Linia Inowrocław Rąbinek – Mogilno (231)
Ostatnia zmiana: 2025-06-13 (historia)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1882-09-01 | Inowrocław Mątwy - Kruszwica | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1889 | Inowrocław Mątwy - Kruszwica | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
1892-10-15 | Strzelno - Mogilno | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1908-10-01 | Kruszwica - Strzelno | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1933 (???) | Inowrocław Rąbinek: Początek LK231 i koniec LK742 - Inowrocław Mątwy | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1983-05-29 | Strzelno - Mogilno | Linia nieprzejezdna/remont |
remont mostu nad jez. Bronisławskim, uruchomiona komunikacja zastępcza KKA |
1986-06-01 | Strzelno - Mogilno | Przywrócenie przejezdności |
|
1996-06-01 | Kruszwica - Mogilno | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1996-09-08 | Kruszwica - Mogilno | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
1997 | Inowrocław Rąbinek: Początek LK231 i koniec LK742 - Kruszwica | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
data nieznana | Kruszwica - Strzelno | Linia nieprzejezdna/remont |
zaasfaltowany przejazd w Polanowicach, rozkradzione tory |
2004-04-26 | Kruszwica - Mogilno | Linia nieprzejezdna/remont |
Decyzja o likwidacji linii. |
przed 2006-06-20 | Strzelno - Bronisław | Linia nieprzejezdna/remont |
W 2006 roku w związku z modernizacja drogi Toruń - Poznań wycięto około 100 metrowy odcinek torów, przecinających drogę w okolicach stacji Bronisław, likwidując ostatecznie połączenie Strzelna z Mogilnem. (info: krzysztof Kiliańczyk, 2007-05-08) |
2025 | Kruszwica - Mogilno | Linia zlikwidowana |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1903 – 1932 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Prusy, lato 1903; część północna | 1903-05-01 | 21, 24, | Szczegóły » |
Niemcy, Austria i Szwajcaria, maj 1914 | 1914-05-01 | 239, | Szczegóły » |
Polska, zima 1919 | 1919-10 | 80, | Szczegóły » |
Polska, lato 1922 | 1922-05 (???) | 45, | Szczegóły » |
Polska, lato 1923 | 1923-05 (???) | 45, | Szczegóły » |
Polska, lato 1924 | pomiędzy 1924-05 (???) a 1924-10 (???) | 45, | Szczegóły » |
Polska, lato 1925 | 1925-06-05 | 45, | Szczegóły » |
Polska, lato 1926 | pomiędzy 1926-05-15 a 1926-09-30 | 45, | Szczegóły » |
Polska, zima 1926/1927 | pomiędzy 1926-10-01 a 1927-05-14 | 45, | Szczegóły » |
Polska, lato 1927 | pomiędzy 1927-05-15 a 1927-10 | 45, | Szczegóły » |
Polska, zima 1927/1928 | pomiędzy 1927-10 (???) a 1928-05 (???) | 45, | Szczegóły » |
Polska, lato 1928 | pomiędzy 1928-05 (???) a 1928-09-30 | 45, | Szczegóły » |
Polska, zima 1928/1929 | pomiędzy 1928-10-01 a 1929-05 | 45, | Szczegóły » |
Polska, lato 1929 | pomiędzy 1929-05 (???) a 1929-09-30 | 72, | Szczegóły » |
Polska, zima 1929/1930 | pomiędzy 1929-10-01 a 1930-05-14 | 72, | Szczegóły » |
Polska, lato 1930 | pomiędzy 1930-05-15 a 1930-09-30 | 72, | Szczegóły » |
Polska, zima 1930/1931 | pomiędzy 1930-10-01 a 1931-05-14 | 72, | Szczegóły » |
Polska, lato 1931 | pomiędzy 1931-05-15 a 1931-10-03 | 72, | Szczegóły » |
Polska, zima 1931/1932 | pomiędzy 1931-10-04 a 1932-05-21 | 72, | Szczegóły » |
Polska, lato 1932 | pomiędzy 1932-05-22 a 1932-10-01 | 229, | Szczegóły » |
1932 – 1947 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1932/1933 | pomiędzy 1932-10-02 a 1933-05-14 | 229, | Szczegóły » |
Polska, lato 1933 | pomiędzy 1933-05-15 a 1933-10-07 | 229, | Szczegóły » |
Polska, zima 1933/1934 | pomiędzy 1933-10-08 a 1934-05-14 | 229, | Szczegóły » |
Polska, lato 1934 | pomiędzy 1934-05-15 a 1934-10-06 | 229, | Szczegóły » |
Polska, zima 1934/1935 | pomiędzy 1934-10-07 a 1935-05-14 | 229, | Szczegóły » |
Polska, lato 1935 | pomiędzy 1935-05-15 a 1935-09-01 | 202, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1935 | pomiędzy 1935-09-02 a 1935-12-13 | 202, | Szczegóły » |
Polska, lato 1936 | pomiędzy 1936-05-15 (???) a 1936-09-02 | 202, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1936 | pomiędzy 1936-09-03 a 1936-12-14 | 202, | Szczegóły » |
Polska, lato 1937 | pomiędzy 1937-05-22 a 1937-09-05 | 202, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1937 | pomiędzy 1937-09-06 a 1937-12-14 | 202, | Szczegóły » |
Polska, zima 1937/1938 | pomiędzy 1937-12-15 a 1938-05-14 | 202, | Szczegóły » |
Polska, lato 1938 | pomiędzy 1938-05-15 a 1938-10-01 | 202, | Szczegóły » |
Polska, zima 1938/1939 | pomiędzy 1938-10-02 a 1939-05-14 | 202, | Szczegóły » |
Polska, lato 1939 | pomiędzy 1939-05-15 a 1939-10-07 | 221, | Szczegóły » |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 130t, | Szczegóły » |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 298, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 298, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 298, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 298, | Szczegóły » |
1948 – 1959 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 335d, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 335d, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 335a, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 335a, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 335a, | Szczegóły » |
Polska, lato 1951 | pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 | 398, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 398, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 393, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 393, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 393, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 392, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 392, | Szczegóły » |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 392, | Szczegóły » |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 392, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 392, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 392, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 392, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 392, | Szczegóły » |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 408, | Szczegóły » |
Polska, zima 1959/1960 | pomiędzy 1959-10-04 a 1960-05-28 | 408, | Szczegóły » |
1960 – 1975 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 408, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 408, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 313, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 313, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 313, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 313, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 313, | Szczegóły » |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 313, | Szczegóły » |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 313, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1965-1966 | pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1973-1974 | pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1974-1975 | pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1975-1976 | pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 | 313, | Szczegóły » |
1976 – 1994 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1976-1977 | pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1977-1978 | pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1978-1979 | pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1979-1980 | pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1980-1981 | pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1981-1982 | pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1982-1983 | pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1983-1984 | pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1984-1985 | pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1985-1986 | pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1986-1987 | pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1987-1988 | pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1988-1989 | pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1989-1990 | pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1990-1991 | pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1991-1992 | pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1992-1993 | pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 | 313, | Szczegóły » |
Polska, lato 1993 | pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 | 313, | Szczegóły » |
Polska, zima 1993/1994 | pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 | 313, | Szczegóły » |
Polska, lato 1994 | pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 | 313, | Szczegóły » |
1994 – 1997 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1994/1995 | pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1995-1996 | pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1996-1997 | pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1997-1998 | pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 | 313, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
2007-11-18 | Inowrocław Mątwy - Kruszwica | ↔ 20 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Inowrocław Rąbinek - Inowrocław Mątwy | ↔ 30 km/h | Import PLK2007_10 |
2009-01-03 | Inowrocław Rąbinek - Inowrocław Mątwy | ↔ 20 km/h | Import PLK2009_01 |
2023-01-03 | Inowrocław Rąbinek - Mątwy Port | ↔ 20 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2024-01-03 | Inowrocław Rąbinek - Mątwy Port | ↔ 20 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2025-04-07 | Inowrocław Rąbinek - Mątwy Port | ↔ 20 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#24
Tomek
(2022-05-16 19:17:58)
Jest jakaś baza wojskowa w Łojewie. Tam prowadzi bocznica odchodzącą z Przedbojewic.
-
#25
wasiukibic
(2022-05-16 19:24:23)
Okolica ma duże walory turystyczno-krajobrazowe, czego sam miałem przyjemność doświadczyć. Nie ma żadnych przeszkód, aby po drobnych naprawach puścić wahadło choćby z Kruszwicy do Barcina, czy nawet i Żnina, ale że województwem kujawsko-pomorskim rządzą palanty z Torunia, wiecznie zakompleksionego względem Bydzi i dawnego województwa bydgoskiego, to wygląda to, tak jak wygląda. Czy remont dla celów wojskowych pomoże? Szczerze wątpię.
-
#26
113
(2022-05-16 22:00:17)
Nie wiem czy pytać, ale jeżeli uda się linię przywrócić na całej długości to możliwa byłaby jej elektryfikacja? Czy ogółem jeżeli powiodą się pewne plany to byłaby możliwość uczynienia z Inowrocławia zelektryfikowanego węzła kolejowego (bez liczenia bocznic)?
-
#27
Prochiron
(2022-05-20 18:18:43)
Walory turystyczne to argument, ale bardziej za utrzymaniem czegoś, a nie odbudowywaniem za potężne pieniądze. Jeśli jednostka wojsk inżynieryjnych ma poćwiczyć odbudowywanie linii kolejowych, to można znaleźć wiele lepszych celów :P Sama LK 231 to linia o kuriozalnym kształcie, wynikającym z granic sprzed 1914, i racjonalnym rozwiązaniem w celu przyciągnięcia ew. turystów byłaby ścieżka rowerowa. Sam jestem zwolennikiem kursów turystycznych, ale też nie jest to taka bajka, bo pociągiem z Łagowa do Toporowa jechała ze mną garstka osób (może w szczycie sezonu było lepiej).
-
#28
Pm3
(2022-08-20 23:00:54)
Obecne czasy pokazały, że wojska kolejowo-inżynieryjne mają sens, a JW 1523, do której należy poligon wodny nad jeziorem Szarlej, ma się dobrze. Na tej bocznicy znajduje się - będący w dobrym stanie - most kolejowy nad kanałem Noteci. Odcinek do odbudowy z Przedbojowic do poligonu to niecałe 2,5 km plus bocznice. To nie są duże pieniądze. Na poligonie znajduje ciężki sprzęt inżynieryjny na gąsienicach, do transportu którego przydatne są platformy kolejowe. Węzeł Inowrocław jest w całości zelektryfikowany, natomiast odcinka do Kruszwicy na pewno nie opłaca się elektryfikować.
-
#29
Błażej Kopka
(2022-08-21 13:50:19)
"Obecne czasy pokazały, że wojska kolejowo-inżynieryjne mają sens" - co dokładnie masz na myśli? Jakieś przykłady?
-
#30
Błażej Kopka
(2023-11-18 16:15:44)
Nieprzejezdny kawałek byłej linii pomiędzy Kruszwicą, a Mogilnem zostanie rozebrany (źródło RK).
-
#31
Xxx
(2025-03-13 04:03:53)
Drzewa, którymi zarósł tor między Strzelnem a Bronisławem, wzdłuż drogi krajowej nr 15 zostały wycięte. Czyżby przygotowania do rozbiórki, o której pisał p. Błażej?
-
#32
Jakubek
(2025-03-23 08:06:29)
#30 #31 Tory są obecnie rozbierane
-
#33
Dentarg
(2025-09-07 19:42:00)
Dziś jechałem wzdłuż linii od Gopła do Kruszwicy i kawałek za.
Stoją jeszcze budynki dworców w: Gople (obok wieża), Lachmirowicach (zamieszkały) i Sukowy lub Racice. Być może inne też, ale trudno poznać jadąc autem, czy to na pewno byłe stacje.
Nawet gdzieniegdzie są fragmenty torowiska. Oczami wyobraźni widziałem jadący tam parowóz :D
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Inowrocław Rąbinek – Mogilno (231)