OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Ozimek
Ozimek (woj. opolskie)
Krasiejów
Krasiejów (woj. opolskie)
Tarnów
Tarnów (woj. małopolskie)
Tarnów Północny
Tarnów Północny (woj. małopolskie)
Tarnów Północny
Tarnów Północny (woj. małopolskie)
Wąbrzeźno
Wąbrzeźno (woj. kujawsko-pomorskie)
Wąbrzeźno
Wąbrzeźno (woj. kujawsko-pomorskie)
Wąbrzeźno
Wąbrzeźno (woj. kujawsko-pomorskie)
Wąbrzeźno
Wąbrzeźno (woj. kujawsko-pomorskie)
Wąbrzeźno
Wąbrzeźno (woj. kujawsko-pomorskie)
Wąbrzeźno
Wąbrzeźno (woj. kujawsko-pomorskie)
Wąbrzeźno
Wąbrzeźno (woj. kujawsko-pomorskie)
Wąbrzeźno
Wąbrzeźno (woj. kujawsko-pomorskie)
Żabno
Żabno (woj. małopolskie)
Żabno
Żabno (woj. małopolskie)
Żabno
Żabno (woj. małopolskie)
Żabno
Żabno (woj. małopolskie)
Żabno
Żabno (woj. małopolskie)
Fiuk
Fiuk (woj. małopolskie)
Fiuk
Fiuk (woj. małopolskie)
Dąbrowa Tarnowska
Dąbrowa Tarnowska (woj. małopolskie)
Prudnik
Prudnik (woj. opolskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Żabno
Żabno

Opolanin (2020-03-31 11:17:18)

Wasiu- jak siedział dyżurny- pewnie podanie sygnału Nakaz jazdy, na samoczynnej- radio. Wk to mogli założyć już po zdegradowaniu Żabna do bocznicy szlakowej.

Prudnik
Prudnik

wasiukibic (2020-03-31 09:33:51)

Bezproblemowo - aczkolwiek teraz jest taki czas, że służby mają inne problemy na głowie. Dużo robi też odpowiednia dobrana gra pozorów - choć nie działa w 100%, to jednak w większości przypadków jest skuteczna. Najśmieszniejsze jest w tym to, że dla społeczeństwa normalniejszym i niejako bardziej akceptowalnym zachowaniem jest, kiedy stoisz pod płotem i załatwiasz potrzebę fizjologiczną, niż jakbyś miał wyciągnąć aparat i robić zdjęcia takim obiektom.

Dytmarów
Dytmarów

wasiukibic (2020-03-31 09:13:51)

Przystanek położony w szczerym polu, pomiędzy Lubrzą, Dytmarowem i Laskowicami, gdzie paradoksalnie najbliżej jest do tej ostatniej miejscowości. Do pierwszych zabudowań Dytmarowa jest ponad 2 km i fizycznie nie ma możliwości, żeby coś z tym zrobić. W pobliżu peronów znajdują się jedynie różnego rodzaju zakłady związane z branża rolniczą, które kiedyś korzystały z rampy i placu ładunkowego, a od kilku lat tory dodatkowe zarastają i ruch na bocznicy zamarł. Teraz może się to zmieni, bo tory boczne zostały oczyszczone. Położona znacznie bliżej torów Podsudeckiej Lubrza - przystanku nie posiada zaś w ogóle, choć można by wybudować perony na wysokości wiaduktu drogowego nad DK40, skąd do zabudowy jest jakieś 500 m. Ot, takie kuriozum zakonserwowania XIX-wiecznego status quo, nijak nieprzystającego do współczesnej sieci osadniczej.

Zdjęcia nieprzypisane
Zdjęcia nieprzypisane

ROPA Poznań (2020-03-31 09:08:28)

ZenOBeK tez to zauważyłem ale mimo mocnej lupy nie dałem rady odczytać. Ja skłaniał bym się ku zachodniopomorskiemu; usytuowanie tego zdjęcia na Wzgórzu Hetmańskim w Szczecinie, tam stacjonowały SN61.

Katowice – Legnica (137)
Katowice – Legnica (137)

wasiukibic (2020-03-31 08:56:19)

Zdjęcie tego nie pokazuje ale most ma interesującą konstrukcję - otóż przestrzeń między dźwigarami głównymi jest uformowane jak wanna, którą to przecinają belki poprzeczne w formie stalowych żeber, na których umiejscowione są mostownice. Jest też kładka dla pieszych, aczkolwiek ciężko mówić o jakimś cywilizowanym dojściu do obiektu, choć po wydeptanych po nasypie ścieżkach, widać że ludzie z niego korzystają per pedes.

Katowice – Legnica (137)
Katowice – Legnica (137)

wasiukibic (2020-03-31 08:52:33)

Podsudecka na odcinku Nysa - Głogówek.

Szybowice
Szybowice

wasiukibic (2020-03-31 08:51:28)

Wiesz może, kiedy budynek został przez nich opuszczony?

Katowice – Legnica (137)
Katowice – Legnica (137)

wasiukibic (2020-03-31 08:46:15)

Jak napisał Opolanin - dla ruchu ciężki brutt lepiej, żeby były 2 tory, choć i tak na odcinku KZ - Świdnica i JŚ - Legnica jest tylko jeden tor, w dodatku tam jest trochę intensywniejszy ruch pociągów pasażerskich, więc i tak w Piławie Górnej, Strzegomiu czy Jaworze brutta muszą czekać pod semaforami, nie mówiąc już o zwolnieniach na mostach, przejazdach kolejowych czy łukach. Coś tam ostatnio wspominano o elektryfikacji i modernizacji odcinka Kędzierzyn - Legnica; był nawet pomysł, żeby dla uwolnienia slotów na dla pociągów pasażerskich na odcinku Legnica - Wrocław - Opole przerzucić docelowo większość ruchu towarowego na lk 137, na obecną chwilę to trzeba będzie odłożyć na bliżej nieokreśloną przyszłość. PLK wyremontowała niedawno odcinek Legnica - Dzierżoniów, jednak status quo (bez druta i jednotor poza JŚ - Świdnica Miasto) pozostał. Odcinek Dzierżoniów - Kędzierzyn to przede wszystkim kolejne łatania, usuwania niektórych ograniczeń prędkości etc. ale biorąc pod uwagę znaczenie linii dla ruchu towarowego (głównie transport kruszyw) to stanowczo za mało. Pasażersko - na wschód od KZ jest cień tego, co było jeszcze w latach 90. Na odcinku Nysa-Kędzierzyn w dzień roboczy 5 par, w dzień wolny - 3, to jest nędza.

Tuchorza
Tuchorza

wasiukibic (2020-03-31 07:35:51)

Cieśla - Leszno-Zbąszyń (359) jest napisane pod miniaturką zdjęcia w danych podstawowych.

Grzępa
Grzępa

Darek Nowak (2020-03-31 00:58:41)

Grzebią się już 2 lata i nie mogą zrobić. W Egipcie piramidy szybciej budowali.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...