Linia Leszno – Zbąszyń (359)
Ostatnia zmiana: 2023-11-23 (przebieg)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1886-07-01 | Wolsztyn - Zbąszyń: Koniec LK359 | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1895-11-01 | Leszno: Początek LK359 - Włoszakowice | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1895-12-01 | Błotnica - Wolsztyn | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1896-05-01 | Włoszakowice - Błotnica | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
2020-10-01 | Leszno - Wolsztyn | Linia nieprzejezdna/remont |
Wprowadzono Zastępczą Komunikację Autobusową. Przywrócenie ruchu ma nastąpić 27 października 2020 r. |
2020-10-27 | Leszno - Wolsztyn | Przywrócenie przejezdności |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
data | odcinek | numer | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1985 | Leszno: Początek LK359 - Zbąszyń: Koniec LK359 | 359 |
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1903 – 1932 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Prusy, lato 1903; część północna | 1903-05-01 | 31, | Szczegóły » |
Niemcy, Austria i Szwajcaria, maj 1914 | 1914-05-01 | 211, | Szczegóły » |
Polska, zima 1919 | 1919-10 | 72, | Szczegóły » |
Polska, lato 1922 | 1922-05 (???) | 54, | Szczegóły » |
Polska, lato 1923 | 1923-05 (???) | 54, | Szczegóły » |
Polska, lato 1924 | pomiędzy 1924-05 (???) a 1924-10 (???) | 54, | Szczegóły » |
Polska, lato 1925 | 1925-06-05 | 54, | Szczegóły » |
Polska, lato 1926 | pomiędzy 1926-05-15 a 1926-09-30 | 54, | Szczegóły » |
Polska, zima 1926/1927 | pomiędzy 1926-10-01 a 1927-05-14 | 54, | Szczegóły » |
Polska, lato 1927 | pomiędzy 1927-05-15 a 1927-10 | 54, | Szczegóły » |
Polska, zima 1927/1928 | pomiędzy 1927-10 (???) a 1928-05 (???) | 54, | Szczegóły » |
Polska, lato 1928 | pomiędzy 1928-05 (???) a 1928-09-30 | 54, | Szczegóły » |
Polska, zima 1928/1929 | pomiędzy 1928-10-01 a 1929-05 | 54, | Szczegóły » |
Polska, lato 1929 | pomiędzy 1929-05 (???) a 1929-09-30 | 122, | Szczegóły » |
Polska, zima 1929/1930 | pomiędzy 1929-10-01 a 1930-05-14 | 122, | Szczegóły » |
Polska, lato 1930 | pomiędzy 1930-05-15 a 1930-09-30 | 122, | Szczegóły » |
Polska, zima 1930/1931 | pomiędzy 1930-10-01 a 1931-05-14 | 122, | Szczegóły » |
Polska, lato 1931 | pomiędzy 1931-05-15 a 1931-10-03 | 122, | Szczegóły » |
Polska, zima 1931/1932 | pomiędzy 1931-10-04 a 1932-05-21 | 122, | Szczegóły » |
Polska, lato 1932 | pomiędzy 1932-05-22 a 1932-10-01 | 243, | Szczegóły » |
1932 – 1947 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1932/1933 | pomiędzy 1932-10-02 a 1933-05-14 | 243, | Szczegóły » |
Polska, lato 1933 | pomiędzy 1933-05-15 a 1933-10-07 | 243, | Szczegóły » |
Polska, zima 1933/1934 | pomiędzy 1933-10-08 a 1934-05-14 | 243, | Szczegóły » |
Polska, lato 1934 | pomiędzy 1934-05-15 a 1934-10-06 | 243, | Szczegóły » |
Polska, zima 1934/1935 | pomiędzy 1934-10-07 a 1935-05-14 | 243, | Szczegóły » |
Polska, lato 1935 | pomiędzy 1935-05-15 a 1935-09-01 | 251, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1935 | pomiędzy 1935-09-02 a 1935-12-13 | 251, | Szczegóły » |
Polska, lato 1936 | pomiędzy 1936-05-15 (???) a 1936-09-02 | 251, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1936 | pomiędzy 1936-09-03 a 1936-12-14 | 251, | Szczegóły » |
Polska, lato 1937 | pomiędzy 1937-05-22 a 1937-09-05 | 251, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1937 | pomiędzy 1937-09-06 a 1937-12-14 | 251, | Szczegóły » |
Polska, zima 1937/1938 | pomiędzy 1937-12-15 a 1938-05-14 | 251, | Szczegóły » |
Polska, lato 1938 | pomiędzy 1938-05-15 a 1938-10-01 | 251, | Szczegóły » |
Polska, zima 1938/1939 | pomiędzy 1938-10-02 a 1939-05-14 | 251, | Szczegóły » |
Polska, lato 1939 | pomiędzy 1939-05-15 a 1939-10-07 | 229, | Szczegóły » |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 142c, | Szczegóły » |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 200, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 200, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 200, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 200, | Szczegóły » |
1948 – 1958 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 320, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 320, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 320, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 320, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 320, | Szczegóły » |
Polska, lato 1951 | pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 | 343, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 343, | Szczegóły » |
Polska, lato 1952 | pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 | 327, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 327, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 327, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 327, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 328, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 328, | Szczegóły » |
Polska, lato 1955 | pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 | 328, | Szczegóły » |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 328, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 328, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 328, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 328, | Szczegóły » |
1959 – 1974 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 328, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 328, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 328, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 328, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 328, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 328, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 328, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 328, | Szczegóły » |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 328, | Szczegóły » |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 328, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1965-1966 | pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1973-1974 | pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1974-1975 | pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 | 328, | Szczegóły » |
1975 – 1993 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska 1975-1976 | pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 1976-1977 | pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 1977-1978 | pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 1978-1979 | pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1979-1980 | pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1980-1981 | pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1981-1982 | pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1982-1983 | pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1983-1984 | pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1984-1985 | pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1985-1986 | pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 1986-1987 | pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1987-1988 | pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 1988-1989 | pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1989-1990 | pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1990-1991 | pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1991-1992 | pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 1992-1993 | pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 | 328, | Szczegóły » |
Polska, lato 1993 | pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 | 328, | Szczegóły » |
Polska, zima 1993/1994 | pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 | 328, | Szczegóły » |
1994 – 2011 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1994 | pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 | 328, | Szczegóły » |
Polska, zima 1994/1995 | pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1995-1996 | pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 1996-1997 | pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1997-1998 | pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 | 328, | Szczegóły » |
Polska 1998-1999 | pomiędzy 1998-05-24 a 1999-05-29 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 1999-2000 | pomiędzy 1999-05-30 a 2000-05-27 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 2000-2001 | pomiędzy 2000-05-28 a 2001-06-09 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 2007-2008 | pomiędzy 2007 a 2008 | 328, | Szczegóły » |
Polska 2008-2009 | pomiędzy 2008 a 2009 | 328, | Szczegóły » |
Polska 2009-2010 | pomiędzy 2009 a 2010 | 328, | Szczegóły » |
Polska, 2010-2011 | 2010-11 | 328, | Szczegóły » |
Polska 2011-2012 | 2011-12 | 328, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
2001-07-23 (???) | Leszno - Zbąszyń: Koniec LK359 | ↔ 70 km/h | |
2007-11-18 | Błotnica - Zbąszyń: Koniec LK359 | ↔ 90 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Krzycko Wielkie - Starkowo | ↔ 90 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Wilkowice - Krzycko Wielkie | ↔ 80 km/h | Import PLK2007_10 |
2009-01-03 | Błotnica - Zbąszyń: Koniec LK359 | ↔ 70 km/h | Import PLK2009_01 |
2009-01-03 | Wilkowice - Starkowo | ↔ 70 km/h | Import PLK2009_01 |
2009-12-13 | Błotnica - Zbąszyń: Koniec LK359 | ↔ 90 km/h | Import PLK2010_05 |
2009-12-13 | Krzycko Wielkie - Starkowo | ↔ 90 km/h | Import PLK2010_05 |
2009-12-13 | Wilkowice - Krzycko Wielkie | ↔ 80 km/h | Import PLK2010_05 |
2011-03-11 | Błotnica - Nowawieś Mochy | ↔ 70 km/h | Import PLK2011_03 |
2011-03-11 | Włoszakowice - Starkowo | ↔ 70 km/h | Import PLK2011_03 |
2014-12-08 | Leszno - Krzycko Wielkie | ↔ 50 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
2014-12-08 | Krzycko Wielkie - Włoszakowice | ↔ 70 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
2014-12-08 | Nowawieś Mochy - Zbąszyń: Koniec LK359 | ↔ 70 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
2016-07-05 (???) | Leszno - Krzycko Wielkie | ↔ 70 km/h | Import PLK2016_07 |
2017-01-10 (???) | Włoszakowice - Nowawieś Mochy | ↔ 50 km/h | Import PLK2017_01 |
2018-02-09 | Włoszakowice - Nowawieś Mochy | ↔ 50 km/h | Import PLK2018_12 |
przed 2018-10-04 | Włoszakowice - Nowawieś Mochy | ↔ 30 km/h | Dla szynobusów 30, dla innych może nawet mniej. |
2020-04-07 | Leszno - Zbąszyń: Koniec LK359 | ↔ 50 km/h | Dla pociągów towarowych. |
2020-04-07 | Nowawieś Mochy - Zbąszyń: Koniec LK359 | ↔ 70 km/h | Od km 33,500 do 69,654 Dla szynobusów. Pasażerskie składy wagonowe 50 km/h |
2020-04-07 | Włoszakowice - Nowawieś Mochy | ↔ 80 km/h | Od km 17,300 do 33,500 Dla szynobusów i pasażerskich składów wagonowych. |
2020-04-07 | Krzycko Wielkie - Włoszakowice | ↔ 70 km/h | Od km 10,000 do 17,300 Dla szynobusów. Pasażerskie składy wagonowe 50 km/h. |
2020-04-07 | Leszno - Krzycko Wielkie | ↔ 70 km/h | Dla szynobusów i pasażerskich składów wagonowych. od km -0,414 do 10,000 |
2023-01-03 | Leszno - Włoszakowice | ↔ 70 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Włoszakowice - Nowawieś Mochy | ↔ 80 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Nowawieś Mochy - Zbąszyń: Koniec LK359 | ↔ 70 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2024-01-03 | Leszno: Początek LK359 - Włoszakowice | ↔ 70 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Włoszakowice - Nowawieś Mochy | ↔ 80 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Nowawieś Mochy - Zbąszyń: Koniec LK359 | ↔ 70 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2025-04-07 | Leszno: Początek LK359 - Włoszakowice | ↔ 70 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Włoszakowice - Nowawieś Mochy | ↔ 80 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Nowawieś Mochy - Zbąszyń: Koniec LK359 | ↔ 70 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#45
(odp. na #44)
wasiukibic
(2022-08-21 20:55:52)
To jest pekapowski standard lat 90. XX wieku na wielu liniach. Niektórzy, niestety, dalej żyją w tym chorym świecie.
-
#46
113
(2022-08-21 23:47:43)
Serio 2-3 pary dziennie jeżdżą? Jakoś nie wydaję mi się, żeby aż tyle jeździło, niemniej jednak niech mnie ktoś oświeci jeżeli się tutaj mylę.
Niemniej jednak myślę, że należałoby coś zrobić aby linia miała rozwiniętą siatkę połączeń oraz mieć zwiększone zainteresowanie historyczne. Przy zwiększaniu ruchu można byłoby pomyśleć o drugim torze tak myślę, choć nie wiem czy inni są też tego samego zdania gdyby zwiększono ruch? -
#47
(odp. na #42)
Łukasz Kiąca
(2022-08-22 06:24:06)
W okresie PRL'u istniały plany elektryfikacji tej linii i budowy drugiego toru. Inwestycja miała być przeprowadzona w 1995 r. Wyjeźdźając z Leszna w stronę Zbąszynia mniej więcej do wysokości wiaduktu 100-lecia odzyskania niepodległości, po lewej stronie toru szlakowego, biegnie długa bocznica, która miała być drugim torem.
-
#48
Błażej Kopka
(2022-08-22 19:55:13)
@113 - no wpisz sobie w dowolną aplikację biletową relację Wolsztyn - Zbąszynek to zobaczysz.
Ta linia bardziej służy samej PKP z uwagi na pewne obiegi, podsyły itd, niż samym podróżnym.
Co do planów z okresu PRL - a któraż to linia nie miała w planach drugiego toru, elektryfikacji i czego tam jeszcze... A jak się skończyło - wiemy. LK356 miała być elektryfikowana i mieć drugi tor na sporym odcinku, ale nawet w procesie jej kompletnej modernizacji w drugiej dekadzie XXI wieku nikt się nawet nie zająknął z takim pomysłem, mimo, że modernizacja jest uważna za wielki sukces (bo de facto tak jest) i po latach tylko LK285 w skali kraju będzie się mogła z nią równać (jak zagęszczą połączenia).
Omawiana linia w mojej ocenie ma się co cieszyć, że w ogóle coś tam jeździ, bo nie takie już zamykano. Z drugiej strony sens utrzymywania i eksploatowania LK w ruchu osobowym dla 3 par dziennie jest dla mnie mocno dyskusyjny. -
#49
(odp. na #48)
wasiukibic
(2022-08-22 20:46:37)
Blakop, poczytaj sobie mój wpis z nr 43 i nie twórz nowych teorii, oderwanych od realiów odcinka Wolsztyn - Zbąszynek. Najpierw pocięto ofertę, co przełożyło się na spadek zainteresowania podróżnych. Odcinek Wolsztyn - Leszno, według mojej wiedzy, nigdy nie był zagrożony pod kątem przewozów pasażerskich. Nawet w okresie największej rzezi w roku 2000 nie było tego tematu, przynajmniej oficjalnie. Dyskusyjne to było obcięcie kursów z 5-6 na dobę o 50% na odcinku Wolsztyn - Zbąszyń i to należy piętnować, a nie to, że w ogóle tam jeżdżą 3 pary. UMWW tworzy alibizugi, które rozkładowo są niestrawne zarówno dla ludzi pracujących, jak i młodzieży szkolnej, to czemu się dziwić, że frekwencja słaba?
Jakim to niby potrzebom PKP służy ta linia, skoro cały ruch pasażerski jest obecnie obsługiwany szynobusami Kolei Wielkopolskich, a do Włoszakowic z towarem jeździ prywaciarz? Cargowska szopa w Lesznie robi podsyły do Zbąszynka? Może obecnie, jak 358 w remoncie to się dzieje, ale wcześniej loki luzem były (po likwidacji szopy w Zbąszynku) podsyłane do/z Czerwieńska, gdzie Cargo ma swój sztandarowy zakład taboru na tą część Polski. Jakiś czas temu były tamtędy objazdy wykorzystywane przez IC, ale to był łabędzi śpiew dla tej linii.
A plany elektryfikacji i 2 toru to jeszcze z czasów, jak w Polsce stacjonowali sowieci i trwał ożywiony handel między Polską/NRD i ZSRR. Ruscy wpieprzali się we wszystko. Aż dziw, że linii Legnica - Rawicz nie zrobili wtedy na 2 tory pod drutem. Dobrze, że lk 359 nie została zrobiona w ten sposób, bo mielibyśmy terozki zbędną infrę, która ino popadała by w ruinę, przy obecnym wykorzystaniu. -
#50
113
(2022-08-22 22:16:35)
@wasiukibic: Chodzi o komentarz Błażeja, czy tam ten do którego piszesz został już usunięty. Swoją drogą masz rację i generalnie tutaj dla linii kolejowej nr 359 no potrzebna byłaby rekultywacja. Ruch może nie jest duży, ale mym zdaniem można byłoby pomyśleć o drugim torze w razie czego, gdyż potencjał jest, ale nie na dużą magistralę, tylko linię regionalną, obsługującą kilka większych miast.
Swoją drogą to o planach elektryfikacji i drugiego toru przeznaczonych do przeprowadzenia w 1995 roku.
@Błażej Kopka: Sprawdzałem na Koleo. -
#51
(odp. na #50)
wasiukibic
(2022-08-22 22:47:37)
Nic nie usuwałem.
O drugim torze można by pomyśleć, gdyby np. na skutek znacznego zwiększenia ruchu wyczerpywała się przepustowość linii i tańsze byłoby zbudowanie drugiego toru, niż reaktywacja i eksploatacja pozamykanych w latach 90. stacji. To nie jest takie hop-siup, bo mam pełną znajomość tej linii, od a do z i wiem, że budowa drugiego toru wiązałaby się z budową kilku nowych mostów i wiaduktów kolejowych, poszerzeń istniejących nasypów, zakupu pasa gruntu, a pewnie też i wyburzeń. To są kolosalne koszty, dla których obecnie i w dającej się przewidzieć przyszłości nie ma i nie będzie uzasadnienia w przypadku lk 359.
Jakie większe miasta Ty chcesz obsługiwać tą linią, jak tam w zasadzie poza Lesznem są trzy miasteczka, z czego tak naprawdę najbardziej istotna jest ona dla Wolsztyna. Żadne inne większe, czy nawet średnie miasto w tym, czy sąsiednim województwie nie ma z tą linią wiele wspólnego, chyba że liczyć łykendowy i letni dojazd do Boszkowa, czy tam na paradę parowozów do Wolsztyna. Chcesz puszczać pośpiechy z pominięciem Poznania? -
#52
113
(2022-08-23 17:10:02)
@wasiukibic: Rozumiem. Spoglądałem za bardzo w przyszłość, gdyż tutaj, w przypadku organizacji chociażby przejazdów dla samego ruchu turystycznego zwiększenie ruchu mogłoby nastąpić przy wzmożonym ruchu w weekendy do Boszkowa.
-
#53
Błażej Kopka
(2022-08-23 22:53:26)
Tu nawet KILKUKROTNE zagęszczenie ruchu mogłoby nastąpić bez inwestycji infrastrukturalnych... Tylko dla kogo niby?
-
#54
(odp. na #48)
X. Piast II Chrobry
(2024-04-07 12:53:32)
Obecnie 3 pary są tylko w dni świąteczne, natomiast w dni robocze 6 par, z tego 2, popołudniowe skrócone do lokalnej relacji Zbąszynek - Wolsztyn. https://koleje-wielk…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Leszno – Zbąszyń (359)