Ogólnopolska Baza Kolejowa
Informacje: ⇵
12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!
05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.
19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:
- Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
- Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
- Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.
11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.
6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.
starsze: ⇵
Ostatnio dodano zdjęcia ⇵
Obiekty ostatnio skomentowane ⇵
![]() Sandomierz |
Przemysław Warczyński (2019-12-13 06:50:55) Wieża ciśnień już nie istnieje. Jak usłyszałem "została rozebrana jakieś pięć lat temu" (czyli w 2014 lub 2015 roku). |
![]() Staropole – Kursko |
warzywoświniak (2019-12-13 00:33:19) Zastosowanie kolei szerokotorowej do budowy w zasadzie niedużych powierzchniowo panzerwerków było spowodowane głównie znacznym ciężarem pancerzy fortecznych. Zdecydowanie najpopularniejsza na MRU kopułą typu 20P7 (6-cio strzelnicowa na 2 karabiny maszynowe, klasa odporności B) ważyła 48 ton. Przy niewielkich rozmiarach (średnica około 2,3m) nacisk masy był więc ogromny. Elementy pancerzy nigdy niezrealizowanych panzerwerków o odporności A potrafiły ważyć po 100 ton. Dodatkowo trzeba było przewieźć ogromne ilości cementu, kruszyw, granitu i innych materiałów budowlanych, a także wywieźć urobek z drążonych podziemi. Ciekawym jest również fakt, że różnica między najniższym a najwyższym punktem linii wynosi aż 60 metrów, pochylenia w okolicach rzeki Struga Jeziorna dochodzą do 2,3%, co czyni tą linię akurat w tym rejonie linią górską. |
![]() Głogówko |
Łukasz Kiąca (2019-12-12 23:39:48) Mam ujęcie z semaforem, lecz wówczas byłoby prawie niewidoczne to, co za przejazdem. Zależało mi na uchwyceniu rozjazdu, nieczynnego kształtowego oraz tarczy D1. Ucięty semafor jest uchwycony na innym zdjęciu. |
![]() Bytom Szombierki |
wasiukibic (2019-12-12 23:03:38) Nie inaczej, skład wyjeżdża z łuku nad linią Wrocław - Bytom. W tle widoczne kamienice przy ul. Towarowej. |
![]() Zabrze Biskupice – bocznice |
janusz nowaczewski (2019-12-12 22:46:11) https://archiwum.all… Fotografia została wykonana na tym właśnie przejeździe. |
![]() Bytom Bobrek |
Michal__TG (2019-12-12 20:24:05) Nie, zdjęcie robiłem z budynku którego okna były skierowane na tę bocznicę. |
![]() Wymiarki |
wasiukibic (2019-12-12 18:58:27) Cenne zdjęcie, za płotem torów już nie ma. Niestety, po rewitalizacji linii kolejowej nie odbudowano bocznicy do huty. |
![]() Recz Pomorski |
aa (2019-12-12 14:19:00) Od lewej daleki widok: magazyn z rampą, dyżurna, kasa biletowa z poczekalnią, mieszkanie kolejarskie. |
![]() Recz Pomorski |
aa (2019-12-12 14:17:26) Po lewej i od frontu były wejścia do szaletów. |
![]() Recz Pomorski |
aa (2019-12-12 14:15:45) Dawny dworzec to te niskie budynki. Tam były magazyny z wagą towarową w srodku. Nastawnia i dyżurka. Kasa biletowa i poczekalnia. A trzy pierwsze okna , było tam mieszkanie kolejarskie/ mieszkali tam moji dziadkowie/, A przed nimi zanim tam zamieszkali, podobno w tym lokalu był bar-restauracja dworcowa. A w piwnicy kotłownia, jest zejście od zewnątrz od strony placu, parkingu. A przed dworcem przy parkingach był mini park ogrodzony żywoplotem A w środku ławeczki, ale teraz to pozarastane jest. |
| Dalej ==»