OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Galeria zdjęć użytkownika Andrzej Klauza

Sortuj wg od:
Obraz
Odsłon : 40
Nojewo
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-03-21;
Ty2-406 z pociągiem specjalnym relacji Szamotuły - Skwierzyna.

Stacja: Nojewo

Obraz
Odsłon : 77
Konotop
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-05-02;
Nieczynne i unieważnione semafory wyjazdowe w kierunku Nowej Soli i Sulechowa.

Stacja: Konotop

Obraz
Odsłon : 71
Kłodzko Główne
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-07-11;
SP32-097 z pociągiem do Wałbrzycha Gł. oczekuje planowej godziny odjazdu przy peronie 4. Widok w kierunku południowym (Kłodzko Miasto).

Stacja: Kłodzko Główne

Obraz
Odsłon : 219
Stęszew
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-06-22;
SU46-043 z pociągiem osobowym do Wolsztyna oczekuje na krzyżowanie z pociągiem jadącym w przeciwnej relacji.

Stacja: Stęszew

Obraz
Odsłon : 47
Marciszów
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-07-10;
SA102/111-001 oczekuje na kolejny kurs do Lubawki łącznicą Marciszów Górny - Krużyn.

Stacja: Marciszów

Obraz
Odsłon : 75
Wierzbno
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-03-21;
Ok1-359 z pociągiem specjalnym relacji Międzyrzecz - Szamotuły.

Stacja: Wierzbno

Obraz
Odsłon : 55
Zatom Stary
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-03-21;
Ok1-359 z pociągiem specjalnym relacji Międzyrzecz - Szamotuły.

Stacja: Zatom Stary

Obraz
Odsłon : 62
Chrzypsko Wielkie
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-03-21;
Ok1-359 z pociągiem specjalnym relacji Międzyrzecz - Szamotuły.

Stacja: Chrzypsko Wielkie

Obraz
Odsłon : 135
Lubawka
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-07-10;
SA102/111-001 oczekuje planowej godziny odjazdu do Marciszowa. Na torach głównych dodatkowych stoją składy towarowe kursujące również między Polską a Czechami. Do jednego z pociągów podpięty jest ST43-099 z MD Wałbrzych. Na czynnej wówczas stacji widać było jeszcze pozostałości przedwojennej elektryfikacji.

Stacja: Lubawka

Obraz
Odsłon : 81
Ryżyn
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-03-21;
Ok1-359 z pociągiem specjalnym relacji Międzyrzecz - Szamotuły. Dworzec już wówczas wyglądał na zrujnowany, ale na szczęście przetrwał do dziś i chyba jest zamieszkany.

Stacja: Ryżyn

Obraz
Odsłon : 75
Sieraków Wielkopolski
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-03-21;
Ok1-359 z pociągiem specjalnym relacji Międzyrzecz - Szamotuły. Niestety zniknął już żuraw wodny, który sfotografowałem tu jeszcze pół roku wcześniej w towarzystwie Ok22-31.

Stacja: Sieraków Wielkopolski

Obraz
Odsłon : 134
Sieraków Wielkopolski
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1995-07-22;
Ok22-31 przyprowadził pociąg specjalny z Poznania Gł.

Stacja: Sieraków Wielkopolski

Obraz
Odsłon : 92
Sieraków Wielkopolski
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1995-07-22;
Ok22-31 objeźdza skład pociągu specjalnego z Poznania. Widoczny po prawej stronie żuraw wkrótce został zlikwidowany.

Stacja: Sieraków Wielkopolski

Obraz
Odsłon : 115
Sieraków Wielkopolski
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1995-07-22;
Ok22-31 przyprowadził pociąg specjalny z Poznania Gł. Na zdjęciu widoczny jest jeszcze żuraw wodny. Gdy byłem tam ponownie w 1996 roku już go nie było.

Stacja: Sieraków Wielkopolski

Obraz
Odsłon : 181
Stary Raduszec – Bad Muskau (365)
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2002-04-29;
Ty3-2 z pociągiem specjalnym wjeżdża na most graniczny pomiędzy Łęknicą a Bad Muskau. Pociąg dojechał tylko do tego miejsca po czym został wycofany do Łęknicy.

Linia: Stary Raduszec – Bad Muskau (365)

Obraz
Odsłon : 129
Łęknica
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2002-04-29;
Pociąg specjalny dla miłośników kolei z wolsztyńskim parowozem Ty3-2. Widok w kierunku Tuplic.

Stacja: Łęknica

Obraz
Odsłon : 247
Jasień
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1998-01-30;
Tor kolejowy prowadzący do Sieniawy Żarskiej, jak również cała grupa torów znajdująca się na południowo-zachodniej stronie budynku dworca była już nieużywana, choć jeszcze niezbyt mocno zarośnięta. Nie było już wagonów przeznaczonych do kasacji, które widziałem tam w 1994r.

Stacja: Jasień

Obraz
Odsłon : 213
Jasień
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1998-01-30;
Urządzenie dźwignicowe o widocznym niemieckim rodowodzie. Zachowała się na nim tabliczka informująca o producencie - Thiele & Maiwald z Glatz oraz informacja o ładowności 5000 Kg. W Glatz, czyli dzisiejszym Kłodzku, znajdowała się fabryka, która od 1907r. produkowała m.in. dźwigi towarowe. Po 1945r. zakład ten funkcjonował jako Kłodzka Fabryka Urządzeń Technicznych, na bazie której w 1991r. powstała Fabryka Armatury Przemysłowej „Zetkama” S.A. Jasieński dźwig, to chyba jedyne urządzenie mechaniczne, jakie zachowało się do dziś na tej byłej stacji. To ewenement, zważywszy na grabież praktycznie wszystkich metalowych elementów wyposażenia stacji.

Stacja: Jasień

Obraz
Odsłon : 182
Jasień
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1998-01-30;
Opuszczona i zdewastowana nastawnia Jn1.

Stacja: Jasień

Obraz
Odsłon : 185
Jasień
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1998-01-30;
Opuszczona i zdewastowana nastawnia wykonawcza Jn2.

Stacja: Jasień

Obraz
Odsłon : 365
Bielawa Wschodnia
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1998-11-11;
Odgałęzienie bocznicy Bielawskich Zakładów Przemysłu Bawełnianego im. Dąbrowszczaków "Bieltex" w Bielawie. W oddali pociąg specjalny z parowozem Ty2-1169.

Stacja: Bielawa Wschodnia

Obraz
Odsłon : 208
Wymiarki
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2005-08-17;
Bocznica huty szkła - brama wjazdowa.

Stacja: Wymiarki

Obraz
Odsłon : 315
Gostyń
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1995-07-16;
Wjazd do Gostynia od strony Krobi. Widoczny nieczynny tor, choć po wykonanym remoncie (betonowe podkłady i czysty tłuczeń). Semafor wjazdowy jednoramienny umożliwiał podanie sygnału zezwalającego na wjazd tylko wprost na tor nr 2 przy peronie pierwszym.

Stacja: Gostyń

Obraz
Odsłon : 547
Mirostowice Górne
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-04-13;
Budynek mieszkalny i tor szlakowy to jedyne co pozostało po stacji Mirostowice Górne.

Stacja: Mirostowice Górne

Obraz
Odsłon : 246
Przewóz
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-04-13;
Wojskowa bocznica kolejowa nr 713 do Potoku. Widok w tamże (północny-zachód).

Stacja: Przewóz

Obraz
Odsłon : 292
Przewóz
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-04-13;
Odgałęzienie wojskowej bocznicy nr 713 do Potoku. Widok w kierunku północno-wschodnim (Jankowa Żagańska).

Stacja: Przewóz

Obraz
Odsłon : 245
Mirostowice Dolne
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-02-09;
Stosowane zazwyczaj przy peronach wskaźniki W4, tu ustawiono przed przejazdem kolejowym. Pociąg będzie tu zatrzymywany z powodu ograniczonej widoczności. Nie bez powodu kiedyś były tu rogatki.

Stacja: Mirostowice Dolne

Obraz
Odsłon : 134
Mirostowice Dolne
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-02-09;
Fragment budynku dworca i dawny wjazd na teren Mirostowickich Zakładów Ceramicznych z dawnym budynkiem poczty. Przejazd był niegdyś zabezpieczany rogatkami. Po remoncie linii pociąg będzie stawał przed tym przejazdem z uwagi na ograniczoną widoczność.

Stacja: Mirostowice Dolne

Obraz
Odsłon : 194
Mirostowice Dolne
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-02-09;
Budynek dworca Mirostowice Dolne i wyjazd z terenu Mirostowickich Zakładów Ceramicznych. Tor po remoncie.

Stacja: Mirostowice Dolne

Obraz
Odsłon : 379
Przewóz
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2005-08-17;
Newralgiczne rozjazdy w Przewozie w 2005 roku. Na lewo odgałęzia się tor do Sanic. Na prawo odchodzi wojskowa bocznica do Potoku, która pierwotnie była normalną linią.

Stacja: Przewóz

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...