Linia Tczew – Kostrzyn – Kietz (203/492)
Ostatnia zmiana: 2025-08-14 (przebieg)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1851-07-27 | Piła Główna - Krzyż | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1857-10-12 | Krzyż - Küstrin-Kietz | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1864-09-01 | Wieleń - Nowe Drezdenko | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
|
1864-11-01 | Santok - Küstrin-Kietz | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
|
1868-10 | Nowe Drezdenko - Santok | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
jesienią |
1868-10 | Piła Główna - Wieleń | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
jesień |
1871-01-16 | Tczew: Początek LK203 - Starogard Gdański | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1873-01-16 | Złotów - Piła Główna | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1873-04-15 | Starogard Gdański - Zblewo | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1873-08-15 | Zblewo - Chojnice | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1873-11-15 | Chojnice - Złotów | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1876 | Tczew: Początek LK203 - Piła Główna | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
75-76 |
1945 | Swarożyn - Piła Główna | Zmiana liczby torów torów: jeden; |
|
1974 (???) | Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski | Zmiana liczby torów torów: jeden; |
uszkodzenie estakady |
pomiędzy 1980 (???) a 1981 | Swarożyn - Gutowiec | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
|
przed 1982 (???) | Krojanty - Chojnice | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
przełom 70/80- obecnie uzywany tylko 1 |
przed 2006-05-30 | Krojanty - Chojnice | Zmiana liczby torów torów: jeden; |
Drugi tor usuniety z ewidencji PLK |
2017 | Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski | Linia nieprzejezdna/remont |
Remont estakady |
2018-05-10 (???) | Santok - Gorzów Wielkopolski Wschodni | Linia nieprzejezdna/remont |
|
2019-06-09 | Santok - Gorzów Wielkopolski | Przywrócenie przejezdności |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1903 – 1933 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Prusy, lato 1903; część północna | 1903-05-01 | 13, 17, | Szczegóły » |
Niemcy, Austria i Szwajcaria, maj 1914 | 1914-05-01 | 180, 194, 195, | Szczegóły » |
Polska, lato 1922 | 1922-05 (???) | 9, | Szczegóły » |
Polska, lato 1923 | 1923-05 (???) | 9, | Szczegóły » |
Polska, lato 1924 | pomiędzy 1924-05 (???) a 1924-10 (???) | 9, | Szczegóły » |
Polska, lato 1925 | 1925-06-05 | 9, | Szczegóły » |
Polska, lato 1926 | pomiędzy 1926-05-15 a 1926-09-30 | 9, | Szczegóły » |
Polska, zima 1926/1927 | pomiędzy 1926-10-01 a 1927-05-14 | 9, | Szczegóły » |
Polska, lato 1927 | pomiędzy 1927-05-15 a 1927-10 | 9, | Szczegóły » |
Polska, zima 1927/1928 | pomiędzy 1927-10 (???) a 1928-05 (???) | 9, | Szczegóły » |
Polska, lato 1928 | pomiędzy 1928-05 (???) a 1928-09-30 | 9, | Szczegóły » |
Polska, zima 1928/1929 | pomiędzy 1928-10-01 a 1929-05 | 9, | Szczegóły » |
Polska, lato 1929 | pomiędzy 1929-05 (???) a 1929-09-30 | 24, | Szczegóły » |
Polska, zima 1929/1930 | pomiędzy 1929-10-01 a 1930-05-14 | 24, | Szczegóły » |
Polska, lato 1930 | pomiędzy 1930-05-15 a 1930-09-30 | 24, | Szczegóły » |
Polska, zima 1930/1931 | pomiędzy 1930-10-01 a 1931-05-14 | 24, | Szczegóły » |
Polska, lato 1931 | pomiędzy 1931-05-15 a 1931-10-03 | 24, | Szczegóły » |
Polska, zima 1931/1932 | pomiędzy 1931-10-04 a 1932-05-21 | 24, | Szczegóły » |
Polska, lato 1932 | pomiędzy 1932-05-22 a 1932-10-01 | 117, | Szczegóły » |
Polska, lato 1933 | pomiędzy 1933-05-15 a 1933-10-07 | 117, | Szczegóły » |
1933 – 1943 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1933/1934 | pomiędzy 1933-10-08 a 1934-05-14 | 117, | Szczegóły » |
Polska, lato 1934 | pomiędzy 1934-05-15 a 1934-10-06 | 117, | Szczegóły » |
Polska, zima 1934/1935 | pomiędzy 1934-10-07 a 1935-05-14 | 117, | Szczegóły » |
Polska, lato 1935 | pomiędzy 1935-05-15 a 1935-09-01 | 139, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1935 | pomiędzy 1935-09-02 a 1935-12-13 | 139, | Szczegóły » |
Polska, lato 1936 | pomiędzy 1936-05-15 (???) a 1936-09-02 | 139, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1936 | pomiędzy 1936-09-03 a 1936-12-14 | 139, | Szczegóły » |
Polska, lato 1937 | pomiędzy 1937-05-22 a 1937-09-05 | 139, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1937 | pomiędzy 1937-09-06 a 1937-12-14 | 139, | Szczegóły » |
Polska, zima 1937/1938 | pomiędzy 1937-12-15 a 1938-05-14 | 139, | Szczegóły » |
Polska, lato 1938 | pomiędzy 1938-05-15 a 1938-10-01 | 139, | Szczegóły » |
Polska, zima 1938/1939 | pomiędzy 1938-10-02 a 1939-05-14 | 139, | Szczegóły » |
Polska, lato 1939 | pomiędzy 1939-05-15 a 1939-10-07 | 139, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1940/1941 | pomiędzy 1940-10-06 a 1941-05-04 | 50, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, lato 1941 | 1941-05-05 | 50, 65, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1941/1942 | pomiędzy 1941-11 a 1942-05-03 | 50, 65, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, lato 1942 | pomiędzy 1942-05-04 a 1942-11-01 | 50, 65, | Szczegóły » |
Niemcy, lato 1943; część północna | pomiędzy 1943-05-17 a 1943-10-31 (???) | 50, 65, 128, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1943/1944 | pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) | 50, | Szczegóły » |
Dolny i Górny Śląsk, zima 1943/1944 | pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) | 129, | Szczegóły » |
1944 – 1955 » | ||
rozkład | data | tabele |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 128, 129g, | Szczegóły » |
Północna DOKP, zima 1945 | 1945-10-25 | 19, | Szczegóły » |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 216, 273, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 216, 273, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 216, 273, VII, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 216, 273, VII, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 327, 330, 404, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 327, 330, 404, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 327, 330, 458, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 327, 330, 420, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 327, 330, 420, | Szczegóły » |
Polska, lato 1951 | pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 | 350, 352, 424, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 350, 352, 424, | Szczegóły » |
Polska, lato 1952 | pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 | 347, 350, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 347, 350, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 347, 350, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 347, 350, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1955 | pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 | 16, 345, 426, | Szczegóły » |
1955 – 1966 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 16, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 336, 345, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 12, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 12, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 29, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1959/1960 | pomiędzy 1959-10-04 a 1960-05-28 | 29, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 30, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 28, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 15, 39, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 15, 39, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 16, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 16, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 18, 49, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 49, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 47, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 47, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1965-1966 | pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 | 46, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 46, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
1967 – 1986 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1967-1968 | pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 | 46, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 50, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 50, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 50, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1973-1974 | pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1974-1975 | pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1975-1976 | pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1976-1977 | pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1977-1978 | pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1978-1979 | pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1979-1980 | pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1980-1981 | pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1981-1982 | pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1982-1983 | pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1983-1984 | pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1984-1985 | pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1985-1986 | pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1986-1987 | pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
1987 – 2006 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska 1987-1988 | pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1988-1989 | pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1989-1990 | pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1990-1991 | pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 | 15, 50, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1991-1992 | pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1992-1993 | pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1993 | pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 | 15, 51, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1993/1994 | pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 | 15, 51, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1994 | pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 | 15, 49, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1994/1995 | pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1995-1996 | pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1996-1997 | pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1997-1998 | pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1998-1999 | pomiędzy 1998-05-24 a 1999-05-29 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1999-2000 | pomiędzy 1999-05-30 a 2000-05-27 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 2000-2001 | pomiędzy 2000-05-28 a 2001-06-09 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 2005-2006 | 2005-12 | 345, | Szczegóły » |
Polska, 2006-2007 | 2006-12 | 426, | Szczegóły » |
2007 – 2011 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 2007-2008 | pomiędzy 2007 a 2008 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 2008-2009 | pomiędzy 2008 a 2009 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 2009-2010 | pomiędzy 2009 a 2010 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 2010-2011 | 2010-11 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 2011-2012 | 2011-12 | 345, 426, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
2001-07-23 (???) | Kostrzyn - Küstrin-Kietz | ↔ 60 km/h | |
2001-07-23 (???) | Piła Główna - Kostrzyn | ↔ 100 km/h | |
2001-12-14 (???) | Lipka Krajeńska - Piła Główna | ↔ 100 km/h | |
2001-12-14 (???) | Tczew - Chojnice | ↔ 100 km/h | |
2001-12-14 (???) | Chojnice - Lipka Krajeńska | ↔ 90 km/h | |
2007-11-18 | Powodowo Prefabet - Stobno | → 60 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Tczew - Tczew Suchostrzygi | ↔ 80 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Kostrzyn - Küstrin-Kietz | ← 40 km/h | Import PLK2007_10 |
2009-12-13 | Malinowo - Tczew Suchostrzygi | ↔ 100 km/h | Import PLK2010_05 |
2012-07-15 | Gorzów Wielkopolski - Kostrzyn | ↔ 120 km/h | Import PLK2012_07_PAS_SZYN |
2012-07-15 | Kostrzyn - Küstrin-Kietz | ↔ 100 km/h | Import PLK2012_07_PAS_SZYN |
2017-10 | Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski | → 120 km/h | Import PLK2017_10 |
2023-01-03 | Czersk - Lipka Krajeńska | → 120 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Lipka Krajeńska - Powodowo Prefabet | → 100 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Powodowo Prefabet - Stobno | → 60 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Stobno - Gorzów Wielkopolski Wschodni | → 100 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Gorzów Wielkopolski Wschodni - Kostrzyn | → 120 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Czersk - Gutowiec | ← 120 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Piła Główna - Gorzów Wielkopolski Wschodni | ← 100 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Gorzów Wielkopolski - Kostrzyn | ← 120 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Tczew - Malinowo | ↔ 80 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Malinowo - Czersk | ↔ 100 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Kostrzyn - Granica Państwa (Kostrzyn) | ↔ 100 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Rytel Wieś - Rytel | ↔ 100 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2024-01-03 | Czersk - Lipka Krajeńska | → 120 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Lipka Krajeńska - Powodowo Prefabet | → 100 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Powodowo Prefabet - Stobno | → 60 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Stobno - Gorzów Wielkopolski Wschodni | → 100 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Gorzów Wielkopolski Wschodni - Kostrzyn | → 120 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Czersk - Gutowiec | ← 120 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Piła Główna - Gorzów Wielkopolski Wschodni | ← 100 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Gorzów Wielkopolski - Kostrzyn | ← 120 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Tczew: Początek LK203 - Malinowo | ↔ 80 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Malinowo - Czersk | ↔ 100 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Kostrzyn - Granica Państwa (Kostrzyn) | ↔ 100 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Rytel Wieś - Rytel | ↔ 100 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2025-04-07 | Czersk - Lipka Krajeńska | → 120 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Lipka Krajeńska - Powodowo Prefabet | → 100 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Powodowo Prefabet - Stobno | → 60 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Stobno - Gorzów Wielkopolski Wschodni | → 100 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Gorzów Wielkopolski Wschodni - Granica Państwa (Kostrzyn) | → 120 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Czersk - Gutowiec | ← 120 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Piła Główna - Gorzów Wielkopolski Wschodni | ← 100 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Gorzów Wielkopolski - Granica Państwa (Kostrzyn) | ← 120 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Tczew: Początek LK203 - Malinowo | ↔ 80 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Malinowo - Czersk | ↔ 100 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Rytel Wieś - Rytel | ↔ 100 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#16
Błażej Kopka
(2023-04-06 22:30:10)
Nasi zachodni sąsiedzi w ogóle w obecnym okresie zrobili nam super niespodziankę, bo np. na tegoroczne święta z Niemiec do Polski praktycznie nigdzie, od Szczecina po Zgorzelec nie dojedziemy z głębi Niemiec pociągiem. Wszędzie KKZ (autobusy). No chyba, że Gubin liczymy jak pełnoprawne przejście...
A o tym co dzieje się w Berlinie z autobusami do FFO, to już zaczynają legendy krążyć - niestety podejrzewam, że prawdziwe niestety... -
#17
(odp. na #16)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-09 02:56:50)
Ostbahn na odcinku Piła - Krzyż idealnie nadaje się do praktycznego testowania nowych napędów dla kolei.
2 tory umożliwiają objechanie uszkodzonego pojazdu, a przy tym mały ruch na tym odcinku.
A ja właśnie po 50-ciu latach przerwy buduję taki silnik bezpaliwowy do celów cywilnych, oparty o energie wiru powietrza (tornado).
Ale dużo musi się tu zmienić, aby do tego doprowadzić. -
#18
Błażej Kopka
(2023-07-09 08:57:15)
Ale co i gdzie musi się zmienić, żebyś ten silnik zbudował? Nie wiedziałem, że silniki można dzielić na cywilne i niecywilne.
-
#19
(odp. na #18)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-09 21:20:40)
Cywilne - bo nie mają parametrów niszczących otoczenie, oprócz oczywiście samoistnej usterki.
Pokojowe (obronne) jak te do celów lotu na Mars, na zasadzie wiru wodnego - implozji materii.
Z 1 cm3 wody możemy dostać 30 kT czystej, ekologicznej energii niszczącej, w takim wariancie gdy kropla wody ulega całkowitej dezintegracji, przemianie w energię wg formuły E=mC2.
Oczywiście nikt nie zaakceptuje nawet takiego silnika na powietrze.
Udowodniły to moje publikacje ostatnich 15 lat, gdzie perfidnie wyśmiewano najprostsze silniki wodne do celów grzewczych.
Dla porównania, by otrzymać 30 KT i to nieekologicznej energii z uranu potrzeba go poświęcic ok 100 KG. -
#20
Błażej Kopka
(2023-07-10 12:08:20)
Parametry niszczące otoczenie jako cywilne cechy jednostek napędowych - gotowy temat na jakiś doktorat! :)
-
#21
(odp. na #20)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-10 19:33:11)
Potencjalnie niszczące, gdy się przekroczy założone parametry do celów napędowych we wyniku tzw. zimnej syntezy jądrowej.
"Zimna", bo rozkręca się ją nie przy użyciu "gorącej" reakcji (bomby) plutonowej, tak jak nastawnik elektrowozu, stopniowo i dlatego można nią kierować od 0 do nieskończoności.
We Wrocku w czasie wojny zimą 44/45 Niemcy zbudowali potężny pojazd latający (śr 68 m wysokość 30) napędzany w ten sposób.
Samą ideę takiego napędu, choć nie ujętą we formułki równań jądrowych, podał austriacki leśnik, V. Schauberger.
Można poczytać trochę o tym na necie, choć oczywiście jest to wyśmiewane powszechnie. -
#22
WitoldGruszczyński
(2023-07-12 23:07:39)
Czy ma ktoś może informacje na temat linii kolejowej w śladzie obecnego Ostbahnu, która biegła przed jego wybudowaniem? Mam na myśli linię, w relacji w polskich granicach: Kostrzyn, Gorzów, Strzelce, Dobiegniew, Rusinowo, Wałcz, Jastrowie, Człuchów, Chojnice ( i dalej normalnie). Linia występuje w mapach kolejowych z roku 1849 a także z lat późniejszych, jest jednak marginalizowana na rzecz Kolei Wschodniej po 1853.
-
#23
(odp. na #22)
Paweł Skup
(2023-07-13 19:27:37)
Czy mogę prosić o przykład mapy z rzeczoną linią? Mam wrażenie, że taki przebieg ma droga kołowa (=Strasse).
-
#24
X. Piast II Chrobry
(2024-05-24 19:26:21)
Niemiecka relacja z Ostbahn, historia i dzisiejsze czasy.
https://www.youtube.… -
#25
Programista Kolejowy
(2025-06-09 19:46:02)
271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
Tory stacyjne piły
18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.
Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.
https://youtu.be/qLC…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Tczew – Kostrzyn – Kietz (203/492)