Żywiec – bocznice
Ostatnia zmiana: 2024-05-25
Nazwa: Żywiec – bocznice
Punkty węzłowe:
bocznica | ||||
bocznica do browaru w Żywcu | ||||
bocznica do cegielni | ||||
bocznica do papierni | ||||
bocznica zakładów Famed | ||||
papiernia - tory zakładowe |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
John64_BFME2&SHoK
(2025-08-03 15:07:11)
Jeśli chodzi o bocznicę do zakładów Famed, to na północ od nich znajdował się jeszcze jeden wjazd, który przecinał ulicę Wesołą (poza tym odchodził tam też ślepy tor na zachód). Jeśli na mapach włączymy Street View, klikniemy na wschód od "TFP Sp. z o.o. - Pralnia Przemysłowa" i włączymy datę "2012" to zauważymy tam przejazd kolejowy z zachowaną jedną szyną!
Poza tym były jeszcze dwie bocznice: jedna w Sporyszu do Fabryki Śrub, a druga (też w Sporyszu) przechodziła przez ulicę żwirową (prawdopodobnie szła do żwirowni). Bocznica, co przecinała drogę Tadeusza Kościuszki, szła do tartaku. -
#2
John64_BFME2&SHoK
(2025-08-06 08:52:20)
Tory, o których wspomniałem można zauważyć na starej mapie Żywca z 1956 roku. Odcinek torów znajdującycu się przy jeziorze Żywieckim szedł wtedy bliżej wspomnianego jeziora. Dopiero jak zbudowano zbiornik, to zmieniono układ torów na ten znany dzisiaj.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.