2021-08-26 18:42:32)
    Oczywiście, że tak. Z tym, że w obecnych realiach transportowo-logistycznych rozpatrywane dotąd warianty nowego przebiegu zachodniej nitki LK 255 nie majom sensu ekonomicznego. Fundamentalną myślą planu jest specjalizacja linii, a priorytetem w regionie zaspokojenie potrzeb kapryśnego elektoratu w zakresie przewozów pasażerskich i przede wszystkim redukcja kosztów oraz unikanie przymusowych wywłaszczeń. Taka korekta nastąpi po położeniu nieparzystego toru towarowego na LK 255 (podtorze czeka od 1916 r.), ważnego strategicznie dla umożliwienia bezstratnej ewakuacji miejscowego garnizonu https://www.wojsko-p… Podg Karolków? Oczywiście, że tak, wraz z mijanką Tromity. Ale centrum przesiadkowe będzie połączone ze starówką ścieżką rowerową, a po wybudowaniu elektrowni wodnej wraz z jazem piętrzącym i zalewem na Łynie linią tramwajową. Podobnie zresztą jak Wiatrowiec i Sępopol w przebiegu LK 258. Bartoszycka spółka zainstalowała już w rejonie Sępopola cztery turbiny: https://www.wtw-pola…
  • #13 113 (2021-08-26 20:01:22)
    @subsens: Trochę się pogubiłem, ale z tego co mam rozumieć to RCP będzie brać udziały w odbudowie linii? A i czy też w przypadku elektryfikacji nie brakowałoby podstacji zasilających?
  • #14 subsens (2021-08-27 00:06:56)
    Oczywiście, że tak. Przy obecnych uwarunkowaniach polityczno-gospodarczych inwestycje infrastrukturowe pozbawione synergicznego oddziaływania spółek prawa handlowego oraz podmiotów sfery publicznej, podobnie jak zelektryfikowane linie pozbawione podstacji trakcyjnych - nie majom sensu ekonomicznego. A poza tym wszyscy jesteśmy trochę pogubieni.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Słobity – Bartoszyce (255)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...