OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Sortuj wg od:
Otmuchów Jezioro
data: 2018-07-07;
Wiadukt kolejowy przy wschodnim końcu peronów. Widok w kierunku zachodnim (Paczków, Kamieniec Ząbkowicki).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty; perony/rampy/place/zadaszenia

Stacja: Otmuchów Jezioro

Otmuchów Jezioro
data: 2018-07-07;
Wiadukt kolejowy przy wschodnim końcu peronów. Widok w kierunku południowym (w lewo Otmuchów i Nysa, w prawo perony).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty

Stacja: Otmuchów Jezioro

Katowice – Legnica (137)
data: 2018-07-07;
Podsudecka pomiędzy Otmuchowem i Paczkowem nad brzegiem Jeziora Otmuchowskiego (z prawej strony). Widok w kierunku wschodnim (Otmuchów).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory

Linia: Katowice – Legnica (137)

Odsłon : 2
Katowice – Legnica (137)
data: 2018-07-07;
Podsudecka pomiędzy Otmuchowem i Paczkowem nad brzegiem Jeziora Otmuchowskiego (z lewej strony). Widok w kierunku zachodnim (Paczków, Kamieniec Ząbkowicki).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory

Linia: Katowice – Legnica (137)

data: 2018-07-07;
Nastawnia dysponująca i głowica stacji od strony Kamieńca Ząbkowickiego i niegdyś też Przeworna. Widok w kierunku wschodnim (perony). Ktoś miał fantazję, żeby budynek z czerwonej cegły pomalować na jasny zielony.
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu; infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne

data: 2018-07-07;
Semafor wyjazdowy ze stacji w kierunku zachodnim (Paczków, Kamieniec Ząbkowicki i niegdyś Przeworno). W tle stoi nastawnia dysponująca.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; sygnalizacja/słupki/znaki itp.

Odsłon : 4
data: 2018-07-07;
Wschodnia głowica stacyjna przy nastawni wykonawczej Ot1, widok w kierunku wschodnim (Nysa, cukrownia). W tle przejazd kolejowy przez ul. Krakowską.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne

data: 2018-07-07;
Wschodnia głowica stacyjna, widok w kierunku zachodnim (perony).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne

data: 2018-07-07;
Przejazd kolejowy przez ul. Krakowską we wschodniej części stacji. Tor lewy i środkowy to Podsudecka. Tor prawy to nieczynna linia do Bernatic, przez ostatnie kilkadziesiąt lat użytkowana jako bocznica do cukrowni "Otmuchów", do czasu zamknięcia zakładu w 2009 roku. Widok w kierunku wschodnim (Nysa, cukrownia).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe); szlak (trasa)/pojedyncze tory

Odsłon : 8
data: 2018-07-07;
W centrum kadru pas zieleni, który kiedyś był ślepo zakończonym torem. Dokoła był zaś teren zabudowany obiektami cukrowni, która istniała tu od 1881 roku. Widok w kierunku wschodnim (osadniki, koniec bocznicy).

data: 2018-07-07;
Pozostałości torowisk w zachodniej części zakładu. W tle budynek przy ul. Fabrycznej, którą przecina 6 torów kolejowych. Widok w kierunku zachodnim (bramy wjazdowe, połączenie z siecią PKP).

data: 2018-07-07;
Pozostałości przejazdu kolejowego w zachodniej części zakładu. Widok w kierunku północnym; w lewo bramy wjazdowe, połączenie z siecią PKP, w prawo osadniki i koniec bocznicy.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne; przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)

data: 2018-07-07;
Droga zakładowa we wschodniej części cukrowni, którą przecinały tory (wg mapy trzy). W prawo znajdowały się osadniki, w lewo zabudowa zakładu. Widok w kierunku północnym.

Odsłon : 4
data: 2018-07-07;
W centrum kadru pas zieleni, który kiedyś był torem biegnącym wzdłuż północnej granicy zakładu. W tle zaś pozostałości cukrowni. Widok w kierunku zachodnim (połączenie z siecią PKP, ul. Fabryczna) z przejazdu kolejowego na drodze przy dawnych osadnikach.

data: 2018-07-07;
W centrum kadru pas zieleni, który kiedyś był torem biegnącym wzdłuż całego zakładu. A ten pusty plac był niegdyś zabudowany obiektami cukrowni, istniejącej tu w latach 1881-2009. Cukrownia w ostatnich latach działania była własnością niemieckiej firmy Sudzucker. Po zamknięciu zakładu obiecywano rychłe zainwestowanie terenu, z czego do dziś nic nie wyszło. Widok w kierunku zachodnim (połączenie z siecią PKP, ul. Fabryczna) z przejazdu kolejowego na drodze przy dawnych osadnikach.

Odsłon : 8
data: 2018-07-07;
Równia, na której znajdowała się droga zwrotnicowa na podejściu bocznicy do cukrowni: https://www.bazakolejowa.pl/foto/1023/1256539398-2.jpg Na pierwszym planie ul. Fabryczna i fragment przejazdu w ciągu jednego z sześciu torów. Widok w kierunku zachodnim (stacja Otmuchów).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)

Odsłon : 7
data: 2018-07-07;
Przejazd kolejowy przez ul. Fabryczną. Za plecami bramy wjazdowe na teren dawnego zakładu, na wprost zaś do stacji Otmuchów. Za przejazdem kolejowym była droga zwrotnicowa na podejściu bocznicy do cukrowni. Widok w kierunku zachodnim.

Odsłon : 12
data: 2018-07-07;
Sześciotorowy przejazd kolejowy przez ul. Fabryczną. Z lewej strony stała cukrownia, w prawo jechało się do stacji Otmuchów. Budynek w tle to jeden z ostatnich, jakie pozostały po tym zakładzie. Stąd jest także rzut beretem do nieczynnego mostu kolejowego nad Nysą Kłodzką. Widok w kierunku południowym.

Odsłon : 11
data: 2018-07-07;
Sześciotorowy przejazd kolejowy przez ul. Fabryczną. Z prawej strony stała cukrownia, w lewo jechało się do stacji Otmuchów. Żółty budynek w tle to jeden z ostatnich, jakie pozostały po tym zakładzie. Widok w kierunku północnym.

Odsłon : 50
data: 2018-07-07;
Z lewej strony tory Podsudeckiej do Paczkowa i Kamieńca Ząbkowickiego. W centrum kadru leżał tor do Przeworna, który przed widocznym w tle, w środku zdjęcia drzewem odbijał na północ. Widok z przejazdu kolejowego na ul. Warszawskiej w kierunku zachodnim.
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Odsłon : 47
data: 2018-07-07;
Z prawej strony semafory wjazdowe na Podsudeckiej od strony Nysy. Z lewej strony tarcza manewrowa zabezpieczająca wjazd ze zlikwidowanej cukrowni. Widok w kierunku zachodnim (perony).
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Odsłon : 39
data: 2018-07-07;
Wyjazd z Otmuchowa do zlikwidowanej cukrowni, niegdysiejsza linia do Bernatic (południowy-wschód). Z lewej strony, poza kadrem, tory Podsudeckiej do Nysy.

Odsłon : 58
data: 2018-07-07;
Wyjazd z Otmuchowa magistralą Podsudecka do Nysy (wschód). Z prawej strony odbija zarośnięty tor do zlikwidowanej cukrowni w Otmuchowie, niegdysiejsza linia do Bernatic.

Odsłon : 42
data: 2018-07-07;
Równia stacyjna widziana z rampy bocznej w kierunku wschodnim (Nysa). Jak widać część torów jest zarośnięta i nieużywana. W tle widoczne semafory wyjazdowe i nastawnia wykonawcza Ot1. Z prawej strony fragment składu opału.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; perony/rampy/place/zadaszenia

Odsłon : 46
data: 2018-07-07;
Równia stacyjna widziana z rampy bocznej w kierunku zachodnim (perony). Za rampą stał jeszcze kilka lat temu magazyn towarowy, obecnie nie istnieje.

Odsłon : 67
data: 2018-07-07;
Wejście do tunelu dla pieszych na peronie 1, z lewej strony fragment budynku dworca. Widok w kierunku zachodnim (Paczków, Kamieniec Ząbkowicki).
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia; przejścia nad/podziemne

Odsłon : 57
data: 2018-07-07;
Wyjście z tunelu dla pieszych na peron 2. Jak widać poszycie wiaty zostało wyremontowane. Szkoda, że ten sam lost nie spotkał konstrukcji wsporczej.
Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia; przejścia nad/podziemne

Odsłon : 40
data: 2018-07-07;
Semafory wjazdowe od strony Paczkowa i Kamieńca Ząbkowickiego. Widok w kierunku wschodnim (perony).
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Odsłon : 22
data: 2018-07-07;
Wyjazd z Otmuchowa w kierunku zachodnim (Paczków, Kamieniec Ząbkowicki).

Odsłon : 115
Wieliczka Park
Autor: Phil Richards
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-03-22;
SM42 z Gagsem na stacji w Wieliczce, która niegdyś obsługiwała ruch towarowy do okolicznej kopalni soli, cegielni, tartaku, placu ładunkowego. Obecnie to tylko ruch pasażerski do Krakowa.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; tabor

Stacja: Wieliczka Park

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...