OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

27 lutego 2018 Lekka reorganizacja tagów i nowa pozycja – "budowy/remonty/rozbiórki".

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Nowy Dwór Mazowiecki
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
Nowy Dwór Mazowiecki
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
Nowy Dwór Mazowiecki
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
Nowy Dwór Mazowiecki
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
Głogów
Głogów (woj. dolnośląskie)
Kościan
Kościan (woj. wielkopolskie)
Kościan
Kościan (woj. wielkopolskie)
Złotów
Złotów (woj. wielkopolskie)
Chełmek Wołowski
Chełmek Wołowski (woj. dolnośląskie)
Wronki
Wronki (woj. wielkopolskie)
Szamotuły
Szamotuły (woj. wielkopolskie)
Zbrosławice
Zbrosławice (woj. śląskie)
Głogów
Głogów (woj. dolnośląskie)
Głogów
Głogów (woj. dolnośląskie)
Głogów
Głogów (woj. dolnośląskie)
Głogów
Głogów (woj. dolnośląskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Zdjęcia niezidentyfikowane
Zdjęcia niezidentyfikowane

Damian Stupień (2019-03-19 10:18:45)

Dlaczego kolega wrzuca do niezidentyfikowanych ???

Grodziec Mały – Kolsko (305)
Grodziec Mały – Kolsko (305)

wasiukibic (2019-03-18 21:28:03)

Staszku, pozwolisz że odpowiem na twoje pytanie, będąc bogatszy o garść informacji oraz obserwacji własnych zdobytych na miejscu. Od kilkunastu lat trwa intensywny proces suburbanizacji Głogowa po tej stronie Odry (głównie w Serbach ale także i w Szlichtyngowej), co pociąga za sobą stały wzrost liczby pojazdów samochodowych poruszających się po mostach drogowych oraz ul. Kamienna Droga, będącej jednocześnie częścią drogi krajowej 12. Dodatkowo w Serbach, tuż przed mostem drogowym nad Starą Odrą dołącza do niej droga wojewódzka nr 319, którą dojeżdżają mieszkańcy Sławy czy Kotli. O tym jak duży panuje ruch na DW 319 miałem okazję przekonać się ostatniej niedzieli, kiedy to mimo dnia wolnego mijał mnie sznur pojazdów (osobowe, autobusy, ciężarówki) od strony Sławy. Prawdziwy armagedon nastał przed przeprawą mostową nad Starą Odrą, kiedy to ruch na DW 319 niemalże ustał, bo po DK 12 ciągnął powolutku kolejny sznur aut od strony Wschowy. I tak praktycznie aż do Bramy Brzostowskiej. Porozmawiałem sobie chwilę z jednym starszym panem, który twierdził, że taka sytuacja nie należy tutaj do rzadkości, a w przypadku stłuczki czy kiepskiej pogody ruch potrafi być sparaliżowany. Lepiej pojechać sobie rowerem (i faktycznie ruch rowerowy był również spory). Dla odmiany brak ruchu pasażerskiego do Wschowy, po ledwo używanej 14 oraz całkowita likwidacja kolei do Serbów, Szlichtyngowej czy Kotli. Były już nawet niedorzeczne pomysły, żeby jedną nitkę mostu kolejowego nad Odrą przerobić na jezdnię dla samochodów... Ktoś powie, że to przecież małe miasteczka lub wręcz wioski - praktyka jednak pokazuje, że zapotrzebowanie na transport jest, wystarczyłby jednoczłonowy szynobus do Sławy czy Szlichtyngowej, żeby z przeciążonej DK 12 zdjąć przynajmniej część ruchu lokalnego. Przeprawa drogowa nad Starą Odrą się sypie, Gdaka klei ją co jakiś czas ale bez poważniejszego remontu się nie obejdzie, co oznacza niemal pewny paraliż też części miasta i jego suburbii. Wprawdzie planowana jest budowa obwodnicy Głogowa wraz z nową przeprawą nad Odrę, tylko czy do tego czasu istniejące mosty wytrzymają?

Grodziec Mały
Grodziec Mały

wasiukibic (2019-03-18 20:22:42)

Wiadukt został wyremontowany przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei. Rozjazd zaś zdemontowano, podobnież jak fragment nieczynnego toru nr 1 linii 14 i obecnie jest na nim urządzona droga dojazdowa do hałdy kruszywa.

Głogów
Głogów

wasiukibic (2019-03-18 20:13:14)

Byłem pewien, że zdjęcie tego semafora en face jest już obecne na OBK, to by rozwiało wszelkie wątpliwości odnośnie przypisywania tego obiektu. Podobne pomyłki występują w przypadku wiaduktu nad ul. Niepodległości w Wałbrzychu, który permanentnie był dodawany do linii Wałbrzych - Kłodzko, mimo że wjazdówka znajduje się na przed jego wschodnim przyczółkiem od strony Kłodzka.

Bytom – Wrocław Główny (132)
Bytom – Wrocław Główny (132)

Opolanin (2019-03-18 14:00:03)

A to już jest, proszę je Ciebie, stacja Opole Główne a nie szlak OP-OZ.

Tarnowskie Góry – Opole Główne (144)
Tarnowskie Góry – Opole Główne (144)

Darek Preiss (2019-03-18 12:45:58)

Tak działa kapitalizm..... Czego nie zniszczyli ideolodzy Balcerowicza, dla których transport publiczny to zbrodnia, dokończą złomiarze.

Wrocław Główny – Poznań Główny (271)
Wrocław Główny – Poznań Główny (271)

Stanisław Pikul (2019-03-18 12:33:56)

Myślę, że miejsce jednak istnieje i fotografia powinna być do niego przypisana. To, że dzisiaj wygląda inaczej podnosi wartość zdjęcia. :)

Rudna Gwizdanów
Rudna Gwizdanów

wasiukibic (2019-03-18 11:20:25)

Wiata, nawierzchnia peronu oraz tory 4,6,8 (z prawej strony kadru) - rozebrane.

Kamiona
Kamiona

wasiukibic (2019-03-17 22:35:37)

To są resztki rampy przeładunkowej. Z informacji, jakie uzyskałem od mieszkańca wioski, do przełomu lat 80. i 90. przybywały tu wagony z towarami dla miejscowego PGR-u (węgiel, nawozy, drewno, ropa). Zabudowania tegoż gospodarstwa są oddalone o jakieś 50 m od rampy.

Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491)
Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491)

wasiukibic (2019-03-17 22:25:11)

Tradytor został zburzony.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...