bocznica „Ciepłownia Zachód” - ENEA Ciepło sp. z o.o.
Odgałęzia się w stacji Białystok od toru stacyjnego nr 623 rozjazdem nr 628 w km 174,545 linii kolejowej nr 6 Zielonka – Kuźnica Białostocka, zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
bocznica „ELEKTROCIEPŁOWNIA BIAŁYSTOK”
Odgałęzia się w stacji Białystok Fabryczny od toru nr 2 rozjazdem nr 1 w km 3,162 linii kolejowej nr 37 Białystok – Zubki Białostockie, zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
bocznica „ELEKTROCIEPŁOWNIA BIAŁYSTOK” – tor zakładowy
bocznica „ELEKTROCIEPŁOWNIA BIAŁYSTOK” – tor zakładowy
bocznica „Intercity Białystok”
Odgałęzia się w stacji Białystok od toru nr 510 rozjazdem nr 193 w km 177,710 linii kolejowej nr 6 Zielonka – Kuźnica Białostocka zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
bocznica „Punkt Utrzymania Taboru w Białymstoku” PKP CARGO S.A.
Odgałęzia się w stacji Białystok
od toru nr 15 rozjazdem nr 165 w km 177,280 oraz od toru nr 351
rozjazdem nr 424 w km 176,321 linii kolejowej nr 6 Zielonka
– Kuźnica Białostocka, zarządzanej przez PKP PLK S.A.
bocznica Białystok Dojlidy
Inicjatorem budowy bocznicy w Dojlidach, niewielkiej osadzie nieopodal Białegostoku był Artur Hasbach. Ten białostocki fabrykant na gruzach zniszczonej wskutek I wojny światowej rodzinnej fabryki sukna, uruchamia fabrykę dykty. Stało się tak za przyczyną Niemców którzy najpierw zajmują rodzinny pałac (położony tuż obok), a następnie uruchamiają na własne potrzeby produkcję dykty. Ponowna produkcja sukna staje się niemożliwa, bowiem maszyny zostają wywiezione w głąb Rosji. Od 1919 roku działa więc fabryka przemysłu drzewnego. Nieprzystosowana do produkcji drzewnej fabryka wymaga rozbudowy. W 1924 roku zakład funkcjonuje już w nowych halach. Wprowadzenie nowych produktów powoduje konieczność zwiększenia dostaw surowca, który pochodził głównie z Puszczy Białowieskiej. Artur Hasbach postanawia o dostarczaniu drewna koleją. W tym czasie już istnieje wewnątrzzakładowy transport szynowy. Kolej wąskotorowa transportowała moczone w stawie po drugiej stronie drogi dłużycę do zakładu gdzie było dalej poddawane obróbce. Z faktu, że zakład położony był w znacznej odległości od linii kolejowych, budowa bocznicy wiązała się ze znacznymi kosztami. Jedyną przebiegającą w pobliżu linią koleją był szlak pomiędzy Białymstokiem a Wołkowyskiem. Ten jednak był oddalony nieco ponad 2 km od zakładu. Artur Hasbach wchodzi w porozumienie z Jerzym Lubomirskim, właścicielem położonego nieco dalej browaru. Proponuje wspólną budowę bocznicy, dzięki której można by było dowozić i wywozić towary koleją. Budowa zostaje ukończona w 1929 roku. (info: Paweł Szrajber, 06-10-2014)
bocznica Bizon-Bial S.A.
bocznica Cargotor
bocznica Cement Ożarów S.A. Skład Producenta Białystok
Odgałęzia się w stacji Białystok od toru stacyjnego nr 623 rozjazdem nr 628 w km 174,545 linii kolejowej nr 6 Zielonka – Kuźnica Białostocka, zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
bocznica Cement Ożarów S.A. Skład Producenta Białystok – tor zakładowy
bocznica do gazowni
bocznica do huty szkła
bocznica do JW151
bocznica do składu budowlanego
bocznica do zakładu FASTY SA
Odgałęzia się w stacji Białystok Starosielce.
bocznica Horodianka
bocznica Horodianka - tor od strony stacji Białystok
bocznica Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury sp. z o.o. w upadłości likwidacyjnej
Odgałęzi się w stacji Białystok Starosielce rozjazdem nr 349 od toru szlakowego w km 1,761 linii kolejowej nr 515 Białystok-Białystok Starosielce, zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Pokaż na mapie ⇵
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) |
Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Stan linii « Pokaż/ukryj
ruch pasażerski i towarowy
ruch towarowy i pasażerski sezonowy
ruch towarowy i pasażerski weekendowy
ruch towarowy i turystyczny
ruch pasażerski
ruch towarowy
ruch pasażerski sezonowy
ruch pasażerski weekendowy
ruch turystyczny
ruch drezynowy
nieczynna
nieprzejezdna
rozebrana, zmienione przeznaczenie
rozebrana
w budowie/nie ukończona
projektowana/nie zrealizowana
brak danych
odcinek jeszcze nie powstał
linia wielotorowa
|
linia zelektryfikowana
Nazwa
punkt czynny
Nazwa
punkt nieczynny
Nazwa
punkt zlikwidowany
węzeł lub odejście torów
galeria
Ulica Niedźwiedzia, tędy dalej szedł tor do browaru.
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.