Linia Słupsk – Budowo
Ostatnia zmiana: 2024-12-18 (historia)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1894-08-15 | Słupsk - Dębnica Kaszubska | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1895-10-12 | Dębnica Kaszubska - Jamrzyno | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1903 | Jamrzyno - Motarzyno | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1906-08-01 | Jamrzyno - Budowo | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1945 | Słupsk Rzeźnia - Budowo | Linia nieprzejezdna/remont |
Faktyczna likwidacja |
przed 1945 | Słupsk - Słupsk Rzeźnia | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
Na odcinku Słupsk-Słupsk przymieście linia nie jest rozebrana, służy jako bocznica towarowa.(info od: , 2009-04-05), |
po 1953-06-01 | Słupsk Rzeźnia - Budowo | Linia zlikwidowana |
Formalna likwidacja 1951, ale punkty są jeszcze w WOT z 1953. |
2014-12 | Słupsk - Słupsk Rzeźnia | Linia zlikwidowana |
Grudzień 2014, Linia Słupsk - Słupsk Przymieście została właśnie rozebrana - tak więc ostatnia pozostałość po linii z Słupska do Budowa zniknęła bezpowrotnie. Źródło: https://radiogdansk.pl/index.php/wydarzenia/item/19983-w-slupsku-rozebrano-najstarsza-w-miescie-bocznice-plakac-mi-sie-chce.html (info: krys, 08-01-2015) |
przed 2023 | Słupsk Rzeźnia - Lubuniec | Zmienione przeznaczenie nowe przeznaczenie: polna droga, ścieżka; |
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1903 – 1950 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Prusy, lato 1903; część północna | 1903-05-01 | 47a, | Szczegóły » |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 126t, | Szczegóły » |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 263, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 263, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 255, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 255, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 353a, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 353a, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 364a, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 349, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 349, | Szczegóły » |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-10-03 15:21:37)
Na dzisiaj najpewniej linia kończy się 100 metrów za ul. Przemysłową, więc licząc od przejazdu w ul. Szczecińskiej pozostało jej raptem 500 metrów.
Gdzieś w tym rejonie jest koniec: https://goo.gl/maps/… -
#2
Mikol74
(2022-05-01 22:12:40)
Przejście szlakiem dawnego torowiska https://youtu.be/YiI…
-
#3
Piłsudski II.NBK
(2022-12-10 01:53:08)
Mój Tata (z Poznania) jechał ta linią w l. 50-tych na żniwa do Dębnicy.
W dodatku, dochodziła do niej linia tramwajowa w ul. Poznańskiej (do Przymieścia).
Ale ten odcinek tramwaju został zlikwidowany już prawie 100 lat temu. -
#4
Thomx
(2023-01-05 18:55:38)
Panie Piłsudski, ta linia została rozebrana w 1945 roku.
-
#5
(odp. na #4)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-01-06 00:25:45)
Tata twierdzi co innego, a mimo 88 lat ma b. dobrą pamięć.
-
#6
Błażej Kopka
(2023-01-06 07:23:28)
Niestety, były już na OBK relacje dziadków i co tylko inne, które jednak przegrywają z faktami/kwitami... Nawet w ostatnich dniach.
-
#7
T.U.
(2023-07-15 13:43:43)
Po 7 marca 1945 r. nie było możliwe używania tej linii, ponieważ most kolejowy na Słupi został wysadzony przez Niemców. Następnie linia została rozebrana. Niestety, pamięć po tylu latach miesza się z opowieściami i snami.
-
#8
(odp. na #6)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-17 18:24:56)
Pomyliło mu się jedynie ze żniwami, bo na tych był trochę później, w Kołobrzegu.
Tu był na obozie harcerskim 1950 r., z pociągu szli piechotą z namiotami nad J. Krzynia.
Pamięta, że niebezpieczne, bo jest ono z półką, za którą jest już głębia.
Gdyby jechali autobusem, to bezpośrednio nad jezioro.
Problem w tym, że autobusów wtedy nie było...
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Słupsk – Budowo