Szprotawa – bocznice
Ostatnia zmiana: 2024-01-08
Nazwa: Szprotawa – bocznice
Punkty węzłowe:
bocznica Dolnośląskie Zakłady Odlewnicze | ||||
bocznica przepompowni paliw |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Marek Szydłowicz
(2022-02-04 19:38:37)
Przepompownia paliw wybudowana została w czasach po IIWŚ na potrzeby obsługi lotniska w Wiechlicach, gdzie stacjonowała armia radziecka. Przepompownia połączona była rurociągiem ze zbiornikami na lotnisku. Rurociąg przebiegał pod ziemią a widoczny był tylko przecinając rzekę Szprotawa. Skład cystern wyruszał na wschód od stacji Szprotawa w kierunku Niegosławic osobnym torem wyciągowym zabezpieczonym tarczą manewrową (istnieje do dziś). Następnie jechał równolegle do linii 14. Koniec toru wyciągowego znajduje się przed przepustem rowu ok. 322/7 - 322/8. Po minięciu rozjazdu skład był wpychany na bocznicę. Za bramą przepompowni znajdował się rozjazd i dwa tory. Tor wschodni (po lewej od bramy) był dłuższy i biegł na końcu przy rampie.
Niejasne dla mnie są trzy rzeczy:
1. Czy tor zachodni na swoim końcu łączył się ze wschodnim, co umożliwiałoby ewentualny oblot?
2. Czy z obydwu torów możliwe było opróżnianie cystern?
3. Do czego służyła rampa boczna?
Domniemam, że opróżnianie było możliwe z obydwu torów, bo ułatwiało to obsługę bocznicy nie wymagając stałej obecności lokomotywy manewrowej potrzebnej do przetaczania wagonów. Wówczas też nie byłoby potrzeby łączenia obydwu torów na ich końcach.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.