OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Kędzierzyn-Koźle
Kędzierzyn-Koźle (woj. opolskie)
Leśnica
Leśnica (woj. opolskie)
Leśnica
Leśnica (woj. opolskie)
Leśnica
Leśnica (woj. opolskie)
Leśnica
Leśnica (woj. opolskie)
Czaplinek
Czaplinek (woj. zachodniopomorskie)
Łąki Kozielskie
Łąki Kozielskie (woj. opolskie)
Łąki Kozielskie
Łąki Kozielskie (woj. opolskie)
Łąki Kozielskie
Łąki Kozielskie (woj. opolskie)
Tunel
Tunel (woj. małopolskie)
Wschowa
Wschowa (woj. lubuskie)
Wałcz Raduń
Wałcz Raduń (woj. zachodniopomorskie)
Wałcz Raduń
Wałcz Raduń (woj. zachodniopomorskie)
Wałcz Raduń
Wałcz Raduń (woj. zachodniopomorskie)
Barcin
Barcin (woj. kujawsko-pomorskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Wschowa
Wschowa

Łukasz Kiąca (2019-12-09 15:38:44)

Miałem okazję jechać tym pociągiem od Zielonej Góry do Leszna i z powrotem. Przyznaję, że frekwencja dopisała. Do rozdysponowania było 200 biletów na darmowy przejazd, a ostatecznie w samym Głogowie dosiadło się drugie tyle. Nawet jedna z konduktorek/kierowniczek narzekała, że "po to jest 200 biletów by 200 osób jechało, a my mamy 400 osób". Szczęśliwie nikogo z pociągu nie wypędzano i każdy, kto się zmieścił do szynobusu mógł odbyć przejażdżkę. Najpierw ok 8:40 w przedsionku szynobusu p. marszałek woj. lubuskiego opowiadał o działaniach przy reaktywacji połączenia, planach uruchomienia połączeń Głogów - Żagań - Żary m.in. z powodu stacjonowania w tamtym regionie wojsk amerykańskich i spodziewanych w związku z tym sporych inwestycji. Następnie 0 9:04 pociąg wyruszył do Głogowa zaliczając postój w Nowej Soli. W Głogowie pociąg przywitały tłumy, orkiestra dęta, kamery, rozdawano herbatę i grochówkę z bułką. Pociąg zapełnił się błyskawicznie. Dojeżdżając do stacji Głogów usłyszałem rozmowę przez radio nastawniczego z maszynistą, z której wynikało, że pociąg będzie musiał wjechać na tor przy peronie 2, zamiast na 1, gdyż nie ma krawędzi peronowej. Okazało się, że faktycznie peron, z którego będą odjeżdżały pociągi do Leszna jest nieskończony (ok 1/4 nie miała jeszcze nawierzchni, robotnicy akurat układali płytki i krawężniki, a obok stała zagęszczarka wibracyjna). Było to utrudnienie, gdyż układ torów uniemożliwia wyjazd na Leszno z peronu 2 i chcąc nie chcąc pociąg musiał cofnąć się poza stację, na wysokość przystani/portu rzecznego i przejechać na właściwy tor. Po drodze zatrzymaliśmy się w Głogówku i Wschowie, gdzie również witała pociąg orkiestra dęta przygrywająca bluesowo-rockowe standardy (m.in. "Smoke on the water" zespołu Deep Purple)oraz spora grupa entuzjastów z burmistrzem Wschowy. Do Leszna przybyliśmy z ok 25 minutowym opóźnieniem. Sam przejazd linią odbywał się z prędkością niższą niż się spodziewałem. Nie wiem czym było to spowodowane, czy maksymalna prędkość szlakowa nie została jeszcze oficjalnie zmieniona, czy z powodu przeładowania składu lub ze względu na prowadzone ciągle prace torowe (od Wschowy do Lasocic jest zamknięty jeden tor, na którym jest dopiero wymieniana nawierzchnia, nie ma tłucznia, a na torze stały składy robocze z podkładami staroużytecznymi, pociąg do wymiany potokowej nawierzchni z kilkoma wagonami transporterami MFS-40, zgrzewarka szynowa dwudrogowa na podwoziu MAN należąca do ZRK DOM w Poznaniu oraz oczyszczarka tłucznia OT-800). Mam mieszane uczucia. Z jednej strony fajnie, że zrobiono taki przejazd promocyjny, a zainteresowanie było zaskakująco duże, z drugiej strony szkoda, że wszystkie prace nie zostały ukończone i oficjalnie odebrane zanim impreza się odbyła. Na stacjach pośrednich postoje trwały po kilkanaście minut, jednak i tak sama prędkość i czas przejazdu nie powalał na kolana. Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. No nic, zobaczymy jak to wszystko wyjdzie w praktyce. Mają trzy miesięczny okres próbny. Następna zmiana rozkładu 15 marca 2020 r.

Kościan
Kościan

wasiukibic (2019-12-09 15:13:16)

Być może odbudują to: https://www.bazakole…

Oława Port
Oława Port

wasiukibic (2019-12-09 15:12:04)

ACdVL, kope lat, gdzieś był chłopie, jak Cię nie było na OBK?

Czaplinek
Czaplinek

1 (2019-12-09 08:27:00)

Kiedy skończysz dublować zdjęcia innych użytkowników?

Czekanów Śląski
Czekanów Śląski

janusz nowaczewski (2019-12-08 22:21:55)

Spoko. Zdjęcia wykonane 11.04.2005

Tarnowske Góry Olmet
Tarnowske Góry Olmet

Jacek (2019-12-08 19:50:12)

Z tego co wiem lokomotywy złomują na miejscu u właściciela , ale już z Tarn.Gór były przywożone ET22 i cięte w obecności upoważnionego pracownika Cargo, numerów nie znam.

Ścinawa
Ścinawa

wasiukibic (2019-12-08 00:38:23)

Nie mniej jednak dobrze, że po likwidacji przewozów na odcinku Legnica - Rawicz peron 2 znalazł nowe zastosowanie dla ruchu aglomeracyjnego wokół Wrocławia. Od nowego roku po tym odcinku Nadodrzanki ma jechać mniej icków, za to liczba aglo ma się zwiększyć. Szkoda tylko, że obok wylotu na Oleśnicę odcinek Wrocław - Rudna Gwizdanów to jedna z najgorszych, wiecznie niedorobionych tras w aglomeracji.

Kopalnia Nowy Wirek
Kopalnia Nowy Wirek

wasiukibic (2019-12-08 00:15:46)

Dokładnie, wszystkie tory rozebrane, po drugiej stronie wiaduktu wykop zasypany. Cześć obiektów przejęta przez oddział demontażowy urządzeń górniczych, reszta albo rozebrana albo czeka na najemców.

Wolsztyn – Żagań (371)
Wolsztyn – Żagań (371)

wasiukibic (2019-12-07 23:39:04)

Zdjęcie, które obrazuje przejście przebiegu 14 z dawnego toru linii 371 na swój pierwotny obrazuje zdjęcie, które wrzuciłem: https://www.bazakole… (sytuacja od strony Żagania). Jeżeli chodzi o wjazd od strony Głogowa, to tam sytuacja wróciła do stanu sprzed wybudowania linii do Wolsztyna, tzn. północny tor 14 wchodzi na północną stronę mostu - na wprost. W czasie gdy 371 i 14 szły na nim równolegle, północny, ocalały tor 14 wchodził na południową stronę mostu i wtedy faktycznie mielibyśmy łuk. O zdjęcia Czerwonego Mostu jest ciężko, miałem przyjemność "przerzucić" kilka tysi archiwalnych fotek ale jakoś 14 w latach 80. była słabo obfocona. Może Miłosz coś będzie miał w swoich archiwach. P.S. - po prostu Wasiu.

Mierzęcice Zawierciańskie
Mierzęcice Zawierciańskie

Damian Stupień (2019-12-07 22:55:14)

Dzięki. Uzupełniłem opis bocznicy.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...