Linia Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590)
Ostatnia zmiana: 2025-06-23 (przebieg)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1891-08-01 | Jelenia Góra - Jelenia Góra Cieplice [dawna lokalizacja] | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1891-12-20 | Jelenia Góra Cieplice [dawna lokalizacja] - Piechowice | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1902-06-25 | Piechowice - Szklarska Poręba Górna | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1902-06-30 | Szklarska Poręba Górna - Granica Państwa pod Tkaczami | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1922 | Jelenia Góra - Granica Państwa pod Tkaczami | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: 15000V AC 16 2/3Hz; |
Data oficjalnego uruchomienia: 1923-02-15 |
1945 | Jelenia Góra - Dębowa Góra | Linia nieprzejezdna/remont |
zniszczony most na Bobrze |
1945-07-08 | Jelenia Góra - Granica Państwa pod Tkaczami | Deelektryfikacja |
|
1947 | Szklarska Poręba Huta - Harrachov | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
Wiosna 1947. Odcinek do Jakuszyc był jeszcze czynny zimą 1961/1962. |
1953-10 | Dębowa Góra - Jelenia Góra Zachodnia | Przywrócenie przejezdności |
od rozkładu z października 1953 r. |
1957-06-01 | Szklarska Poręba Górna - Szklarska Poręba Huta | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1958 | Harrachov - Granica Państwa pod Tkaczami | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
przed 1960 | Czerwony Potok - Harrachov | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
1961-10-01 | Szklarska Poręba Górna - Szklarska Poręba Jakuszyce [dawna lokalizacja] | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
1962-05-26 | Szklarska Poręba Górna - Szklarska Poręba Jakuszyce [dawna lokalizacja] | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1987-09-30 | Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: 3000V DC; |
W czasie robót elektryfikacyjnych w 1987 r. wykorzystano do zawieszenia sieci trakcyjnej niektóre, zachowane poniemieckie, betonowe maszty. |
1997 | Szklarska Poręba Górna - Czerwony Potok | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
przed 2001-04-27 | Piechowice - Szklarska Poręba Górna | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
2010-07-03 | Szklarska Poręba Górna - Szklarska Poręba Jakuszyce [dawna lokalizacja] | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
2010-08-28 | Szklarska Poręba Jakuszyce [dawna lokalizacja] - Harrachov | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
2012-10-01 | Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy, pasażerski; |
Linia zamknięta z powodu modernizacji linii. Na odcinku tym nie odbywa się planowy ruch pociągów, nie uruchomiono również Autobusowej Komunikacji Zastępczej. (info od: Mateusz, 2012-10-02) |
2013-11-18 | Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna | Otwarcie dla ruchu ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; |
|
2013-11-27 | Piechowice - Szklarska Poręba Górna | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy, pasażerski; |
Dziesięć dni po otwarciu wyremontowanej linii została ona znów zamknięta. Tym razem powodem stał się fatalny stan techniczny wiaduktu drogowego w Piechowicach. |
2014-01-13 | Piechowice - Szklarska Poręba Górna | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
Wykonano podpory w wiadukcie w ciągu DK3 E65 w Piechowicach). (info: Adrian Chromik) |
2020-11-09 | Szklarska Poręba Górna - Harrachov | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
Ze względu na pandemię. |
2021-01-18 | Szklarska Poręba Górna - Harrachov | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1914 – 1955 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Niemcy, Austria i Szwajcaria, maj 1914 | 1914-05-01 | 351, | Szczegóły » |
Dolny i Górny Śląsk, zima 1943/1944 | pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) | 155b, | Szczegóły » |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 155b, | Szczegóły » |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 163, 164, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 163, 164, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 163, 164, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 163, 164, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 237, 237a, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 237, 237a, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 237, 237a, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 237, 237a, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 237, 237a, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 252, 253, | Szczegóły » |
Polska, lato 1952 | pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 | 252, 253, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 252, 253, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 252, 253, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 252, 253, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 253, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 253, | Szczegóły » |
Polska, lato 1955 | pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 | 15, 253, | Szczegóły » |
1955 – 1966 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 15, 253, | Szczegóły » |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 15, 251, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 15, 27, 251, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 15, 27, 251, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 6, 8, 24, 251, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 6, 8, 24, 251, | Szczegóły » |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 6, 8, 25, 251, | Szczegóły » |
Polska, zima 1959/1960 | pomiędzy 1959-10-04 a 1960-05-28 | 6, 8, 25, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 6, 8, 26, 251, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 6, 8, 24, 251, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 11, 35, 251, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 11, 35, 251, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 11, 40, 251, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 9, 11, 40, 251, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 9, 11, 44, 251, | Szczegóły » |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 9, 11, 44, 251, | Szczegóły » |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 8, 10, 42, 251, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 8, 10, 42, 251, | Szczegóły » |
Polska 1965-1966 | pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 | 9, 11, 45, 251, | Szczegóły » |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 11, 12, 45, 251, | Szczegóły » |
1967 – 1986 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1967-1968 | pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 | 11, 45, 251, | Szczegóły » |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 11, 49, 251, | Szczegóły » |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 11, 49, 251, | Szczegóły » |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 11, 49, 251, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 11, 49, 251, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska 1973-1974 | pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska 1974-1975 | pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska 1975-1976 | pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska, 1976-1977 | pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska, 1977-1978 | pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska, 1978-1979 | pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska 1979-1980 | pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska 1980-1981 | pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska 1981-1982 | pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska 1982-1983 | pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska 1983-1984 | pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska 1984-1985 | pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska 1985-1986 | pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska, 1986-1987 | pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
1987 – 2006 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska 1987-1988 | pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 | 11, 49, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska, 1988-1989 | pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 | 11, 48, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska 1989-1990 | pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 | 11, 48, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska 1990-1991 | pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 | 11, 48, 51, 251, | Szczegóły » |
Polska 1991-1992 | pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 | 251, | Szczegóły » |
Polska, 1992-1993 | pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 | 251, | Szczegóły » |
Polska, lato 1993 | pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 | 11, 47, 251, | Szczegóły » |
Polska, zima 1993/1994 | pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 | 11, 47, 251, | Szczegóły » |
Polska, lato 1994 | pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 | 11, 45, 251, | Szczegóły » |
Polska, zima 1994/1995 | pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 | 251, | Szczegóły » |
Polska 1995-1996 | pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 | 251, | Szczegóły » |
Polska, 1996-1997 | pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 | 251, | Szczegóły » |
Polska 1997-1998 | pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 | 251, | Szczegóły » |
Polska 1998-1999 | pomiędzy 1998-05-24 a 1999-05-29 | 251, | Szczegóły » |
Polska, 1999-2000 | pomiędzy 1999-05-30 a 2000-05-27 | 251, | Szczegóły » |
Polska, 2000-2001 | pomiędzy 2000-05-28 a 2001-06-09 | 251, | Szczegóły » |
Polska, 2005-2006 | 2005-12 | 240, | Szczegóły » |
Polska, 2006-2007 | 2006-12 | 240, | Szczegóły » |
2007 – 2011 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 2007-2008 | pomiędzy 2007 a 2008 | 240, | Szczegóły » |
Polska 2008-2009 | pomiędzy 2008 a 2009 | 240, | Szczegóły » |
Polska 2009-2010 | pomiędzy 2009 a 2010 | 240, 251, | Szczegóły » |
Polska, 2010-2011 | 2010-11 | 251, | Szczegóły » |
Polska 2011-2012 | 2011-12 | 251, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
2001-07-23 (???) | Jelenia Góra Cieplice [dawna lokalizacja] - Piechowice | ↔ 60 km/h | |
2001-07-23 (???) | Piechowice - Szklarska Poręba Górna | ↔ 40 km/h | |
2001-07-23 (???) | Jelenia Góra - Jelenia Góra Cieplice [dawna lokalizacja] | ↔ 60 km/h | |
2007-11-18 | Górzyniec - Szklarska Poręba Średnia | ↔ 20 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Szklarska Poręba Średnia - Szklarska Poręba Górna | ↔ 40 km/h | Import PLK2007_10 |
2009-01-03 | Górzyniec - Szklarska Poręba Średnia | ↔ 0 km/h | Import PLK2009_01 |
2009-04-20 | Górzyniec - Szklarska Poręba Średnia | ↔ 20 km/h | Import PLK2009_04 |
przed 2010-07-26 | Szklarska Poręba Górna - Harrachov | ↔ 50 km/h | |
2014-12-08 | Szklarska Poręba Średnia - Szklarska Poręba Górna | ↔ 50 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
2016-07-05 (???) | Piechowice - Górzyniec | ↔ 70 km/h | Import PLK2016_07 |
2016-07-05 (???) | Górzyniec - Szklarska Poręba Średnia | ↔ 50 km/h | Import PLK2016_07 |
2023-01-03 | Jelenia Góra - Górzyniec | ↔ 50 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Górzyniec - Szklarska Poręba Średnia | ↔ 40 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Szklarska Poręba Średnia - Granica Państwa (Jakuszyce) | ↔ 50 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Szklarska Poręba Górna - Polana Jakuszycka | ↔ 10 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Polana Jakuszycka - Nowy Świat | ↔ 50 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2024-01-03 | Początek LK311 - Jelenia Góra Sobieszów | ↔ 50 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Jelenia Góra Sobieszów - Piechowice | ↔ 70 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Piechowice - Górzyniec | ↔ 50 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Górzyniec - Szklarska Poręba Średnia | ↔ 40 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Szklarska Poręba Średnia - Granica Państwa (Jakuszyce) | ↔ 50 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Szklarska Poręba Górna - Polana Jakuszycka | ↔ 10 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Polana Jakuszycka - Nowy Świat | ↔ 50 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2025-04-07 | Początek LK311 - Jelenia Góra Sobieszów | ↔ 50 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Jelenia Góra Sobieszów - Piechowice | ↔ 70 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Piechowice - Górzyniec | ↔ 50 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Górzyniec - Szklarska Poręba Średnia | ↔ 40 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Szklarska Poręba Średnia - Granica Państwa (Jakuszyce) | ↔ 50 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Szklarska Poręba Górna - Polana Jakuszycka | ↔ 10 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Polana Jakuszycka - Nowy Świat | ↔ 50 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#28
Ksawery Jakubek
(2025-06-18 07:15:32)
W lipcu planuję wybrać się pieszo na praktycznie cały kawałek tej linii kolejowej, więc możliwe, że wpadnie wtedy na każdą stację nowe zdjęcie.
-
#29
(odp. na #28)
Paweł
(2025-06-18 07:28:30)
Nowe zdjęcia na Bazę są cenne.
-
#30
mikol zza wschodniej granicy
(2025-06-24 22:37:33)
Cześć wszystkim! Interesuję się trochę koleją w Polsce i ciekawi mnie takie pytanko: a czy na tej linii kursowały kiedykolwiek EN57 lub inne podobne EZTy (EN71, ED72)? Nie było żadnych ograniczeń spowodowanych specyficznym charakterem profilu tej linii? Bo tak naprawdę, gdy gdzieś natrafiam na zdjęcia stąd, zawsze są to składy wagonowe z elektrowozem - chodzi mi o tych starszych zdjęciach, jeszcze przed uruchomieniem KD.
-
#31
Mszkl
(2025-06-25 07:39:56)
Oj nie zawsze :-)
https://www.bazakole… -
#32
(odp. na #30)
Opolanin
(2025-06-25 10:03:34)
Jak to, a słynna EN71-43? Jeździły, ale w pewnym momencie, przez ograniczenie na łuku i pod górkę bywało, że opory w kibelkach się paliły i nie dawały rady jechać na bezoporowej, przy takich zawrotnych prędkościach.
-
#33
Błażej Kopka
(2025-06-25 11:39:08)
EM-10 były tutaj często widywane też.
-
#34
mikol zza wschodniej granicy
(2025-06-25 19:11:27)
Nie mówiłem, że zawsze jeździly tylko EU07, powiedziałem zaś, że to ja na takie zdjęcia natrafiam. Szukałem zdjęć na rail.phototrans.eu, wpisując w tamtejszej wyszukiwarce numer linii, a okazało się, że dużo jest dawno temu opublikowanych zdjęć, dla których numer linii nie został wpisany w odpowiednim polu. Potem już trochę znalazłem, wpisując zamiast numeru linii, nazwy tamtejszych stacji.
A dlaczego EN71-043 pomalowano w taki sposób? To był jakiś pociąg "flagmański"?
Przejazd przyśpieszonym „Sprinterem” KD „Szrenica”, w relacji Wrocław Główny — Szklarska Poręba Górna, widok z kabiny maszynisty: https://www.youtube.… -
#35
Błażej Kopka
(2025-06-26 09:16:49)
"Apteka" była składakiem z dwóch klasycznych kibelków serii EN57 (1041+116) i różniła się trochę od reszty - miała inny sposób wykończenia siedzeń, minibar, stojaki na narty i była dedykowana na szlaki górskie.
-
#36
Mikol z Karkonoszy
(2025-06-26 12:43:07)
Cytat z #33 "EM-10 były tutaj często widywane też".
Serie lokomotyw należałoby pisać poprawnie, czyli EM10. Po myślniku były numery inwentarzowe poszczególnych pojazdów. To częsty błąd, zwłaszcza u osób niezbyt znających się na kolei, ale trzeba go prostować, prostować i jeszcze raz prostować. Co do tego "częstego widywania", to trzeba powiedzieć, że był to jednak krótki okres czasowy, ok. 6 letni, na początku XXI w. (biorąc pod uwagę 38-letni czas istnienia na PKP linii Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna, jako zelektryfikowanej).
Kolejny cytat z #35 ""Apteka" była składakiem z dwóch klasycznych kibelków serii EN57 (1041+116)". Raczej z jednego kibelka - 1041 i jedynie członu sb, tego drugiego, czyli 116. Tego typu wpis sugeruje, że była to jednostka 6-członowa, a nie 4-członowa. Nie wiem też skąd potoczna nazwa "Apteka", dla tego składu (lansowana dziś (?) w internecie), jednak nie mająca wiele wspólnego z czasami, kiedy skład ten jeździł w malowaniu w niebieskie pasy (czy barwy te przypominają aptekę? dziwne określenie). Na tego typu składy mówiono wówczas "kolorowe kible", no ale nie wnikam, może ktoś dla samego siebie mówił też "Apteka".
A co do odmiennych malowań ezt w tamtym okresie (od standardowych dla ówczesnych EN57 i EN71), dostało je kilkanaście składów, wykorzystywanych jako pociągi InterRegio, właśnie dla odróżnienia ich od "zwyczajnych" ezt. Było to kilka wariantów malowania, w tym te nawiązujące do ezt serii ED72. Wiele pociągów IR zestawianych z ezt, miało wówczas także własne nazwy (trochę ich było), np wspomniany EN71-043, obsługiwał IR "Szrenica" do Szklarskiej. -
#37
Błażej Kopka
(2025-06-26 19:28:57)
No rzeczywiście postawienie kreski z przecinkami tu lub tam, tudzież nazwa "apteka" (którą nie ja wymyśliłem) wiele wnosi do sprawy :)
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590)