OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Kopalnia Szombierki
Kopalnia Szombierki

Marek Potocki (2019-12-07 09:28:17)

Chyba to naprostowałem. Dziękuję.

Pyskowice Miasto
Pyskowice Miasto

Rad (2019-12-07 08:40:24)

Pamiętam tą stacje. W 2000 roku w lutym jechałem właśnie tam. Nie wiedziałem że to już ostatnie kursy. A teraz zastanawiają się nad odbudową tej linii. Po co było likwidować jak to było dobre i służyło ludziom.

Zabrze Biskupice
Zabrze Biskupice

Marek Potocki (2019-12-07 08:15:48)

Zmieniłem. Teraz limitem są dwie litery. Jednoznakowych nazw chyba nie było ;)

Wolsztyn – Żagań (371)
Wolsztyn – Żagań (371)

wasiukibic (2019-12-06 21:01:26)

Wrzuciłem już fotki. Odpowiadając na wątpliwości Stanisława. Zarówno 14 jak i Nowa Berlinka to były w czasach II i III Rzeszy magistrale o znaczeniu strategicznym. 14 miała niesamowite znaczenie zarówno w czasie I jak i II wojny światowej, gdyż była to droga transportu wojsk i zaopatrzenia na front wschodni, stąd też w zasadzie jej bezkolizyjne przeprowadzenie przez większość węzłów kolejowych na terenie obecnej Polski. Nie inaczej było też w przypadku Żagania: Nową Berlinkę poprowadzono pod torami 14 i 371, aby droga przebiegu pociągów Wrocław - Berlin nie była uzależniona od żadnego innego kierunku. Dlatego też dla nich przewidziano perony 1 i 2 na żagańskiej stacji. 14 zaś, dla której przewidziano przede wszystkim peron 3, biegła pod wiaduktem, na którym poprowadzono 371. Pomiędzy torami dedykowanymi dla Nowej Berlinki i 14 zlokalizowano w obrębie peronów stacji Żagań grupę torów "C", która była dedykowana dla tranzytowych składów towarowych jadących po tych dwóch magistralach, aby oddzielić w obrębie ruchliwego węzła ruch towarowy od pasażerskiego. Linie 283, 371 i 379 to były w zasadzie dodatki, wyrzucone na skrajne perony 4 i 5, na których ruch w żaden sposób nie mógł utrudniać ruchu na Nowej Berlince i 14. Żagań to był naprawdę fajnie pomyślany przez Niemców węzeł kolejowy, który niestety został zepsuty na skutek "reform" dokonanych przez PKP po 1989 roku.

Gdańsk Politechnika
Gdańsk Politechnika

Marek Potocki (2019-12-06 20:02:38)

Akurat ten przystanek od początku nazywa się "Gdańsk Politechnika". Nowa Szkocja jest tu: https://www.bazakole…

Ścinawa
Ścinawa

wasiukibic (2019-12-06 17:26:05)

Co z tego, że w ciekawych barwach, skoro po pierwsze to za mało pojemny na tą relację (w Brzegu Dolnym był już załadowany), po drugie - w środku skrzypiące, telepiące się muzeum.

Siewierz
Siewierz

Pablo (2019-12-05 21:49:40)

Bez przesady z tą wodą. Dyżurny jest tu raz na tydzień, może dwa. Z tego wszystkiego działa świetlny wjazdowy i to radio na parapecie. Reszta to zabytki. Są klucze do Mierzęcic tylko że nie ma co otwierać/zamykać.

Mierzęcice Zawierciańskie
Mierzęcice Zawierciańskie

Pablo (2019-12-05 21:41:38)

Podobno był tutaj złom i pracowała tutaj SM30

Zabrze Mikulczyce – Tworóg Brynek (178)
Zabrze Mikulczyce – Tworóg Brynek (178)

Damian Stupień (2019-12-05 11:34:28)

Poza tym skasowano dwa wiadukty w okolicach Zbrosławic także gdybania o odbudowie linii możemy sobie darować ..

Poraj
Poraj

Damian Stupień (2019-12-04 22:09:15)

https://www.bazakole…

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...