Łowyń – bocznice
Ostatnia zmiana: 2021-07-09
Nazwa: Łowyń – bocznice
Punkty węzłowe:
Marmite (Christianapol) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-09-06 03:46:33)
Co tu mają wozić, skoro zamyka się kolejna firma.
https://epoznan.pl/n…
Pechowe miejsce. -
#2
MK
(2023-09-06 14:27:56)
Może nowy właściciel podejmie starania o przywrócenie ruchu kolejowego? Myślenie życzeniowe :)
-
#3
Bocznice wszelakie leżące odłogiem
(2023-09-06 15:23:34)
Mała uwaga do tematu, gdyż brakuje tego. Firma, która tam miała swoją filię, przenosi się w lepsze miejsce komunikacyjne. To jest około 60-70 km autostradą albo krajówką, co jest zrozumiałe. Już 80% pracowników wyraziło zgodę na przejście w nowe miejsce. Czy to jest pechowe miejsce? Nie pechowe, ale raczej nieudaczne władze dróg żelaznych tracą klientów od lat. Tracą nawet w dużych ośrodkach wielkomiejskich, które posiadają sporo bocznic i dobre połączenia.
Czy nowy właściciel przywróci ruch kolejowy? Raczej nie, gdyż to miejsce już miało kilku użytkowników i niestety, ale każdy liczy koszta, co zrozumiałe. A beton dróg żelaznych nie jest skory to logicznego prowadzenia biznesu. No i tak to się kończy, gdy monopol jest oderwany od rzeczywistości.
Blisko, coraz bliżej jak jedynym klientem kolejarskiej braci będzie pasażer osobówek i to w okresie wakacyjno / urlopowym :) Ale i to nie obudzi z letargu, kolejarskiej wierchuszki. -
#4
et21
(2023-09-06 19:05:13)
Do zarządzania drogą zakładową wystarczy pachołek albo kawałek łańcucha z kłódką. Do zarządzania bocznicą potrzebne jest kilkadziesiąt kg papierów i kilkaset (albo i kilka tysięcy) godzin pracy biurowej. Drogą wewnętrzną może być kawałek łąki. Bocznica kosztuje 1000-2000zł/mb albo i więcej.
Tak się zastanawiam, czy nie powinna istnieć państwowa instytucja zarządzająca bocznicami. Tak żeby rolą przewoźnika było podstawienie (i zabranie) wagonów na bocznicę, a rolą użytkownika było tylko załadowanie i rozładowanie. Opłata za utrzymanie i zarządzanie groszowa, max kilkaset-kilka tys./rok. Malkontenci - wsadźcie sobie swoje argumenty w tłuczeń albo w asfalt. -
#5
Błażej Kopka
(2023-09-06 19:21:34)
Sam wyliczasz, że koszty bocznic są ogromne, ale opłata ma być groszowa jednak... To kto ma to sfinansować? Zdradzisz z której listy startujesz, bo jasno wyklarowałeś swoją ekonomię mikolizmu i sposób jej finansowania :)
-
#6
@et21
(2023-09-07 09:06:00)
@er21 bardzo trafna uwaga - Do zarządzania bocznicą potrzebne jest kilkadziesiąt kg papierów i kilkaset (albo i kilka tysięcy) godzin pracy biurowej. Drogą wewnętrzną może być kawałek łąki. Bocznica kosztuje 1000-2000zł/mb albo i więcej.....Tony papieru tony analiz...a komputry jedynie aby sobie w arkanoida pośmigać?
Od siebie dodam iż jeszcze potrzeba kilka/kilkanaście, bardzo ważnych (dla urzędników) pieczątek. Koniecznie okrągłych, czerwonych z godłem narodowym. Aby tematu nie rozwlekać sugeruję skacz Kabaret Moralnego Niepokoju - Urzędnik https://www.google.c…
No i na koniec. Jak zaczyna się mieszanie polityki z biznesem, no to mamy początek końca. Nie tak odległe to czasy jak byli tacy towarzysze stachanowcy którzy coś tam ponad 80 lat budowali i to wszystko legło niczym domek z kart.
Generalnie, gdyby ktoś jeszcze miał obiekcje, to w temacie biznas/transport liczy się czas, a czas to pieniądz.
Jak ktoś ma odrobinę wolne czasu nich usiądzie i policzy jaki procent w funkcjonowaniu tej firmy stanowił transport.
Produkt tej firmy zapewne lądował w tamtejszym magazynie, następnie podstawiono wagony które przepchnięto do stacji na szlaku(Zbaszyń/Zbąszynek) tam były podczepione pod większy skład...... i zapewne przy dobrych wiatrach towar docierał do klienta po 2-3 dniach. Obecnie ten sam towar dociera do klienta w max 24 h !
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.