OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

2 marca 2021 W dniu dzisiejszym na stronę trafiła duża nowość, w postaci uaktualnionego silnika mapy. Najbardziej widoczną zmianą jest to, że logujący się użytkownicy otrzymują do wglądu nowe warstwy podkładów mapowych.
Niestety zmiana pociągnęła za sobą sporo modyfikacji we wnętrzu strony. O ile starałem się wszystkie potencjalne błędy znaleźć i usunąć, o tyle prawdopodobnie na wszystkie nie trafiłem. W razie gdybyście natrafili na jakieś nieprawidłowe zachowania związane z mapą, piszcie na adres marek@ bazakolejowa.pl Dziękuję za wyrozumiałość i współpracę!
Informacja dla wszystkich, którym nie działa na telefonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych: Należy wyczyścić pliki cookie i dane przeglądania dla strony. Po przeładowaniu strona wygląda już jak powinna.

23 lutego 2021 Ze względów nie do końca zależnych od redakcji czasowo wstrzymujemy działalność działów bibliotecznych. Przepraszamy za niedogodności.

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Kobierzyce – Piława Górna (310)
Kobierzyce – Piława Górna (310)

wasiukibic (2021-04-13 13:43:08)

Frekwencja w pociągu zależy nie tylko od wielkości miejscowości, przez które przebiega jego trasa, ale także od popytu na usługi przewozowe i mobilności mieszkańców. Biorąc pod uwagę, że są to de facto suburbia aglomeracji wrocławskiej, gdzie przeprowadza się mnóstwo ludzi, którzy i tak czy owak muszą dojechać do Wrocka do roboty/szkoły/usług etc, byłbym o to spokojny. Co się dzieje rano na DK 8, mniej więcej od Łagiewnik, a później na niewydolnym Węźle Bielańskim - wieczny tłok i korek. Jeżeli chodzi o ruch towarowy, to nawet jeżeli po drodze nie będzie żadnych generatorów, to weźmy pod uwagę kwestię, że jest to łącznik Podsudeckiej z Wrocławiem, a zatem kolejny korytarz transportowy dla sudeckich kruszyw - zwłaszcza z kamieniołomu pod Piławą Górną. 276 jest przewidziana do modernizacji (wiecznie odwlekanej), Podsudecka też będzie musiała być w końcu zrobiona, bo inaczej się rozleci. Tak więc wylecą dwie ważne arterie transportowe w okolicy, znając spryt PLK, będą one robione w jednym czasie. Czas w końcu spojrzeć na linie kolejowe pod kątem spójności sieci, a nie li tylko jej poszczególnych odcinków. Łącznica umożliwiająca dojazd do Ząbkowic Śląskich bez konieczności zmiany czoła pociągi to niezły pomysł, jednak to będzie skomplikowane i drogie przedsięwzięcie, biorąc pod uwagę rzeźbę terenu w okolicach Szklar i Przerzeczyna, chyba że zrobimy ją maksymalnie blisko Piławy. W Ząbkowicach jest temat związany z bezpośrednimi połączeniami z Wrocławiem, Wild chciałby je realizować przez KZ (była już nawet przedstawiona jego koncepcja elektryfikacji odcinka KZ - ZŚ). Z tym że 310 była planowana przede wszystkim jako najkrótsze połączenie Wrocławia z aglomeracją dzierżoniowsko-bielawską, więc trzeba będzie pogodzić jakoś interesy obydwu odnośnie konstruowania rozkładu jazdy. W Kobierzycach dojdzie jeszcze 285, to finalnie od Kobierzyc do Wrocławia może się zrobić naprawdę ciasno. Temat należy dobrze przemyśleć i zaprojektować, żeby się nie okazało, że zbraknie wolnych slotów na torach i będzie klęska urodzaju, jak (potencjalnie) w przypadku odcinka Legnica - Wrocław, gdzie już spotykają się 3 kierunki do Wrocławia, a docelowo może ich być 5... Polak teraz wygodny i nie chce się przesiadać. P.S. Podupadłe uzdrowisko - kolej jest jednym z czynników aktywizujących ruch turystyczny, tak jak i tramwaj w rewitalizacji kwartałów miast. Lepszy transport = lepsza dostępność komunikacyjna = większa atrakcyjność terenu. Tak przynajmniej działa to na Zachodzie.

Wrocław Różanka Wąskotorowy
Wrocław Różanka Wąskotorowy

Olek Droń (2021-04-13 13:08:30)

Czy to jest stacja towarowa https://pl.wikipedia… ?

Wrocław Marchijsko-Dolnośląski – Wrocław Gądów
Wrocław Marchijsko-Dolnośląski – Wrocław Gądów

Olek Droń (2021-04-13 13:06:41)

Można by dodać WROCŁAW TOWAROWY ZACHODNI jako stację?

Sztum
Sztum

Filip Przeperski (2021-04-13 12:36:01)

Niestety, po przesadnie zwiększonym peronie można wywnioskować, że Sztumowi odebrano jeden tor i kilka bocznych.

Kędzierzyn-Koźle Port
Kędzierzyn-Koźle Port

Opolanin (2021-04-13 11:27:48)

No i środek poszedł z dymem. https://www.prostozo…

Lubsko
Lubsko

R. Kotowski (2021-04-13 11:08:22)

A mi się wydaje, że ułozone szyny na których sa betonowe płyty. Z obrotnicy raczej nic nie zostało, poza betonową opaską w miejscu gdzie była (jest zasypana).

Chrzanów
Chrzanów

Olek Droń (2021-04-13 11:03:17)

Taki mały klocek w takim mieście! To się normalnie w głowie nie mieści, żeby TAK mała budowla pełniła funkcję dworca. Niemiałbym pretensji, gdyby był przynajmniej zadbany i otwarty dla podróżnych.

Głuszyca
Głuszyca

Zbigniew Szałkiewicz (2021-04-13 09:49:00)

Coś pięknego!!! Dzięki ludziom, którzy dbają o przybliżenie dawnych czasów! Ja je pamiętam. Wtedy to była prawdziwa kolej, a teraz?

Fosowskie
Fosowskie

Paweł Skup (2021-04-13 08:48:52)

(odp. na #9 i #10) Przede wszystkim trzeba zaznaczyć, że "starotorze" nie jest terminem kolejowym/kolejarskim. Tak jak starorzecze nie ma nic wspólnego z żeglugą. Oczywiście do chwili, gdy ktoś nie wymyśli, by pociągnąć nim tory na nowo. Ale i wtedy w dokumentacji raczej pisze się "w śladzie dawnej lk". Czy może się mylę? Dlatego tok rozumowania Przemka, choć logiczny, trafia gdzieś obok przedmiotu naszej dyskusji, co przykład Marka wyraźnie potwierdza. Jestem prawie pewien początku swej starej definicji: "miejsce, w którym przebiegały tory kolejowe". Z tym, że nie miejsce właśnie, bo miejsce nie jest obiektem liniowym, a punktowym (mowa o obiektach geograficznych, fizycznych, nie matematycznych). Również chyba nie "droga", bo droga musi być, w zamyśle, z definicji słownikowej, przejezdna (ale czy aby?). Tu pasuje mi przytoczone przez Wasia na wstępie (#3) określenie "pas terenu". Starotorze może przebiegać nasypem czy wykopem (właśnie, nie: przekopem - tu powieliłem błąd z Wikipedii), ale czy mostem?

Wrocław Główny
Wrocław Główny

Olek Droń (2021-04-13 08:34:34)

Czy on ciągle istnieje, czy jest przerobiony?

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...