OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Galeria zdjęć użytkownika Andrzej Klauza

Sortuj wg Filtr tagów
Obraz
Odsłon : 912
Szamotuły
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-03-21;
Parowóz Ty2-406 podpina się do składu ryflaków, które poprowadzi za chwilę do Skwierzyny. Ten sam skład parę minut wcześniej przyprowadziła z Międzyrzecza Ok1-359. Zarówno pociąg Międzyrzecz - Szamotuły jak i ten powrotny do Skwierzyny zatrzymywały się na każdej stacji i przystanku, dzięki czemu perfekcyjnie oddano klimat planowych pociągów. Stylizowane przejazdy po klimatycznych liniach węzła międzychodzkiego stanowiły urocze preludium do tzw. Plandampfu czyli słynnej imprezy na odcinku Piła - Kostrzyn. Na zdjęciu widoczny jest oczywiście ST43-264, który przyprowadził skład towarowy z Poznania.

Stacja: Szamotuły

Obraz
Odsłon : 591
Kożuchów
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2002-04-27;
Nastawnia dysponująca "Kz" jeszcze w 2002 roku sprawiająca wrażenie czynnej.

Stacja: Kożuchów

Obraz
Odsłon : 780
Kożuchów
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2002-04-27;
Parowóz Ty3-2 z pociągiem specjalnym z Wolsztyna do Żagania przez Sulechów, Zieloną Górę, Nową Sól, podczas postoju w Kożuchowie.

Stacja: Kożuchów

Obraz
Odsłon : 433
Przewóz
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-01-27;
Newralgiczne rozjazdy w Przewozie po nowemu. Na lewo odgałęzia się tor do Sanic, który po 500 m zakończono kozłem. Na prawo odchodzi wojskowa bocznica 713 do Potoku.

Stacja: Przewóz

Obraz
Odsłon : 412
Przewóz
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-01-27;
Przewóz. Widok na nowe tory. Przed remontem były tu dwa krótkie perony i trzeci tor bliżej budynku.

Stacja: Przewóz

Obraz
Odsłon : 488
Przewóz
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-01-27;
Końcowy odcinek wyremontowanego toru. Po lewej stary transformator i opuszczony tartak. Przejazd wyposażony w rogatki obsługiwane ręcznie. Na ciasnym łuku zastosowano dodatkową prowadnicę.

Stacja: Przewóz

Obraz
Odsłon : 496
Przewóz
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-01-27;
Końcowy odcinek wyremontowanego toru zakończony kozłem oporowym. Sąsiedni tor ładunkowy częściowo się zachował.

Stacja: Przewóz

Obraz
Odsłon : 515
Przewóz
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2005-08-17;
Newralgiczne rozjazdy w Przewozie w 2005 roku. Na lewo odgałęzia się tor do Sanic. Na prawo odchodzi wojskowa bocznica do Potoku, która pierwotnie była normalną linią.

Stacja: Przewóz

Obraz
Odsłon : 292
Mirostowice Dolne
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-02-09;
Budynek dworca Mirostowice Dolne i wyjazd z terenu Mirostowickich Zakładów Ceramicznych. Tor po remoncie.

Stacja: Mirostowice Dolne

Obraz
Odsłon : 238
Mirostowice Dolne
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-02-09;
Fragment budynku dworca i dawny wjazd na teren Mirostowickich Zakładów Ceramicznych z dawnym budynkiem poczty. Przejazd był niegdyś zabezpieczany rogatkami. Po remoncie linii pociąg będzie stawał przed tym przejazdem z uwagi na ograniczoną widoczność.

Stacja: Mirostowice Dolne

Obraz
Odsłon : 388
Mirostowice Dolne
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-02-09;
Stosowane zazwyczaj przy peronach wskaźniki W4, tu ustawiono przed przejazdem kolejowym. Pociąg będzie tu zatrzymywany z powodu ograniczonej widoczności. Nie bez powodu kiedyś były tu rogatki.

Stacja: Mirostowice Dolne

Obraz
Odsłon : 375
Przewóz
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-04-13;
Odgałęzienie wojskowej bocznicy nr 713 do Potoku. Widok w kierunku północno-wschodnim (Jankowa Żagańska).

Stacja: Przewóz

Obraz
Odsłon : 337
Przewóz
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-04-13;
Wojskowa bocznica kolejowa nr 713 do Potoku. Widok w tamże (północny-zachód).

Stacja: Przewóz

Obraz
Odsłon : 717
Mirostowice Górne
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2019-04-13;
Budynek mieszkalny i tor szlakowy to jedyne co pozostało po stacji Mirostowice Górne.

Stacja: Mirostowice Górne

Obraz
Odsłon : 466
Gostyń
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1995-07-16;
Wjazd do Gostynia od strony Krobi. Widoczny nieczynny tor, choć po wykonanym remoncie (betonowe podkłady i czysty tłuczeń). Semafor wjazdowy jednoramienny umożliwiał podanie sygnału zezwalającego na wjazd tylko wprost na tor nr 2 przy peronie pierwszym.

Stacja: Gostyń

Obraz
Odsłon : 312
Wymiarki
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2005-08-17;
Bocznica huty szkła - brama wjazdowa.

Stacja: Wymiarki

Obraz
Odsłon : 592
Bielawa Wschodnia
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1998-11-11;
Odgałęzienie bocznicy Bielawskich Zakładów Przemysłu Bawełnianego im. Dąbrowszczaków "Bieltex" w Bielawie. W oddali pociąg specjalny z parowozem Ty2-1169.

Stacja: Bielawa Wschodnia

Obraz
Odsłon : 332
Jasień
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1998-01-30;
Opuszczona i zdewastowana nastawnia wykonawcza Jn2.

Stacja: Jasień

Obraz
Odsłon : 354
Jasień
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1998-01-30;
Opuszczona i zdewastowana nastawnia Jn1.

Stacja: Jasień

Obraz
Odsłon : 346
Jasień
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1998-01-30;
Urządzenie dźwignicowe o widocznym niemieckim rodowodzie. Zachowała się na nim tabliczka informująca o producencie - Thiele & Maiwald z Glatz oraz informacja o ładowności 5000 Kg. W Glatz, czyli dzisiejszym Kłodzku, znajdowała się fabryka, która od 1907r. produkowała m.in. dźwigi towarowe. Po 1945r. zakład ten funkcjonował jako Kłodzka Fabryka Urządzeń Technicznych, na bazie której w 1991r. powstała Fabryka Armatury Przemysłowej „Zetkama” S.A. Jasieński dźwig, to chyba jedyne urządzenie mechaniczne, jakie zachowało się do dziś na tej byłej stacji. To ewenement, zważywszy na grabież praktycznie wszystkich metalowych elementów wyposażenia stacji.

Stacja: Jasień

Obraz
Odsłon : 373
Jasień
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1998-01-30;
Tor kolejowy prowadzący do Sieniawy Żarskiej, jak również cała grupa torów znajdująca się na południowo-zachodniej stronie budynku dworca była już nieużywana, choć jeszcze niezbyt mocno zarośnięta. Nie było już wagonów przeznaczonych do kasacji, które widziałem tam w 1994r.

Stacja: Jasień

Obraz
Odsłon : 287
Łęknica
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2002-04-29;
Pociąg specjalny dla miłośników kolei z wolsztyńskim parowozem Ty3-2. Widok w kierunku Tuplic.

Stacja: Łęknica

Obraz
Odsłon : 346
Stary Raduszec – Bad Muskau (365)
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 2002-04-29;
Ty3-2 z pociągiem specjalnym wjeżdża na most graniczny pomiędzy Łęknicą a Bad Muskau. Pociąg dojechał tylko do tego miejsca po czym został wycofany do Łęknicy.

Linia: Stary Raduszec – Bad Muskau (365)

Obraz
Odsłon : 321
Sieraków Wielkopolski
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1995-07-22;
Ok22-31 przyprowadził pociąg specjalny z Poznania Gł. Na zdjęciu widoczny jest jeszcze żuraw wodny. Gdy byłem tam ponownie w 1996 roku już go nie było.

Stacja: Sieraków Wielkopolski

Obraz
Odsłon : 257
Sieraków Wielkopolski
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1995-07-22;
Ok22-31 objeźdza skład pociągu specjalnego z Poznania. Widoczny po prawej stronie żuraw wkrótce został zlikwidowany.

Stacja: Sieraków Wielkopolski

Obraz
Odsłon : 298
Sieraków Wielkopolski
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1995-07-22;
Ok22-31 przyprowadził pociąg specjalny z Poznania Gł.

Stacja: Sieraków Wielkopolski

Obraz
Odsłon : 240
Sieraków Wielkopolski
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-03-21;
Ok1-359 z pociągiem specjalnym relacji Międzyrzecz - Szamotuły. Niestety zniknął już żuraw wodny, który sfotografowałem tu jeszcze pół roku wcześniej w towarzystwie Ok22-31.

Stacja: Sieraków Wielkopolski

Obraz
Odsłon : 248
Ryżyn
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-03-21;
Ok1-359 z pociągiem specjalnym relacji Międzyrzecz - Szamotuły. Dworzec już wówczas wyglądał na zrujnowany, ale na szczęście przetrwał do dziś i chyba jest zamieszkany.

Stacja: Ryżyn

Obraz
Odsłon : 331
Lubawka
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-07-10;
SA102/111-001 oczekuje planowej godziny odjazdu do Marciszowa. Na torach głównych dodatkowych stoją składy towarowe kursujące również między Polską a Czechami. Do jednego z pociągów podpięty jest ST43-099 z MD Wałbrzych. Na czynnej wówczas stacji widać było jeszcze pozostałości przedwojennej elektryfikacji.

Stacja: Lubawka

Obraz
Odsłon : 203
Chrzypsko Wielkie
powiększ
Autor: Andrzej Klauza
data: 1996-03-21;
Ok1-359 z pociągiem specjalnym relacji Międzyrzecz - Szamotuły.

Stacja: Chrzypsko Wielkie

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...