OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Galeria zdjęć użytkownika polo

Sortuj wg od:
Obraz
Odsłon : 156
Śródborów
powiększ
Autor: Sławek Klimek
Przesłał: polo; data: 2020-05-23;
Nowe perony przystanku Śródborów. Południowy „lubelski“ (bliżej obiektywu) zlokalizowano w miejscu dotychczasowego. Północny „warszawski“ (za przejazdem drogowym) jest nową konstrukcją, powstałą z racji budowy drugiego toru. Widok w kierunku północno-zachodnim (Otwock, Warszawa).

Stacja: Śródborów

Obraz
Odsłon : 172
Pogorzel Warszawska
powiększ
Autor: Sławek Klimek
Przesłał: polo; data: 2020-05-23;
Widok na budowany przystanek Pogorzel Warszawska. Jest to jego nowa lokalizacja. Dawniej położony był na widocznym w oddali łuku. Kierunek północny zachód (Otwock, Warszawa).

Stacja: Pogorzel Warszawska

Obraz
Odsłon : 103
Otwock
powiększ
Autor: Sławek Klimek
Przesłał: polo; data: 2020-02-19;
Panorama stacji w Otwocku, będącej w trakcie całkowitej przebudowy. Za budynkiem dworca kryją się zadaszone perony nr 1 i 2, przy których kończą bieg pociągi SKM linii S1 oraz KM. Po prawej stronie budynku znajduje się jeszcze nieczynny peron nr 3, zaś na jego krańcu remontowana od podstaw nastawnia dyspozycyjna. Całkowitej przebudowie uległ układ torowy w kierunku północno-wschodnim (Warszawa), gdzie znalazła się grupa torów głównych dodatkowych oraz postojowych. Plac przed dworcem będzie pełnił funkcję pętli autobusowej komunikacji miejskiej i lokalnej oraz postoju taxi. Dostępnych też będzie kilka miejsc parkingowych o ograniczonym czasie postoju (do 15 min.). Według planów, główny parking wielopoziomowy ma powstać po północnej (prawej) stronie stacji. Zagospodarowaniu ma też ulec nieczynna wieża wodna, widoczna po lewej stronie kadru. Kierunek Warszawa.

Stacja: Otwock

Obraz
Odsłon : 89
Otwock
powiększ
Autor: Sławek Klimek
Przesłał: polo; data: 2020-02-19;
Wyjazd ze stacji Otwock w kierunku południowo-wschodnim (Pilawa, Dęblin, Lublin). Widoczne są świeżo położone tory nr 1 i 2 oraz nieobecna do tej pory konstrukcja w postaci rozjazdu. Linia nr 7 przebiega na tym odcinku wzdłuż ulic Armii Krajowej (po prawej) i Warszawskiej (po lewej). W połowie długości łuku można dostrzec wieżę Miejskiego Ratusza oraz zadaszone wejścia do budowanego przejścia podziemnego. Za łukiem zaś znajduje się powstający tunel drogowy w ciągu ulic Filipowicza i Żeromskiego.

Stacja: Otwock

Obraz
Odsłon : 125
Otwock
powiększ
Autor: Sławek Klimek
Przesłał: polo; data: 2020-02-19;
Prace nad budową podziemnego przejazdu drogowego pod linią nr 7 trwają. Połączy on ulice Filipowicza (w prawo) i Żeromskiego (w lewo), zastępując dotychczasowy przejazd na poziomie torów i scalając obie części miasta. Beton leje się już od 7 rano do późnego wieczora, więc być może faktycznie w połowie lipca pociągi ruszą…

Stacja: Otwock

Obraz
Odsłon : 181
Dzierżoniów Śląski
powiększ
Autor: polo
data: 2015; (uwagi: początek roku)
Trudno przypisać to zdjęcie do którejkolwiek z galerii BK, gdyż zostało popełnione na parkingu przy autostradzie A2 w okolicach Świebodzina. Ekipa firmy transportowej „Panas“ zaliczyła tam postój w trakcie przewozu najcenniejszego ładunku, czyli lokomotywy Ol49-9, wiezionej wraz z tendrem (na oddzielnym transporterze) z Ełku do Wolsztyna (port docelowy określił podpytywany przeze mnie kierowca). Dziś oelka stanowi kluczowy eksponat Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Dzierżoniowie.

Stacja: Dzierżoniów Śląski

Obraz
Odsłon : 279
Warszawa Grochów
powiększ
Autor: Jerzy Szeliga / pikdo.online / Stacja Muzeum
Przesłał: polo; data: 1984;
Wagonownia Warszawa Grochów w roku 1984.

Dwa zestawy ezt EW53, pomiędzy nimi służący do przetaczania taboru wózek akumulatorowy ASF oraz biało-czerwona grupa karzełkowych semaforów zaporowych.
Powstały w 1955 roku EW53 był pierwszym powojennym produktem wrocławskiego PAFAWAG-u, mającym wesprzeć ledwo dyszące linie aglomeracji warszawskiej. Tymczasem skład, wyposażony w słabsze silniki przedwojennych EW51 okazał się niewypałem. Cięższy o niemal 20 ton (pudła budowano w oparciu o jedyne dostępne na rynku grube blachy, produkowane dla „zbrojeniówki“) sprawiał ogromne problemy techniczne. W godzinach szczytu, wypełniony podróżnymi zestaw nie radził sobie z rozruchem i utrzymaniem rozkładowego czasu jazdy. Dodatkową usterką okazały się pękające ramy wózków. Wraz z napływem nowych konstrukcji (EW55, EN57) stopniowo znikał ze szlaków. Niezbyt lubiana przez maszynistów konstrukcja zakończyła karierę w 1986 roku. Do dziś nie zachował się ani jeden egzemplarz…

Stacja: Warszawa Grochów

Obraz
Odsłon : 232
Gniezno – Anastazewo
powiększ
Autor: polo
data: 1999-07;
Proszę bilety do kontroli:) GKW, lipiec 1999 roku. Bilet normalny i nienormalny (ulgowy).

Linia: Gniezno – Anastazewo

Obraz
Odsłon : 144
Ługi Wąskotorowe
powiększ
Autor: polo
data: 2019-10-27;
Na ostrzejszych łukach szyny wzmocnione są prętami łącznikowymi.

Stacja: Ługi Wąskotorowe

Obraz
Odsłon : 188
Ługi Wąskotorowe
powiększ
Autor: polo
data: 2019-10-27;
Wjazd na przystanek Ługi Wąsk. od strony Powidza. Szlak jest tu dość kręty.

Stacja: Ługi Wąskotorowe

Obraz
Odsłon : 144
Gniezno – Anastazewo
powiększ
Autor: polo
data: 2019-09-28;
Niektóre odcinki jak żywo kojarzą się z klimatami tropikalnymi. Tak wygląda szlak zaledwie kilkaset metrów za Przybrodzinem w kierunku wschodnim (Ostrowo Stare, Anastazewo).

Linia: Gniezno – Anastazewo

Obraz
Odsłon : 152
Gniezno – Anastazewo
powiększ
Autor: polo
data: 2019-09-28;
Wystarczyły zaledwie cztery lata bezruchu, by prowadzący przez tzw. Stary Las odcinek za Przybrodzinem kompletnie zarósł. Dziś jego udrożnienie (nawierzchnia jest kompletna, choć w fatalnym stanie) stanowiłoby nie lada wyzwanie. Widok na zachód (Powidz, Gniezno Wąsk.).

Linia: Gniezno – Anastazewo

Obraz
Odsłon : 254
Gniezno – Anastazewo
powiększ
Autor: polo
data: 2019-09-28;
Kilkaset metrów za przystankiem w Przybrodzinie linia skrywa się w gęstwinach lasów powidzkich. Kiedyś odcinek niezwykle malowniczy, dziś praktycznie nieprzejezdny… Kierunek Anastazewo.

Linia: Gniezno – Anastazewo

Obraz
Odsłon : 131
Przybrodzin
powiększ
Autor: polo
data: 2019-09-28;
Tablica przystankowa w Przybrodzinie. Niestety pełniąca już rolę pamiątki…

Stacja: Przybrodzin

Obraz
Odsłon : 202
Przybrodzin
powiększ
Autor: polo
data: 2019-09-28;
Przybrodzin, widok w kierunku Powidza (południowy zachód). Jeszcze niedawno, licznie wypełniający promenadę, plażę, kempingi i ogródki gastronomiczne wczasowicze mogli podziwiać przyjazdy kolejki wąskotorowej. Dziś o latach jej świetności przypominają coraz bardziej zardzewiałe tory...

Stacja: Przybrodzin

Obraz
Odsłon : 186
Przybrodzin
powiększ
Autor: polo
data: 2019-09-28;
Przystanek Przybrodzin, widok w kierunku północno-wschodnim (Ostrowo Stare, Anastazewo).

Stacja: Przybrodzin

Obraz
Odsłon : 259
Plaża Wojskowa
powiększ
Autor: polo
data: 2019-09-28;
Panorama nieczynnego przystanku Przybrodzin Plaża Wojskowa. Za ogrodzeniem znajdują się tereny wojskowego ośrodka wypoczynkowego.

Stacja: Plaża Wojskowa

Obraz
Odsłon : 146
Gniezno – Anastazewo
powiększ
Autor: polo
Przesłał: kppolo@interia.pl; data: 2019-09-27;
Miejsce, od którego pewien obwieś postanowił wyciąć ponad sto metrów torów. Z drogi powiatowej Gniezno - Powidz można dojechać tu mało uczęszczanym duktem. Kierunek żwirownia Ługi i dalej Witkowo oraz Gniezno Wąsk.

Linia: Gniezno – Anastazewo

Obraz
Odsłon : 149
Gniezno – Anastazewo
powiększ
Autor: polo
Przesłał: kppolo@interia.pl; data: 2019-09-27;
Tu ma swój początek opisywany wcześniej ubytek (kradzież) odcinka pomiędzy Ługami Wąsk. a Charbinem. Linia prowadzi w wykopie, znacznie oddalona od zabudowań. Kierunek północny wschód (Powidz, Anastazewo).

Linia: Gniezno – Anastazewo

Obraz
Odsłon : 115
Ługi Wąskotorowe
powiększ
Autor: polo
Przesłał: kppolo@interia.pl; data: 2019-09-27;
Skrzyżowanie linii kolejowej z lokalną drogą gruntową, prowadzącą od drogi powiatowej Gniezno - Powidz do wsi Ługi. Ponoć właśnie tu, w pobliżu krzyża, położony był przystanek kolejowy. Widok na południowy zachód (Witkowo, Gniezno).

Stacja: Ługi Wąskotorowe

Obraz
Odsłon : 121
Charbin
powiększ
Autor: polo
Przesłał: kppolo@interia.pl; data: 2019-09-27;
Kiedyś w okolicach przystanku Charbin musiano przeprowadzać remont. Betonowe podkłady nie wyrosły same.

Stacja: Charbin

Obraz
Odsłon : 174
Charbin
powiększ
Autor: polo
Przesłał: kppolo@interia.pl; data: 2019-09-27;
Panorama wyjazdu z dawnego przystanku Charbin w kierunku południowo-zachodnim (Ługi Wąsk., Witkowo, Gniezno Wąsk.). Linię kolejową przecina gruntowa droga z Charbina w stronę Ługów.

Stacja: Charbin

Obraz
Odsłon : 187
Charbin
powiększ
Autor: polo
Przesłał: kppolo@interia.pl; data: 2019-09-27;
Teren dawnego przystanku w Charbinie. Tuż za nim, szlak w kierunku Powidza zbacza ostrym łukiem w prawo na południowy wschód. Wzdłuż lekko zamglonej linii drzew prowadzi gruntowa droga dojazdowa do dawnego majątku pałacowego (obecnie wsi) Charbin. Peron, a raczej jego namiastka w postaci wydeptanego skrawka ziemi, znajdował się po lewej stronie toru.

Stacja: Charbin

Obraz
Odsłon : 193
Świder
powiększ
Autor: polo
data: 2019-08-10;
Ten sam tunel od strony drugiej: za nami rondo, łączące ulice Warszawską, Majową, Grunwaldzką i Jana Pawła II, przed nami wyjazd w kierunku ulic Kołłątaja, Majowej (kontynuacja) i Górnej. W prawo przystanek Świder, w lewo stacja Otwock.

Stacja: Świder

Obraz
Odsłon : 181
Świder
powiększ
Autor: polo
data: 2019-08-10;
Pierwszy sukces: nowo oddany tunel w Świdrze, powstały w miejscu dawnego przejazdu drogowego. Widok od strony ul. Kołłątaja w kierunku ul. Majowej. Przystanek Świder w lewo, stacja Otwock w prawo.

Stacja: Świder

Obraz
Odsłon : 255
Śródborów
powiększ
Autor: polo
data: 2019-08-10;
W porównaniu do zdjęć z maja tego roku, sporo się zmieniło. Ruch wstrzymany, semafory wycięte, tory zdemontowane. Natomiast położono już znaczną część drugiej nitki od strony stacji Otwock oraz postawiono sekcję słupów trakcyjnych przy dotychczasowym szlaku.

Stacja: Śródborów

Obraz
Odsłon : 270
Śródborów
powiększ
Autor: polo
data: 2019-08-10;
Trwa budowa peronu pierwszego w stronę Pilawy/ Dęblina/ Lublina. W oddali widać nowe słupy trakcyjne, torów na razie brak.

Stacja: Śródborów

Obraz
Odsłon : 230
Pogorzel Warszawska
powiększ
Autor: polo
data: 2019-08-10;
Szlak w kierunku Pilawy jest jeszcze w proszku, ale jeśli w sobotę po południu prace wciąż trwają, można mieć powody do umiarkowanego optymizmu. Czy nie? ☺.

Stacja: Pogorzel Warszawska

Obraz
Odsłon : 215
Pogorzel Warszawska
powiększ
Autor: polo
data: 2019-08-10;
W Pogorzeli praca wre. Oba perony przeniesione będą w pobliże przejazdu drogowego, prowadzącego od drogi powiatowej Otwock - Celestynów do centrum wsi. Krawędź peronu pierwszego jest już zarysowana. Druga powstanie po prawej stronie (za widocznymi maszynami), bliżej zabudowań. Widok w kierunku Otwocka/ Warszawy.

Stacja: Pogorzel Warszawska

Obraz
Odsłon : 206
Stara Wieś
powiększ
Autor: polo
data: 2019-08-10;
Na razie prace koncentrują się na nad odbudową starej nitki. Postawiono słupy trakcyjne, niebawem ruszy budowa nowego podtorza. Archiwalny peron wciąż istnieje ☺ Kierunek Pilawa, Dęblin, Lublin (płd.-wsch.).

Stacja: Stara Wieś

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...