Linia Opalenica Wąskotorowa – Lwówek Wąskotorowy
Ostatnia zmiana: 2023-05-06 (opisy, kilometraż)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Watermarines
(2022-02-08 08:51:49)
Podsumowując, odbudowanie kolejki opalenickiej to nie problem, rondo na przedmieściach Opalenicy można zrobić metodą Stegny Gdańskiej, czyli tor między zjazdami z ronda i przejazd ze światłami (jeśli nie z zaporami), jedynie problematyczna rzecz, to autostrada A2 "wolności", ponieważ 1 miejsce, czyli przed Trzcianką Zachodnią, albo musiałby być wiadukt nad A2 albo pod A2, tak samo tyczy się linii do Nowego Tomyśla - albo wiadukt nad albo pod, choć ja bym bardziej "podwyższył o kilka metrów autostradę (ale to pociąga większe koszty ...) i wtedy wykonanie wiaduktu pod.
-
#2
Jacek jacek
(2024-02-19 23:11:11)
Opalenicką KD zabiła definitywnie decyzją o niebudowaniu wiaduktu nad autostradą, w okolicach lat dwutysięcznych. Być może gdyby powstał wiadukt, bądź tunel dla kolejki, to myślę że cała infrastruktura służyła by dziś, jako spore źródło dochodów gmin przyliniowyych, a okolica miała by nielada atrakcję turystyczną.
-
#3
(odp. na #2)
irek
(2024-02-20 10:17:17)
@Jacku, nie wybudowanie wiaduktu Opalenickiej KD, nad Autostradą Wolności, to tylko pretekst do jej likwidacji. Na autostradzie, na odcinku 3,4 kilometra kierunek zachodni (Michorzewo-Trzcianka-Głuponie) powstały 3 wiadukty, na kolejnym 6,5 km autostrady są kolejne 3 wiadukty....itp itd. Generalnie na AW między, zjazd Buk- Trzciel 52 km, są 26 tunele/wiadukty, w tym 5 (dla zwierząt i techniczne)
Tak przy okazji, jaki "argument" mieli decydenci aby zlikwidować połączenie (część linii 376 Opalenica-Grodzisk Wielkopolski? Złośliwi zapewne by powiedzieli, iż w miejscu trzech przystanków obecnie są ronda (Sielinko, Urbanowo, Gąblewo(stare położenia) :) Aktualnie, w miejscu tego zlikwidowanego odcina jest ścieżka rowerowa, prawdopodobnie najbardziej obłożona ścieżka, na terenach po zlikwidowanych liniach. -
#4
andrzej2110
(2024-02-20 18:18:43)
W miejscu przebiegu wąskotorówki jest wiadukt, ale tylko drogowy. Kolejka nie była w rejestrze zabytków, więc łatwo było uwalić.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Opalenica Wąskotorowa – Lwówek Wąskotorowy