bocznica „Ciepłownia Zachód” - ENEA Ciepło sp. z o.o.
Odgałęzia się w stacji Białystok od toru stacyjnego nr 623 rozjazdem nr 628 w km 174,545 linii kolejowej nr 6 Zielonka – Kuźnica Białostocka, zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
bocznica „ELEKTROCIEPŁOWNIA BIAŁYSTOK”
Odgałęzia się w stacji Białystok Fabryczny od toru nr 2 rozjazdem nr 1 w km 3,162 linii kolejowej nr 37 Białystok – Zubki Białostockie, zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
bocznica „ELEKTROCIEPŁOWNIA BIAŁYSTOK” – tor zakładowy
bocznica „ELEKTROCIEPŁOWNIA BIAŁYSTOK” – tor zakładowy
bocznica „Intercity Białystok”
Odgałęzia się w stacji Białystok od toru nr 510 rozjazdem nr 193 w km 177,710 linii kolejowej nr 6 Zielonka – Kuźnica Białostocka zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
bocznica „Punkt Utrzymania Taboru w Białymstoku” PKP CARGO S.A.
Odgałęzia się w stacji Białystok
od toru nr 15 rozjazdem nr 165 w km 177,280 oraz od toru nr 351
rozjazdem nr 424 w km 176,321 linii kolejowej nr 6 Zielonka
– Kuźnica Białostocka, zarządzanej przez PKP PLK S.A.
bocznica Białystok Dojlidy
Inicjatorem budowy bocznicy w Dojlidach, niewielkiej osadzie nieopodal Białegostoku był Artur Hasbach. Ten białostocki fabrykant na gruzach zniszczonej wskutek I wojny światowej rodzinnej fabryki sukna, uruchamia fabrykę dykty. Stało się tak za przyczyną Niemców którzy najpierw zajmują rodzinny pałac (położony tuż obok), a następnie uruchamiają na własne potrzeby produkcję dykty. Ponowna produkcja sukna staje się niemożliwa, bowiem maszyny zostają wywiezione w głąb Rosji. Od 1919 roku działa więc fabryka przemysłu drzewnego. Nieprzystosowana do produkcji drzewnej fabryka wymaga rozbudowy. W 1924 roku zakład funkcjonuje już w nowych halach. Wprowadzenie nowych produktów powoduje konieczność zwiększenia dostaw surowca, który pochodził głównie z Puszczy Białowieskiej. Artur Hasbach postanawia o dostarczaniu drewna koleją. W tym czasie już istnieje wewnątrzzakładowy transport szynowy. Kolej wąskotorowa transportowała moczone w stawie po drugiej stronie drogi dłużycę do zakładu gdzie było dalej poddawane obróbce. Z faktu, że zakład położony był w znacznej odległości od linii kolejowych, budowa bocznicy wiązała się ze znacznymi kosztami. Jedyną przebiegającą w pobliżu linią koleją był szlak pomiędzy Białymstokiem a Wołkowyskiem. Ten jednak był oddalony nieco ponad 2 km od zakładu. Artur Hasbach wchodzi w porozumienie z Jerzym Lubomirskim, właścicielem położonego nieco dalej browaru. Proponuje wspólną budowę bocznicy, dzięki której można by było dowozić i wywozić towary koleją. Budowa zostaje ukończona w 1929 roku. (info: Paweł Szrajber, 06-10-2014)
bocznica Bizon-Bial S.A.
bocznica Cargotor
bocznica Cement Ożarów S.A. Skład Producenta Białystok
Odgałęzia się w stacji Białystok od toru stacyjnego nr 623 rozjazdem nr 628 w km 174,545 linii kolejowej nr 6 Zielonka – Kuźnica Białostocka, zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
bocznica Cement Ożarów S.A. Skład Producenta Białystok – tor zakładowy
bocznica do gazowni
bocznica do huty szkła
bocznica do JW151
bocznica do składu budowlanego
bocznica do zakładu FASTY SA
Odgałęzia się w stacji Białystok Starosielce.
bocznica Horodianka
bocznica Horodianka - tor od strony stacji Białystok
bocznica Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury sp. z o.o. w upadłości likwidacyjnej
Odgałęzi się w stacji Białystok Starosielce rozjazdem nr 349 od toru szlakowego w km 1,761 linii kolejowej nr 515 Białystok-Białystok Starosielce, zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Pokaż na mapie ⇵
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) |
Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.