OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Łowyń – bocznice

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-07-09

Nazwa: Łowyń – bocznice

Punkty węzłowe:

  Marmite (Christianapol)
Pokaż na mapie ⇵
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-09-16) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Stan linii « Pokaż/ukryj
Obraz

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Xiążę Piast II Chrobry (2023-09-06 03:46:33)
    Co tu mają wozić, skoro zamyka się kolejna firma.
    https://epoznan.pl/n…
    Pechowe miejsce.
  • #2 MK (2023-09-06 14:27:56)
    Może nowy właściciel podejmie starania o przywrócenie ruchu kolejowego? Myślenie życzeniowe :)
  • #3 Bocznice wszelakie leżące odłogiem (2023-09-06 15:23:34)
    Mała uwaga do tematu, gdyż brakuje tego. Firma, która tam miała swoją filię, przenosi się w lepsze miejsce komunikacyjne. To jest około 60-70 km autostradą albo krajówką, co jest zrozumiałe. Już 80% pracowników wyraziło zgodę na przejście w nowe miejsce. Czy to jest pechowe miejsce? Nie pechowe, ale raczej nieudaczne władze dróg żelaznych tracą klientów od lat. Tracą nawet w dużych ośrodkach wielkomiejskich, które posiadają sporo bocznic i dobre połączenia.
    Czy nowy właściciel przywróci ruch kolejowy? Raczej nie, gdyż to miejsce już miało kilku użytkowników i niestety, ale każdy liczy koszta, co zrozumiałe. A beton dróg żelaznych nie jest skory to logicznego prowadzenia biznesu. No i tak to się kończy, gdy monopol jest oderwany od rzeczywistości.
    Blisko, coraz bliżej jak jedynym klientem kolejarskiej braci będzie pasażer osobówek i to w okresie wakacyjno / urlopowym :) Ale i to nie obudzi z letargu, kolejarskiej wierchuszki.
  • #4 et21 (2023-09-06 19:05:13)
    Do zarządzania drogą zakładową wystarczy pachołek albo kawałek łańcucha z kłódką. Do zarządzania bocznicą potrzebne jest kilkadziesiąt kg papierów i kilkaset (albo i kilka tysięcy) godzin pracy biurowej. Drogą wewnętrzną może być kawałek łąki. Bocznica kosztuje 1000-2000zł/mb albo i więcej.

    Tak się zastanawiam, czy nie powinna istnieć państwowa instytucja zarządzająca bocznicami. Tak żeby rolą przewoźnika było podstawienie (i zabranie) wagonów na bocznicę, a rolą użytkownika było tylko załadowanie i rozładowanie. Opłata za utrzymanie i zarządzanie groszowa, max kilkaset-kilka tys./rok. Malkontenci - wsadźcie sobie swoje argumenty w tłuczeń albo w asfalt.
  • #5 Błażej Kopka (2023-09-06 19:21:34)
    Sam wyliczasz, że koszty bocznic są ogromne, ale opłata ma być groszowa jednak... To kto ma to sfinansować? Zdradzisz z której listy startujesz, bo jasno wyklarowałeś swoją ekonomię mikolizmu i sposób jej finansowania :)
  • #6 @et21 (2023-09-07 09:06:00)
    @er21 bardzo trafna uwaga - Do zarządzania bocznicą potrzebne jest kilkadziesiąt kg papierów i kilkaset (albo i kilka tysięcy) godzin pracy biurowej. Drogą wewnętrzną może być kawałek łąki. Bocznica kosztuje 1000-2000zł/mb albo i więcej.....Tony papieru tony analiz...a komputry jedynie aby sobie w arkanoida pośmigać?
    Od siebie dodam iż jeszcze potrzeba kilka/kilkanaście, bardzo ważnych (dla urzędników) pieczątek. Koniecznie okrągłych, czerwonych z godłem narodowym. Aby tematu nie rozwlekać sugeruję skacz Kabaret Moralnego Niepokoju - Urzędnik https://www.google.c…

    No i na koniec. Jak zaczyna się mieszanie polityki z biznesem, no to mamy początek końca. Nie tak odległe to czasy jak byli tacy towarzysze stachanowcy którzy coś tam ponad 80 lat budowali i to wszystko legło niczym domek z kart.

    Generalnie, gdyby ktoś jeszcze miał obiekcje, to w temacie biznas/transport liczy się czas, a czas to pieniądz.
    Jak ktoś ma odrobinę wolne czasu nich usiądzie i policzy jaki procent w funkcjonowaniu tej firmy stanowił transport.
    Produkt tej firmy zapewne lądował w tamtejszym magazynie, następnie podstawiono wagony które przepchnięto do stacji na szlaku(Zbaszyń/Zbąszynek) tam były podczepione pod większy skład...... i zapewne przy dobrych wiatrach towar docierał do klienta po 2-3 dniach. Obecnie ten sam towar dociera do klienta w max 24 h !

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...