OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szczecin Port Centralny SPD

Ostatnia zmiana: 2021-02-20

Wyślij nowe pliki »

| pokaż też kiepskie [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. Mariusz W. (2012-07-12)
Obraz
fot. Mariusz W. (2012-07-12)
Obraz
fot. Damian Stupień (2013-06-16)
Obraz
fot. Damian Stupień (2013-06-16)
Obraz
fot. Gerson (2021-02-10)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Adolf Nowak de Piaskowski (2021-03-02 15:32:15)
    Oferta Torpolu, warta 73,1 mln zł netto (89,9 mln zł brutto), okazała się najtańszą w przetargu PKP Intercity na przebudowę i rozbudowę infrastruktury kolejowej w rejonie bocznicy Szczecin Zaleskie Łęgi: https://stooq.pl/n/?…

    Czyli tutaj: https://goo.gl/maps/…
    1. Jaki jest wogóle sens ogólny tej inwestycji w sytuacji upadku ruchu i za chwilę samej spółeczki IC?
    2. Jaki jest sens tej lokalizacji kiedy jest odcięta od szlaku i stacji wyjazdowej?
  • #2 (odp. na #1) Gerson (2021-03-02 22:56:39)
    Błędna lokalizacja bazy PKP IC. Kolega wskazał tory należące do rejonu SPA i prowadzące do Bulk Cargo, natomiast baza IC znajduje się w rejonie SPC.

    Czy ta inwestycja ma sens? Moim zdaniem ma i to z trzech powodów:
    1) Większość składów jadących w stronę Szczecina kończy bieg na stacji Szczecin Główny, a położenie bazy na terenie stacji Szczecin Port Centralny (Zaleskie Łęgi) pozwala na szybkie przygotowanie i wyprawienie składów w drogę powrotną ze Szczecina Głównego. Na chwilę obecną wjazd na teren bocznicy PKP IC możliwy jest wyłącznie od strony nastawni dysponującej Szczecin Port Centralny SPC. Tam musi nastąpić oblot składu. O ile dla pociągów jadących z Poznania nie stanowi to problemu, to dla pociągów jadących z Wrocławia poruszających się Nadodrzanką sytuacja się komplikuje. Po wjeździe na stację Szczecin Główny lokomotywa musi zrobić oblot składu, żeby móc pojechać na Zaleskie Łęgi. Tam na bocznicy musi wykonać kolejny oblot. Po oporządzeniu składu i wjeździe ponownie na stację Szczecin Główny musi wykonać kolejny oblot, żeby skład mógł zostać wyprawiony w kierunku Wrocławia. Każda zmiana kierunku to czas, który trzeba poświęcić na: rozprzęgnięcie składu, wykonanie oblotu, ponowne sprzęgnięcie, wykonanie próby hamulca itd.
    2) Uruchomienie szczecińskiej SKM-ki spowoduje zwiększenie liczby pociągów przejeżdżających przez stację Szczecin Główny. Układ torowy na tej stacji nie jest z "gumy" i nie ma możliwości jego rozbudowy. To z kolei powoduje, że ograniczony zostanie czas na wykonywanie manewrów w obrębie samej stacji i przewoźnicy zdają sobie z tego sprawę.
    3) Budowa wjazdu na bocznicę PKP IC od strony nastawni SPC21 sprawi, że bocznica stanie się bardziej uniwersalna. Składy IC będą mogły jeździć w kółko, w relacji: bocznica PKP IC - Szczecin Port Centralny SPC21 - Szczecin Port Centralny SPB - Dziewoklicz - Szczecin Wstowo - Szczecin Główny - Szczecin Port Centralny SPC - bocznica PKP IC; bez konieczności dokonywania oblotów zarówno w kierunku Wrocławia, jak i Poznania.
  • #3 irek (2021-03-04 19:42:36)
    Sporo zdrowia mnie kosztowało doczytanie do końca tego "artykułu" z linku podanego przez Wasia. Znam dobrze problemy komunikacyjne i nie tylko, dwóch dużych miast. Gdy czytam o likwidacji pewnych linii tramwajowych w Szczecinie to powiem wprost - Coś takiego może wypowiadać, wypisywać persona będąca całkowicie nie w temacie albo mająca problemy " likwidować komunikację zbiorową gdzie się da " Może będę pisał zbyt chaotycznie ale ciśnienie mi podnoszą wypisywane tam brednie! Uruchomienie a raczej przywrócenie do życia linii 406 mówi się od dawna i właśnie tak się dzieje, sporo prac torowych. Umieszczenie przystanków kolejowych w miejscach wypisanych, o tym mówiono od dawna i to jest oczywistą oczywistością. Jednak likwidacja linii tramwajowych to już, nie wiem co bardziej tu pasuje zwykły odlot czy totalna ignorancja tematu !? Likwidacja pętli Głębokie czy też Las Arkoński to są całkiem świeżutkie jeszcze "farbą pachnące" pętle !! Nie czas i miejsce rozpisywać się w temacie tych pętli gdyż to jest temat rozwojowy i "autor artykułu" zapomniał tak zwyczajnie się zapoznać. Likwidacja linii 11 a już linii nr 6 to śmiech na sali i kolejny przykład braku znajomości tematu! No już widzę jakie były by zadymy ludzi których pozbawiono komunikacji miejskiej w rejonie kursujących tych "likwidowanych" linii tramwajowych. Fakt aktualnie wzdłuż linii nr 6 nie ma dużych zakładów przemysłowych (jednak powoli powracają)ale w dalszym ciągu mieszkają ludzie.Pętla Gocław to jedyna taka pętla w tej okolicy autobusowo/tramwajowa. Generalnie całe tzw. podsumowanie w tym "artykule" to bzdety z palca wyssane, natomiast "samych mieszkańców - typowych poziomek katolickich" toż to zwykła mowa nienawiści, ale czego oczekiwać od tamtego "portalu" ! ps.Wasiu jak dla mnie podawanie linku do tamtego "artykułu" szkoda serwera naszego portalu :)
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2021-03-04 19:45:57)
    Mea culpa, nie doczytałem o tych poziomkach, co jednoznacznie dyskwalifikuje obecność tego tekstu na Bazie.
  • #5 (odp. na #3) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-03-05 02:00:13)
    Przecież nie jesteś ze Szczecina jak ja, choć teraz mieszkam w Poznaniu, jak wcześniej, od urodzenia.
    Remont linii na Arkonkę i jej wydłużenie do Wojska Polskiego jak i teraz nowe rozjazdy z Wyszyńskiego w lewo w Nabrzeże Wieleckie to kolejne wyrzucenie pieniędzy.
    Nie ma mniej obciążonych, defacto zawsze pustych linii tramwajowych w Polsce ("3") niż ten kierunek oraz "6".
    Zwłaszcza że i ta ostatnia trasa jest już zdekapitalizowana od dawna i jej rozbiórka da więcej korzyści gdyż będzie można uporządkować bulwary nad Odrą.
    O ile znajdzie się taki architekt z koncepcją by to pasowało do Hakenterasse.

    Tak samo przecież krytykował budowę Trasy Zamkowej pierwszy prezydent Szczecina, Piotr Zaremba, gdyż zepsuła widok na Odrę i jej bulwary.
    Takie same korzyści przyniosłaby likwidacja linii kolejowej na odcinku Port Centralny - Główny a najlepiej całej tej stacji.
    "Główny" defacto też ma niekorzystną lokalizację, zdala od centrum miasta, lepsza jest dostępność Turzynu i Niebuszewa, w pobliżu dużych osiedli,
    a w dodatku z łatwym dojazdem autem z odległych części miasta gdyż leżą one na obrzeżach centrum.
    Tymczasem wyrzucono w remont tej stacyjki setki milionów a można było lepiej zagospodarować ten teren.
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2021-03-05 10:06:40)
    1. Jeżeli chcesz puszczać tu linki do swoich artykułów, to bez żadnych zjebanych podjazdów w kierunku kogokolwiek. Chcesz, żeby traktowano Cię poważnie i dyskutowano z Tobą merytorycznie, z drugiej strony obrażasz potencjalnych adresatów swoich wypowiedzi, o czym doskonale wiesz, bo nie raz Ci o tym pisałem. Stary chłop, a zachowuje się jak przedszkolak i ciśnie komuś przez klawiaturę.
    2. Irek jest ze Szczecina, więc tu nie trafiłeś.
    3. Ja nie jestem ze Szczecina, ale potrafię ocenić, że twoje pomysły, dotyczące przerwania połączenia stacji Szczecin Główny - Szczecin Port Centralny, przeniesienia stacji Szczecin Główny na Turzyn, czy nawet Niebko, burzenie Trasy Zamkowej, spowodowałoby pogorszenie przepustowości węzła i konieczność wielomiliardowych inwestycji. Od kiedy to najważniejszą stację kolejową w mieście lokuje się z perspektywy jednego, konkretnego osiedla i skazuje się w dodatku jej obsługę z całego kraju na de facto jednej nitce linii kolejowej? Czy Ty spojrzałeś w ogóle na mapę szczecińskiego węzła kolejowego i w rozkład jazdy pociągów łączący to miasto z regionem i krajem? To się da skwitować ino tą zacną scenką: https://www.youtube.…
    O zasadności tej czy innej linii tramwajowej nie będę zabierał głosu.
  • #7 (odp. na #6) irek (2021-03-05 10:41:54)
    Mam wielki żal do administratora jak i moderatora, że tolerują tego typu "opinie specjalisty" od likwidacji transportu zbiorowego/publicznego do tej pory "opiniował" likwidację całych linii jak i poszczególnych połączeń kolejowych, jednak obecnie zabrał się za likwidację komunikacji miejskich! Niestety ale tego typu wypowiedzi na Bazie wpływają na negatywną opinię całego portalu! Niestety ale internet jest bardzo brutalny i każdy kto będzie chciał dokopać Bazie będzie rozsiewał gdzie się da informacje...A czytaliście co na Bazie za bzdety piszą...nie to nie Baza pisze bzdety ale konkretne Adele. Mamy tu ewidentnie do czynienia z kimś pokroju „Houston, mamy problem” albo jest niedocenionym byłym lobbystom branży motoryzacyjnej :) Panowie ostrzegałem po tym pierwszym prostackim ataku ( i było blisko abyśmy spotykali się w sądach), że nastąpi cisza z jego strony ale powoli będzie robił swoje czyli dalej będzie bruździł. Panowie, adminie, moderatorze ostrzegam, ponownie ten ktoś się nakręca ! Już nie będę powracał do tego bzdetnego artykuliku o komunikacji w Szczecinie, bo to ewidentnie szkoda czasu. Jednak powtarzam, ten ktoś jest tak bardzo zafiksowany w temacie likwidacja transportu zbiorowego że nie potrafi logicznie myśleć! Adminie, moderatorze napiszę wprost publicznie albo go zablokujecie na czas jakiś(tak dzieje się na bardzo wielu poważnych portalach) albo zapanuje bałagan w "opiniach" na Bazie ! Jeżeli ta czasowa blokada nie pomoże to wywalić go, dla dobra portalu, do końca świat i jeden dzień dłużej. Niech sobie znajdzie inne miejsce w necie dla swoich problemów osobistych!
  • #8 wasiukibic (2021-03-05 13:25:15)
    Generalnie nie lubię kneblować ludziom ust, dopóki te usta (palce) potrafią sformułować i uzasadnić tezy dotyczące zagadnień, w kręgu których porusza się Baza. Ma to działać na zasadzie argumentów i kotrargumentów, a nie ciśnięciu sobie ad personam, czego tolerował nie będę. Baza ma zadanie gromadzić i udostępniać informacje i zdjęcia dotyczące sieci kolejowej w Polsce - taki jest nasz cel, nazwijmy to statutowy. Do tego dochodzą dyskusję i wymiana opinii na tematy kolejowe i pokrewne. Ale spektrum ludzi, którzy biorą w tym udział jest szerokie i tak samo, jak różnimy się miejscem zamieszkania, religią, pochodzeniem społecznym, czy ukochanym klubem sportowym, podobnie i podejście do kwestii "zasadniczych" może być inne. Nie raz i nie dwa toczyliśmy tutaj spory ma temat tej czy innej linii kolejowej, budynku dworca czy lokomotywowni, w zakresie czy potrzebny, czy nie, a jeżeli chronić/zagospodarować inaczej - to jak etc. Pamiętaj, Irku, że jak świat nie stoi w miejscu, tak i układ i sposoby komunikacji na przestrzeni lat są zmienne, a większość społeczeństwa patrzy na nie li tylko z perspektywy spełniania swoich codziennych potrzeb życiowych. Zdaję sobie sprawę, że część przedstawionych na Bazie tez się nie obroni, część jest po prostu idiotyczna lub do granic możliwości naiwna, ale tak samo jak dopuszczam do głosu ludzi, którzy "płaczą nad każdym kawałkiem szyny", tak samo i trzeba dopuścić głos, który w cywilizowany sposób twierdzi, że część infrastruktury transportowej z obecnego punktu widzenia straciła rację bytu. Do tego jednak służą argumenty, aby postawione tutaj tezy podtrzymać lub je obalić. Powtórzę to raz jeszcze - ARGUMENTY - a nie stwierdzenia pt. "zaorać wszystko w cholerę i posadzić kartofle, bo taki mam kaprys".
    No i pamiętajmy, że gdzie dwóch Polaków, tam trzy opinie ;)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Szczecin Port Centralny SPD

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...