Linia Zawada – Hrubieszów Miasto (72)
Ostatnia zmiana: 2025-07-17 (historia)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1916 | Zawada - Hrubieszów Miasto | Otwarcie nowej linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1945 | Zawada - Hrubieszów Miasto | Linia nieprzejezdna/remont |
|
przed 1946-10 | Zawada - Hrubieszów Miasto | Przywrócenie przejezdności |
|
2004-12-12 | Zawada - Hrubieszów Miasto | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
2009-09-01 | Zawada - Zamość | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
2011-03-01 | Zawada - Zamość | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
(uruchomienie pociągu TLK rel. Zamość - Zielona Góra) |
2015-06-14 | Zamość - Zamość Wschód | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
2017-12-10 | Zamość Wschód - Hrubieszów Miasto | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
Jako IC Hetman z Hrubieszowa Miasto do Jeleniej Gory. |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
data | odcinek | numer | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
1985 | Zawada - Hrubieszów Miasto | 72 |
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1919 – 1933 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1919 | 1919-10 | 19, | Szczegóły » |
Polska, lato 1922 | 1922-05 (???) | 137, | Szczegóły » |
Polska, lato 1923 | 1923-05 (???) | 137, | Szczegóły » |
Polska, lato 1924 | pomiędzy 1924-05 (???) a 1924-10 (???) | 137, | Szczegóły » |
Polska, lato 1925 | 1925-06-05 | 137, | Szczegóły » |
Polska, lato 1926 | pomiędzy 1926-05-15 a 1926-09-30 | 137, | Szczegóły » |
Polska, zima 1926/1927 | pomiędzy 1926-10-01 a 1927-05-14 | 137, | Szczegóły » |
Polska, lato 1927 | pomiędzy 1927-05-15 a 1927-10 | 137, | Szczegóły » |
Polska, zima 1927/1928 | pomiędzy 1927-10 (???) a 1928-05 (???) | 137, | Szczegóły » |
Polska, lato 1928 | pomiędzy 1928-05 (???) a 1928-09-30 | 137, | Szczegóły » |
Polska, zima 1928/1929 | pomiędzy 1928-10-01 a 1929-05 | 137, | Szczegóły » |
Polska, lato 1929 | pomiędzy 1929-05 (???) a 1929-09-30 | 221, | Szczegóły » |
Polska, zima 1929/1930 | pomiędzy 1929-10-01 a 1930-05-14 | 221, | Szczegóły » |
Polska, lato 1930 | pomiędzy 1930-05-15 a 1930-09-30 | 221, | Szczegóły » |
Polska, zima 1930/1931 | pomiędzy 1930-10-01 a 1931-05-14 | 221, | Szczegóły » |
Polska, lato 1931 | pomiędzy 1931-05-15 a 1931-10-03 | 221, | Szczegóły » |
Polska, zima 1931/1932 | pomiędzy 1931-10-04 a 1932-05-21 | 221, | Szczegóły » |
Polska, lato 1932 | pomiędzy 1932-05-22 a 1932-10-01 | 410, | Szczegóły » |
Polska, zima 1932/1933 | pomiędzy 1932-10-02 a 1933-05-14 | 410, | Szczegóły » |
Polska, lato 1933 | pomiędzy 1933-05-15 a 1933-10-07 | 410, | Szczegóły » |
1933 – 1944 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1933/1934 | pomiędzy 1933-10-08 a 1934-05-14 | 410, | Szczegóły » |
Polska, lato 1934 | pomiędzy 1934-05-15 a 1934-10-06 | 410, | Szczegóły » |
Polska, zima 1934/1935 | pomiędzy 1934-10-07 a 1935-05-14 | 410, | Szczegóły » |
Polska, lato 1935 | pomiędzy 1935-05-15 a 1935-09-01 | 412, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1935 | pomiędzy 1935-09-02 a 1935-12-13 | 412, | Szczegóły » |
Polska, lato 1936 | pomiędzy 1936-05-15 (???) a 1936-09-02 | 412, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1936 | pomiędzy 1936-09-03 a 1936-12-14 | 412, | Szczegóły » |
Polska, lato 1937 | pomiędzy 1937-05-22 a 1937-09-05 | 412, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1937 | pomiędzy 1937-09-06 a 1937-12-14 | 412, | Szczegóły » |
Polska, zima 1937/1938 | pomiędzy 1937-12-15 a 1938-05-14 | 412, | Szczegóły » |
Polska, lato 1938 | pomiędzy 1938-05-15 a 1938-10-01 | 412, | Szczegóły » |
Polska, zima 1938/1939 | pomiędzy 1938-10-02 a 1939-05-14 | 412, | Szczegóły » |
Polska, lato 1939 | pomiędzy 1939-05-15 a 1939-10-07 | 413, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1940/1941 | pomiędzy 1940-10-06 a 1941-05-04 | 532e, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, lato 1941 | 1941-05-05 | 532e, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1941/1942 | pomiędzy 1941-11 a 1942-05-03 | 532r, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, lato 1942 | pomiędzy 1942-05-04 a 1942-11-01 | 533q, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1942/1943 | pomiędzy 1942-11-02 a 1943-05-16 | 533q, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1943/1944 | pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) | 533p, 533q, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, Protektorat Czech i Moraw, lato 1944 | pomiędzy 1944-05 (???) a 1944-10 (???) | 584i, | Szczegóły » |
1946 – 1955 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 20, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 20, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 20, III, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 20, III, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 12, 109, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 12, 109, | Szczegóły » |
Polska, lato 1949 | pomiędzy 1949-05-15 a 1949-10-01 | 12, 108, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 12, 108, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 11, 109, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 11, 109, | Szczegóły » |
Polska, lato 1951 | pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 | 11, 554, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 11, 554, | Szczegóły » |
Polska, lato 1952 | pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 | 11, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 11, 554, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 11, 554, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 11, 554, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 11, 554, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 11, 554, | Szczegóły » |
Polska, lato 1955 | pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 | 11, 554, | Szczegóły » |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 11, 554, | Szczegóły » |
1956 – 1967 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 11, 554, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 11, 554, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 11, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 2, 554, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 2, 554, | Szczegóły » |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 2, 554, | Szczegóły » |
Polska, zima 1959/1960 | pomiędzy 1959-10-04 a 1960-05-28 | 2, 554, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 2, 554, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 2, 554, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 2, 554, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 2, 554, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 2, 32, 554, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 2, 32, 554, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 2, 36, 554, | Szczegóły » |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 2, 36, 554, | Szczegóły » |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 2, 50, 554, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 2, 50, 554, | Szczegóły » |
Polska 1965-1966 | pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 | 2, 51, 554, | Szczegóły » |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 1, 52, 554, | Szczegóły » |
Polska, 1967-1968 | pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 | 1, 52, 554, | Szczegóły » |
1968 – 1987 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska 1973-1974 | pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska 1974-1975 | pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska 1975-1976 | pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska, 1976-1977 | pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska, 1977-1978 | pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska, 1978-1979 | pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska 1979-1980 | pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska 1980-1981 | pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska 1981-1982 | pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska 1982-1983 | pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska 1983-1984 | pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska 1984-1985 | pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 | 2, 38, 554, | Szczegóły » |
Polska 1985-1986 | pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 | 2, 38, 54, 554, | Szczegóły » |
Polska, 1986-1987 | pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 | 2, 25, 45, 554, | Szczegóły » |
Polska 1987-1988 | pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 | 2, 25, 45, 557, | Szczegóły » |
1988 – 2007 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1988-1989 | pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 | 2, 25, 30, 45, 554, 557, | Szczegóły » |
Polska 1989-1990 | pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 | 2, 25, 30, 45, 557, | Szczegóły » |
Polska 1990-1991 | pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 | 2, 25, 30, 45, 554, 557, | Szczegóły » |
Polska 1991-1992 | pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 | 554, 557, | Szczegóły » |
Polska, 1992-1993 | pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 | 554, 557, | Szczegóły » |
Polska, lato 1993 | pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 | 2, 24, 28, 30, 45, 554, 557, | Szczegóły » |
Polska, zima 1993/1994 | pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 | 2, 24, 28, 30, 54, 554, 557, | Szczegóły » |
Polska, lato 1994 | pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 | 2, 24, 28, 30, 52, 554, 557, | Szczegóły » |
Polska, zima 1994/1995 | pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 | 554, 557, | Szczegóły » |
Polska 1995-1996 | pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 | 554, 557, | Szczegóły » |
Polska, 1996-1997 | pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 | 557, | Szczegóły » |
Polska 1997-1998 | pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 | 557, | Szczegóły » |
Polska 1998-1999 | pomiędzy 1998-05-24 a 1999-05-29 | 557, | Szczegóły » |
Polska, 1999-2000 | pomiędzy 1999-05-30 a 2000-05-27 | 557, | Szczegóły » |
Polska, 2000-2001 | pomiędzy 2000-05-28 a 2001-06-09 | 557, | Szczegóły » |
Polska, 2005-2006 | 2005-12 | 557, | Szczegóły » |
Polska, 2006-2007 | 2006-12 | 557, | Szczegóły » |
Polska, 2007-2008 | pomiędzy 2007 a 2008 | 557, | Szczegóły » |
2008 – 2011 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska 2008-2009 | pomiędzy 2008 a 2009 | 554, | Szczegóły » |
Polska 2009-2010 | pomiędzy 2009 a 2010 | 554, | Szczegóły » |
Polska, 2010-2011 | 2010-11 | 554, | Szczegóły » |
Polska 2011-2012 | 2011-12 | 554, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | źródło, uwagi |
---|---|---|---|
przed 2006 | Zawada - Hrubieszów Miasto | ↔ 70 km/h | |
przed 2007-02-06 | Zawada - Hrubieszów Miasto | ↔ 60 km/h | |
2023-01-03 | Zawada - Zamość Szopinek | ↔ 60 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2023-01-03 | Zamość Szopinek - Hrubieszów Miasto | ↔ 80 km/h | IMPORT PLK (2023-01-03) |
2024-01-03 | Zawada - Zamość Szopinek | ↔ 60 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2024-01-03 | Zamość Szopinek - Hrubieszów Miasto | ↔ 80 km/h | IMPORT PLK (2024-01-03) |
2025-04-07 | Zawada - Zamość Szopinek | ↔ 60 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
2025-04-07 | Zamość Szopinek - Hrubieszów Miasto | ↔ 80 km/h | IMPORT PLK (2025-04-07) |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#3
Karol Romaniuk
(2022-12-23 16:34:13)
Trzy autobusy KKZ? Brzmi całkiem profesjonalnie jak na tę mrożącą krew w żyłach opowieść;)
-
#4
(odp. na #3)
wasiukibic
(2022-12-24 22:32:38)
Dla podróżnego przyzwyczajonego do poziomu usług polskie kolei, to żadna katastrofa. Co innego przyjezdni z zagranicy, czy pasażerowie, którzy wybrali się w podróż pociągiem po dłuższym czasie. Tym to ciężko jest wytłumaczyć poziom rodzimego, kolejowego dziadostwa, które jest skutecznie w stanie zniechęcić podróże pociągami ludziom posiadającym alternatywę w postaci auta.
-
#5
113
(2022-12-25 18:17:51)
@wasiukibic: Niedługo będzie elektryfikacja i modernizacja odcinka Zawada - Zamość Szopinek wraz z linią kolejową nr 69 do Rejowca, ale nie wiem czy będzie miało to wpływ na ruch pasażerski do Zamościa?
-
#6
(odp. na #5)
wasiukibic
(2022-12-25 19:51:26)
"Niedługo" to mają w końcu zbudować tor omijający Zawadę, jak państwo zdecyduje się przeznaczyć na to środki. O żadnej elektryfikacji na razie mowy nie ma. W planach jest szprycha do Zamościa, ale to, w obecnych warunkach finansowych, pisane patykiem na wodzie.
-
#7
113
(2022-12-25 20:00:00)
@wasiukibic: Znaczy co z Kolej+ nie będzie elektryfikacji? Wiem, że ma być tu linia CPK, ale nie jest pewne jak projekt ten się potoczy.
-
#8
(odp. na #7)
wasiukibic
(2022-12-25 20:23:53)
Kolej+ w lubelskim obejmuje kilka znaczących inwestycji, jak budowa nowych linii do Łęcznej i Janowa Lubelskiego, elektryfikacja linii do Łukowa, itp. Z sygnałów, jakie do mnie dotarły, w pierwszej kolejności będą forsowane projekty istotne z punktu widzenia Lublina, który marzy o kolei aglomeracyjnej (włącznie z zakupieniem taboru), a dopiero jak kasa się zepnie na to - dalsze tematy. Rok temu szacowana wartość kontraktów Kolej+ w województwie lubelskim wynosiła ok 3,5 mld złotych, gdzie cały budżet tego kulawego programu opiewał na 5,5 mld. Obecnie zwiększono go do 11 mld, przy czym wiemy, jak dynamiczny jest wzrost cen w sektorze budowlanym. Więc nie ma co liczyć, że państwo przeznaczy 1/3 środków z programu na ino jedno województwo, a inne dostaną figę z makiem (gdzie np. śląskie także ma ambitne plany); chyba że zaś zwiększymy dofinansowanie, ino skąd, jak na drogi ma pójść 294 miliardy?
-
#9
Błażej Kopka
(2022-12-25 21:03:02)
W zeszłym miesiącu województwo lubelskie podpisało umowę na wszystkie 5 projektów Kolej+, a do tego dostaną największe finansowanie w skali kraju na ten projekt, więc kto wie. Lubelskie i Podlasie to ostoje pis, więc nic nie wiadomo.
-
#10
113
(2022-12-25 21:09:57)
@wasiukibic: Wiem jak jest na lubelszczyźnie i zamierzenie województwa jest też takie, aby przy okazji utworzenia LKA pozbyć się z szynobusów z Lublina, ale póki co do LKA jest daleka droga, dopóki nie zostanie ukończona elektryfikacja linii kolejowej nr 30 oraz nie zostanie zapewniona odpowiednia ilość taboru na wymagane połączenia aglomeracyjne, bądź nie zostaną uwzględnione dodatkowe przystanki, na których pasażerowie by wysiadali w ramach LKA. To musi tu i teraz realizowane bez żadnych papierowych spółek.
Przechodząc do tematu tutejszej linii, to nie zdziwi mnie, jeżeli będzie na końcu realizowana, aczkolwiek zauważ, że jeżeli będzie budowana linia przez Janów Lubelski do Biłgoraju, to elektryfikacja tutaj będzie jak najbardziej miała sens, gdyż mamy tutaj alternatywną trasę do Lublina. Zresztą każda nowobudowana linia na Lubelszczyźnie ma być zelektryfikowana, a istotne jest teraz aby obecnie elektryfikować kolej w województwie, kupować i zwiększać liczebność taboru elektrycznego, a spalinowe szynobusy przerzucać na linie typowo lokalne, jak do połączeń na Włodawę, czy Hrebenne. Oczywiście, w przypadku elektryfikacji linii kolejowej nr 30, z uwagi na brak zapotrzebowania szynobusów na obsługę lubelskiego węzła kolejowego, być może dojdzie do sytuacji, że do Hrubieszowa i Biłgoraju zostaną uruchomione połączenia regionalne przez Polregio, z użyciem SA103 lub SA134, ale nie wiem czy tak będzie. Powiem szczerze, że nawet jeżeli będzie elektryfikacja do Zamościa, to wtedy na jednym połączeniu PKP Intercity będzie mogło do Zamościa przydzielić stonkę, która podmieniałaby lokomotywę elektryczną na tej stacji, aby obsłużyć Hrubieszów. Byłoby to trochę tańsze niż jazda spalinowozem z Lublina. Choć w przypadku elektryfikacji do Hrubieszowa jest jeszcze lepiej, ponieważ wtedy nie musiałoby być podmian, a również wystarczyłoby utworzenie regionalnych połączeń z Lublinem lub Dorohuskiem, o ile takie byłby opłacalne.
Poza tym poza elektryfikacją i modernizacją ciągu szlaku linii kolejowej nr 69 i 72 Rejowiec - Zawada - Zamość - Hrubieszów należałoby zelektryfikować również linię kolejową nr 66 i linię kolejową nr 69 na odcinku Zawada - Zwierzyniec Towarowy. Wtedy już żaden Intercity nie musiałby kursować do Hrubieszowa na lokomotywie spalinowej i można byłoby tutaj o wiele lepszą ofertę przewozową stworzyć. Nie byłoby żadnych podmian lokomotyw i przy okazji zelektryfikowany byłby w całości stalowowolski węzeł kolejowy, a szynobusy mogłyby już wtedy tylko obsługiwać połączenia do Włodawy i Hrebennych (nie wiem czy tylko jedne konkretne, czy też kilka różnych, ale załóżmy, że oprócz podstawowego Chełm - Włodawa i Zamość - Hrebenne mogłoby funkcjonować połączenie Włodawa - Hrebenne, ale tu odlatuję już w fantazję przyszłości).
Co do pieniędzy, to niektórzy w rodzinie mówią mi, że pieniądze szczęścia nie dają i żeby coś zrobić trzeba z drugiego przerzucić. Na drogi niech idzie 10 mld zł, a na kolej 295 mld zł. -
#11
(odp. na #9)
wasiukibic
(2022-12-25 21:36:52)
Cóż, w tym przypadku z radością odszczekam to, co napisałem. Obawiam się jednak, że w kontekście Hrubieszowa to nie będzie miało większego znaczenia, ale tukej także mogę się mylić.
-
#12
(odp. na #11)
X. Piast II Chrobry
(2024-04-21 15:38:09)
Obecnie na szlaku do Hrubieszowa kursują 2 IC: Górski i Hetman.
https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Zawada – Hrubieszów Miasto (72)