Linia Sitkówka Nowiny – Busko-Zdrój (73)
Ostatnia zmiana: 2022-11-20 (przebieg)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1953-05-17 | Włoszczowice - Busko-Zdrój | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1953-05-17 | Sitkówka Nowiny - Włoszczowice | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm; |
|
1976-12-30 | Sitkówka Nowiny - Włoszczowice | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: 3000V DC; |
|
1987-08-05 | Włoszczowice - Busko-Zdrój | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: 3000V DC; |
|
2004-01-11 | Sitkówka Nowiny - Busko-Zdrój | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
info: andrzej2110, 17-05-2011 |
2012-12-09 | Sitkówka Nowiny - Włoszczowice | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
uruchomienie kursującej raz w tygodniu pary pociągów iR Wrocław - Przemyśl - Wrocław |
2013-11-30 | Sitkówka Nowiny - Włoszczowice | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
Z powodu likwidacji pociągu Interregio Łysica i końca objazdów pociągu TLK Monciak-Krupówki po tej linii nie jeżdżą już żadne pociągi pasażerskie (info: andrew, 13-07-2014) |
2018-06-10 | Sitkówka Nowiny - Busko-Zdrój | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: sezonowy; |
Pociągi zatrzymują się tylko na stacjach: Kielce Białogon, Kielce Słowik i Sitkówka-Nowiny. |
2020-06-13 | Sitkówka Nowiny - Busko-Zdrój | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
data | odcinek | numer | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1985 | Sitkówka Nowiny - Busko-Zdrój | 73 |
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1953 – 1963 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 112, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 112, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 111, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 111, | Szczegóły » |
Polska, lato 1955 | pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 | 111, | Szczegóły » |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 111, | Szczegóły » |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 111, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 111, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 111, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 111, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 111, | Szczegóły » |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 111, | Szczegóły » |
Polska, zima 1959/1960 | pomiędzy 1959-10-04 a 1960-05-28 | 111, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 111, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 111, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 112, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 112, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 112, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 112, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 112, | Szczegóły » |
1963 – 1981 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 112, | Szczegóły » |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 112, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1965-1966 | pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 | 112, | Szczegóły » |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 112, | Szczegóły » |
Polska, 1967-1968 | pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 | 112, | Szczegóły » |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 112, | Szczegóły » |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 112, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1973-1974 | pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1974-1975 | pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1975-1976 | pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 | 112, | Szczegóły » |
Polska, 1976-1977 | pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 | 112, | Szczegóły » |
Polska, 1977-1978 | pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 | 112, | Szczegóły » |
Polska, 1978-1979 | pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1979-1980 | pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1980-1981 | pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1981-1982 | pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 | 112, | Szczegóły » |
1982 – 1999 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska 1982-1983 | pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1983-1984 | pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1984-1985 | pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1985-1986 | pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 | 112, | Szczegóły » |
Polska, 1986-1987 | pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1987-1988 | pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 | 112, | Szczegóły » |
Polska, 1988-1989 | pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 | 30, 112, | Szczegóły » |
Polska 1989-1990 | pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 | 30, 112, | Szczegóły » |
Polska 1990-1991 | pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 | 30, 112, | Szczegóły » |
Polska 1991-1992 | pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 | 112, | Szczegóły » |
Polska, 1992-1993 | pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 | 112, | Szczegóły » |
Polska, lato 1993 | pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 | 30, 112, | Szczegóły » |
Polska, zima 1993/1994 | pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 | 30, 112, | Szczegóły » |
Polska, lato 1994 | pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 | 112, | Szczegóły » |
Polska, zima 1994/1995 | pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1995-1996 | pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 | 112, | Szczegóły » |
Polska, 1996-1997 | pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1997-1998 | pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 | 112, | Szczegóły » |
Polska 1998-1999 | pomiędzy 1998-05-24 a 1999-05-29 | 112, | Szczegóły » |
Polska, 1999-2000 | pomiędzy 1999-05-30 a 2000-05-27 | 112, | Szczegóły » |
2000 – 2003 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 2000-2001 | pomiędzy 2000-05-28 a 2001-06-09 | 112, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
przed 2007-02-06 | Sitkówka Nowiny - Busko-Zdrój | ↔ 80 km/h | |
2023-01-03 | Sitkówka Nowiny - Busko-Zdrój Ładownia | → 80 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Busko-Zdrój Ładownia - Busko-Zdrój | → 40 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Sitkówka Nowiny - Włoszczowice | ← 80 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2024-01-03 | Sitkówka Nowiny - Busko-Zdrój Ładownia | → 80 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Busko-Zdrój Ładownia - Busko-Zdrój | → 40 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Sitkówka Nowiny - Włoszczowice | ← 80 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2025-04-07 | Sitkówka Nowiny - Włoszczowice | → 80 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Włoszczowice - Busko-Zdrój Ładownia | → 100 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Busko-Zdrój Ładownia - Busko-Zdrój | → 40 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Sitkówka Nowiny - Włoszczowice | ← 60 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#5
Kamil
(2018-04-18 17:32:49)
Czy pociąg będzie zatrzymywał się na stacji Włoszczowice? Bo czytałem że nie z powodu stanu stacji.
-
#6
(odp. na #5)
@
(2018-05-23 11:31:17)
Niestety, pociąg będzie się zatrzymywał w Sitkówce Nowinach a następnie dopiero w Busku-Zdroju, więc marnie...
-
#7
polo
(2021-02-12 08:53:49)
W grudniu 2020 r. spółka POLREGIO sp. z o.o. wznowiła regularny ruch pasażerski na linii nr 73 w postaci dwóch par pociągów (składy EZT) relacji Kielce (Katowice) - Busko-Zdrój z przystankami: Kielce Białogon, Kielce Słowik, Sitkówka Nowiny, Brzeziny, Kije.
-
#8
ksiezyc_wiadomo_ktory
(2021-10-21 23:04:39)
W Raporcie Rocznym z 1953 r. jest mowa o budowie linii Kielce - Żabno przez Busko Zdrój.
-
#9
113
(2022-04-17 11:59:12)
@ksiezyc_wiadomo_ktory: Czyli jak widać te plany istnieją już od bardzo dawna. Osobiście uważam, że najlepiej byłoby wybudować wydłużenie linii kolejowej nr 73 nie do Żabna, a do Mędrzechowa przez Solec Zdrój, ponieważ wtedy byłaby możliwość obsługi Dąbrowy Tarnowskiej oraz uzdrowiska Solec Zdrój co uatrakcyjniłoby linię oraz Szczucinkę jeszcze bardziej. Należałoby również przy budowie przeprowadzić elektryfikację wraz z linią kolejową nr 115 na odcinku Tarnów-Mędrzechów (z opcją do Szczucina). Jeżeli opcja na odcinek Mędrzechów - Szczucin by nie wypaliła można byłoby zbudować w Szczucinie niewielką lokomotywownię dla autobusów szynowych (w których prowadzono by serwis SA133 oraz jedynego SA109 o ile województwo nie postanowi go sprzedać).
Niestety moim zdaniem sugerowane obecne plany CPK odnośnie nowej linii, która połączyłaby Busko z Tarnowem to są po prostu jakieś żarty. Po pierwsze przeprowadzenie linii do Żabna nie jest najlepszym pomysłem z uwagi na to, że wtedy po drodze nie ma za bardzo co obsługiwać poza małymi wsiami, choć słyszałem, że w Dąbrowie Tarnowskiej jest problem z ostrym zakrętem i górzystym terenem. Po drugie już sam fakt, że ta nowa linia CPK ma być na prąd 25 kV pokazuje jak beznadziejny będzie to projekt z którego nie będzie żadnych korzyści dla przewoźników. Dlatego uważam, że należałoby zrobić wydłużenie z Buska Zdroju do Mędrzechowa jako nowej linii dla połączeń międzywojewódzkich, zamiast się bawić w jakieś KDPki, czy inne szprychy, bo nic z tego nie ma poza dziecinnymi fantazjami dorosłych ludzi z CPK. -
#10
113
(2024-01-08 10:36:35)
Czy aby na pewno połączeń pasażerskich nie zlikwidowano w 2005 roku, zamiast 2004? Pytam, ponieważ szukając w historii nigdzie nie znalazłem takich informacji.
-
#11
(odp. na #1)
X. Piast II Chrobry
(2024-04-28 15:24:07)
Relacja ze szlaku Busko - Włoszczowice.
https://www.youtube.… -
#12
X. Piast II Chrobry
(2024-09-29 16:25:08)
"W przyszłym tygodniu zakończą się prace utrzymaniowe na linii kolejowej Włoszczowice - Busko-Zdrój (Świętokrzyskie), co pozwoli na przywrócenie połączeń kolejowych na trasie między Kielcami a Buskiem-Zdrojem - poinformowała spółka PKP PLK.
Prace obejmowały wymianę szyn i podkładów na stacji Włoszczowice, regulację rozjazdów w Busku-Zdroju, Stawianach Pińczowskich i Szarbkowie oraz oczyszczanie nawierzchni torowej na pięciokilometrowym odcinku linii kolejowej nr 73. Dodatkowo przejazd kolejowo-drogowy w Busku-Zdroju zyskał nową nawierzchnię, co ma poprawić bezpieczeństwo kierowców.
Inwestycja, realizowana przez spółkę PPM-T na zlecenie PKP PLK SA, wyniosłą niemal 10 mln zł i była finansowana ze środków budżetowych.
Po zakończeniu prac połączenia kolejowe na odcinku Włoszczowice - Busko-Zdrój, dotychczas obsługiwanym przez komunikację zastępczą, zostaną przywrócone."
https://stooq.pl/n/?… -
#13
Adam Nowak
(2025-03-12 18:12:19)
Podpinam się do #10. Według innych źródeł (np. strony internetowej atlaskolejowy.net) ruch na linii zawieszono w dniu 18 kwietnia 2005 roku. Która data jest zatem poprawna w odniesieniu do zawieszenia przewozów pasażerskich do Buska - 01.11.2004, czy ww. 18.04.2005?
-
#14
Weronika122@wp.pl
(2025-05-20 03:01:03)
Pisałem o linii kolejowej numer 73, a właściwie jej przedłużeniu do Tarnowa, elektryfikacji linii od stacji Busko Zdrój, jak również elektryfikacji linii 115 Tarnów - Szczucin oraz jej przedłużeniu do Połańca ze Szczucina. Oczywiście, budowa nowej linii przez Solec-Zdrój to bardzo dobry pomysł. Potrzebne są na to miliony, ale Unia Europejska, po zatwierdzeniu projektu, z całą pewnością pomoże finansowo. Znam się na problematyce kolejowej i tramwajowej (mam tytuł zawodowy technik komunikacji ruch i przewozy kolejowe PKP z roku 1989), chociaż hobbistycznie znam się również na transportach drogowym, lotniczym oraz wodnym (podobno najtańszym).
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Sitkówka Nowiny – Busko-Zdrój (73)