OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Żabno
Żabno

Artur Łukasiewicz (2020-03-31 10:47:52)

Na Szczucince planowane były mijanki podobne jak na linii 403 w Tarnowie Pomorskim i Reczu Pomorskim. Jak najbardziej bez semaforów wyjazdowych.

Prudnik
Prudnik

wasiukibic (2020-03-31 09:33:51)

Bezproblemowo - aczkolwiek teraz jest taki czas, że służby mają inne problemy na głowie. Dużo robi też odpowiednia dobrana gra pozorów - choć nie działa w 100%, to jednak w większości przypadków jest skuteczna. Najśmieszniejsze jest w tym to, że dla społeczeństwa normalniejszym i niejako bardziej akceptowalnym zachowaniem jest, kiedy stoisz pod płotem i załatwiasz potrzebę fizjologiczną, niż jakbyś miał wyciągnąć aparat i robić zdjęcia takim obiektom.

Dytmarów
Dytmarów

wasiukibic (2020-03-31 09:13:51)

Przystanek położony w szczerym polu, pomiędzy Lubrzą, Dytmarowem i Laskowicami, gdzie paradoksalnie najbliżej jest do tej ostatniej miejscowości. Do pierwszych zabudowań Dytmarowa jest ponad 2 km i fizycznie nie ma możliwości, żeby coś z tym zrobić. W pobliżu peronów znajdują się jedynie różnego rodzaju zakłady związane z branża rolniczą, które kiedyś korzystały z rampy i placu ładunkowego, a od kilku lat tory dodatkowe zarastają i ruch na bocznicy zamarł. Teraz może się to zmieni, bo tory boczne zostały oczyszczone. Położona znacznie bliżej torów Podsudeckiej Lubrza - przystanku nie posiada zaś w ogóle, choć można by wybudować perony na wysokości wiaduktu drogowego nad DK40, skąd do zabudowy jest jakieś 500 m. Ot, takie kuriozum zakonserwowania XIX-wiecznego status quo, nijak nieprzystającego do współczesnej sieci osadniczej.

Zdjęcia nieprzypisane
Zdjęcia nieprzypisane

ROPA Poznań (2020-03-31 09:08:28)

ZenOBeK tez to zauważyłem ale mimo mocnej lupy nie dałem rady odczytać. Ja skłaniał bym się ku zachodniopomorskiemu; usytuowanie tego zdjęcia na Wzgórzu Hetmańskim w Szczecinie, tam stacjonowały SN61.

Katowice – Legnica (137)
Katowice – Legnica (137)

wasiukibic (2020-03-31 08:56:19)

Zdjęcie tego nie pokazuje ale most ma interesującą konstrukcję - otóż przestrzeń między dźwigarami głównymi jest uformowane jak wanna, którą to przecinają belki poprzeczne w formie stalowych żeber, na których umiejscowione są mostownice. Jest też kładka dla pieszych, aczkolwiek ciężko mówić o jakimś cywilizowanym dojściu do obiektu, choć po wydeptanych po nasypie ścieżkach, widać że ludzie z niego korzystają per pedes.

Katowice – Legnica (137)
Katowice – Legnica (137)

wasiukibic (2020-03-31 08:52:33)

Podsudecka na odcinku Nysa - Głogówek.

Szybowice
Szybowice

wasiukibic (2020-03-31 08:51:28)

Wiesz może, kiedy budynek został przez nich opuszczony?

Katowice – Legnica (137)
Katowice – Legnica (137)

wasiukibic (2020-03-31 08:46:15)

Jak napisał Opolanin - dla ruchu ciężki brutt lepiej, żeby były 2 tory, choć i tak na odcinku KZ - Świdnica i JŚ - Legnica jest tylko jeden tor, w dodatku tam jest trochę intensywniejszy ruch pociągów pasażerskich, więc i tak w Piławie Górnej, Strzegomiu czy Jaworze brutta muszą czekać pod semaforami, nie mówiąc już o zwolnieniach na mostach, przejazdach kolejowych czy łukach. Coś tam ostatnio wspominano o elektryfikacji i modernizacji odcinka Kędzierzyn - Legnica; był nawet pomysł, żeby dla uwolnienia slotów na dla pociągów pasażerskich na odcinku Legnica - Wrocław - Opole przerzucić docelowo większość ruchu towarowego na lk 137, na obecną chwilę to trzeba będzie odłożyć na bliżej nieokreśloną przyszłość. PLK wyremontowała niedawno odcinek Legnica - Dzierżoniów, jednak status quo (bez druta i jednotor poza JŚ - Świdnica Miasto) pozostał. Odcinek Dzierżoniów - Kędzierzyn to przede wszystkim kolejne łatania, usuwania niektórych ograniczeń prędkości etc. ale biorąc pod uwagę znaczenie linii dla ruchu towarowego (głównie transport kruszyw) to stanowczo za mało. Pasażersko - na wschód od KZ jest cień tego, co było jeszcze w latach 90. Na odcinku Nysa-Kędzierzyn w dzień roboczy 5 par, w dzień wolny - 3, to jest nędza.

Tuchorza
Tuchorza

wasiukibic (2020-03-31 07:35:51)

Cieśla - Leszno-Zbąszyń (359) jest napisane pod miniaturką zdjęcia w danych podstawowych.

Grzępa
Grzępa

Darek Nowak (2020-03-31 00:58:41)

Grzebią się już 2 lata i nie mogą zrobić. W Egipcie piramidy szybciej budowali.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...