Linia Gogolin – Prudnik (306)
Ostatnia zmiana: 2025-06-09 (historia)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1896-10-22 | Biała Prudnicka - Prudnik | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1896-12-04 | Gogolin: Koniec LK306 - Biała Prudnicka | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1945 | Gogolin: Koniec LK306 - Prudnik | Linia nieprzejezdna/remont |
Zniszczony most na Odrze. |
1946-10 | Gogolin: Koniec LK306 - Krapkowice Otmęt | Przywrócenie przejezdności |
|
1946-10 (???) | Krapkowice - Prudnik | Przywrócenie przejezdności |
|
1964 | Krapkowice Otmęt - Krapkowice | Przywrócenie przejezdności |
|
1991-10-01 | Gogolin: Koniec LK306 - Prudnik | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1997-07 | Gogolin: Koniec LK306 - Krapkowice | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
1997-07 | Gogolin: Koniec LK306 - Krapkowice | Linia nieprzejezdna/remont |
Linia nieprzejezdna z powodu zawalenia się mostu na Odrze w skutek powodzi. |
przed 2005-11-28 | Krapkowice - Prudnik | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
przed 2005-11-30 | Zielina - Krobusz | Linia nieprzejezdna/remont |
Część szyn rozkradziona. (info: Witold Rożałowski, 2005-11-08) |
przed 2006-06-30 | Gogolin: Koniec LK306 - Krapkowice Otmęt | Linia zlikwidowana |
|
przed 2007-05-09 | Krapkowice Otmęt - Krapkowice | Linia zlikwidowana |
|
2016 | Krapkowice - Prudnik | Otwarcie dla ruchu ruch towarowy; |
Wyremontowana na potrzeby wojska. |
przed 2023 (???) | Gogolin - Krapkowice | Zmienione przeznaczenie nowe przeznaczenie: droga utwardzona/ulica; |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1914 – 1954 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Niemcy, Austria i Szwajcaria, maj 1914 | 1914-05-01 | 343d, | Szczegóły » |
Dolny i Górny Śląsk, zima 1943/1944 | pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) | 150q, | Szczegóły » |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 150q, | Szczegóły » |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 99, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 99, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 99, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 99, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 211a, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 211a, | Szczegóły » |
Polska, lato 1949 | pomiędzy 1949-05-15 a 1949-10-01 | 211a, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 211a, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 211a, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 211a, | Szczegóły » |
Polska, lato 1951 | pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 | 172, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 172, | Szczegóły » |
Polska, lato 1952 | pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 | 172, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 172, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 172, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 172, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 172, | Szczegóły » |
1954 – 1965 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 172, | Szczegóły » |
Polska, lato 1955 | pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 | 172, | Szczegóły » |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 172, | Szczegóły » |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 172, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 172, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 172, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 172, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 172, | Szczegóły » |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 239, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 239, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 239, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 239, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 239, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 239, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 239, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 234, | Szczegóły » |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 234, | Szczegóły » |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 234, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1965-1966 | pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 | 234, | Szczegóły » |
1966 – 1985 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 234, | Szczegóły » |
Polska, 1967-1968 | pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 | 234, | Szczegóły » |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 234, | Szczegóły » |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 234, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1973-1974 | pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1974-1975 | pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1975-1976 | pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 | 234, | Szczegóły » |
Polska, 1976-1977 | pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 | 234, | Szczegóły » |
Polska, 1977-1978 | pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 | 234, | Szczegóły » |
Polska, 1978-1979 | pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1979-1980 | pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1980-1981 | pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1981-1982 | pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1982-1983 | pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1983-1984 | pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1984-1985 | pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1985-1986 | pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 | 234, | Szczegóły » |
1986 – 1991 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1986-1987 | pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1987-1988 | pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 | 234, | Szczegóły » |
Polska, 1988-1989 | pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1989-1990 | pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1990-1991 | pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 | 234, | Szczegóły » |
Polska 1991-1992 | pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 | 234, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
2007-11-18 | Biała Prudnicka - Prudnik | ↔ 30 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Krapkowice - Biała Prudnicka | ↔ 0 km/h | Import PLK2007_10 |
2016-07-05 (???) | Krapkowice - Prudnik | ↔ 40 km/h | Import PLK2016_07 |
2023-01-03 | Krapkowice - Prudnik | ↔ 40 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2024-01-03 | Krapkowice - Prudnik | ↔ 40 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2025-04-07 | Krapkowice - Prudnik | ↔ 40 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Opolanin
(2018-07-14 08:46:03)
Most nad Odrą wkrótce straci swój kolejowy charakter.
http://krapkowice.pl… -
#2
(odp. na #1)
Marek Potocki
(2018-07-14 10:14:46)
Czyli kolejny (po Stanach) most na Odrze, który ponad 20 lat temu stracił kolejową funkcję, a teraz charakter. I tak mają one więcej szczęścia niż ten zmyty w tym samym czasie na Nysie Kłodzkiej w Byczeniu.
- #3 Tomasz (2019-08-07 21:09:11)
-
#4
(odp. na #3)
wasiukibic
(2019-08-07 23:30:34)
Dobry kabaret z tym artykułem - samorządy gminne bez konsultacji z kimkolwiek uznały sobie, że linia nie będzie czynna i zaasfaltowały przejazdy, starostwo nagle dostrzegło, że kolej może być przyczynkiem do rozwoju miasta (łał, cóż za odkrycie!), a papiernia - że może transportować surowce i produkty koleją, jak kilka lat wcześniej wykasowali prawie wszystkie tory na swoim terenie. Wojsko siedziało sobie w swoich magazynach i żyło w błogiej nieświadomości, a w razie potrzeby wyjechaliby pociągiem 1 km za bramę bazy i znaleźliby się na trawie. Ktoś dobrze powiedział, że to państwo istnieje tylko teoretycznie.
-
#5
(odp. na #4)
Tomasz
(2019-08-08 05:20:57)
Hehe dobre, ile podobnych sytuacji jeszcze było XD
-
#6
(odp. na #5)
Opolanin
(2019-08-08 08:05:31)
Ha, ha myślałem że to artykuł z tego roku i już się do szyn dobrali, ale nie to z 2011 :D I co, takie se nadzieje robili a tu nie- linie wyremontowało wojsko i figa z makiem, ona tylko dla nich.
-
#7
Opolanin
(2020-12-18 09:48:37)
Most nad Odrą po przeróbce na drogowy otwarty:
https://nto.pl/krapk… -
#8
(odp. na #4)
Jan Gawlik
(2022-08-03 21:03:40)
Tak to było za poprzedniej ekipy. Zresztą, to ich przedstawiciel postawił taka diagnozę.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Gogolin – Prudnik (306)