OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szamotuły – bocznice

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-10-04

Nazwa: Szamotuły – bocznice

Punkty węzłowe:

  bocznica „Viterra Silos Elewator Zbożowy Szamotuły”
  bocznica dawnej olejarni
  bocznica DOLATA
  bocznica OST SPED INTERMODAL sp. z o.o. sp. k.
  bocznica paszarni AGRIPLUS
| bocznica Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych „ADM SZAMOTUŁY” sp. z o.o.
  bocznica Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych „ADM SZAMOTUŁY” sp. z o.o. – tory zakałdowe
Pokaż na mapie ⇵
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Stan linii « Pokaż/ukryj
Obraz

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 blakop (2021-09-29 17:31:09)
    Bocznice zaznaczone na mapie na południowy-zachód od linii 351 WSZYSTKIE są czynne i eksploatowane (co ciekawe najważniejszej nie zaznaczono - najbardziej na południe powinna być bardzo rozbudowana bocznica do olejarni). Nie istnieje dzisiaj zlikwidowana pewnie ok.2004 roku bocznica na północny zachód do starej olejarni i po niej faktycznie nie ma nawet najmniejszego śladu dzisiaj. Zatem spis bocznic powinien być następujący (od góry):
    1. "Stara olejarnia" (rozstaw 1435mm), zawieszenie ruchu ok.2000 roku, fizyczna likwidacja ok.2004
    2. "Baza taborowa firmy DOLATA (dawna cukrowania). Rozstaw 1435mm (i ona powinna być normalnie w kolorze czerwonym - chociaż faktycznie nie do samego końca)
    3. "Baza kontenerowa OSTSPEED" (kiedyś również skup złomu i inne). Rozstaw 1435mm (kolor czerwony)
    4. "Paszarnia AGRIPLUS". Rozstaw 1435mm (kolor czerwony)
    5. "Zakłady Przemysłu tłuszczowego". Rozstaw 1435mm, częściowo zelektryfikowana (kolor czerwony - należy ją nanieść na podstawie dowolnego podkładu jako tą najbardziej na południe odnogę - ona się już prawie bliżej Baborówka kończy, niż Szamotuł).

    Pomiędzy bocznicą 2 i 3 istniała jeszcze bocznica "młynów", ale ją trudno zaznaczyć, bo choć jako wydzielony układ torowy biegła tuż obok i równolegle do linii 351. Młyn już nie istnieje, ale być może jeszcze przy samym elewatorze są jeszcze tory.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...