OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Mogilno

Ostatnia zmiana: 2017-10-26

<== | Galeria | ==>
Data: pomiędzy 1968 a 1976
Autor: nieznany
Przesłał: polo
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2016-12-16

Galeria użytkownika

Stacja Mogilno; pociąg osobowy z lokomotywą Oi2-24 na czele, szykuje się do odjazdu.
(fot. ze zbiorów p. Andrzeja Mastalerza; fotopolska.eu).

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia; tabor.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 720
: 10

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Marek Potocki (2016-12-16 11:57:13)
    Za wysyłającym zdjęcie:
    Zdjęcie pochodzi z wystawy zorganizowanej w Orchowie i datowane jest na rok 1976. I tu nasuwają się wątpliwości... Ostatnia lokomotywa serii Oi2 o numerze 29 zjechała ze służby z Zajączkowie Tczewskim jesienią 1976 r. Czy zatem do tego czasu równolegle pracowała też widoczna Oi2-24? Oraz druga wątpliwość: czy możliwe jest, aby w drugiej połowie lat 70-tych ub.w., nawet na upadających liniach lokalnych, wciąż pracowały widoczne na zdjęciu archaiczne "boczniaki"?
    Odpowiedz»
  • #2 Sławek (2016-12-16 19:58:53)
    Ten pociąg co najwyżej przyjechał z Orchowa, bo na pewno tam się nie szykuje :) Odpowiedz»
  • #3 polo (2016-12-16 22:16:32)
    ot i kolejna nowinka :) posłużyłem się jedynie opisem zdjęcia nie wiedząc, iż do Orchowa jest w drugą stronę :) Odpowiedz»
  • #4 wasiukibic (2016-12-17 08:24:23)
    Marek, patrząc na nawierzchnię, mamy do czynienia z podkładami strunobetonowymi typu INBK 6 lub 7 - więc datowanie można spokojnie ustalić na koniec lat 60. max połowę lat 70. Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) Marek Potocki (2016-12-17 15:53:44)
    Fakt. Po wózku i składzie to równie dobrze mogłyby być lata 30 ;) Odpowiedz»
  • #6 roman paul poznań (2016-12-20 19:36:44)
    "boczniaki" to możliwe jak pamiętam
    roman paul poznań
    Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) Mateusz Kiszka (2018-08-03 17:56:19)
    Od grudnia 1976 jeżdżą przez stację pociągi elektryczne, sieci jeszcze nie widać, więc jest to najpóźniej jesień 76 Odpowiedz»
  • #8 Marcin (2018-08-04 12:25:13)
    0i2 z parowozowni Inowrocław oficjalnie zeszły z planu osobowego w połowie 1974r. Zastąpiły je SP42 Odpowiedz»
  • #9 ZenobeK (2018-08-09 12:37:15)
    Przyglądam się bacznie i za cholerę nie mogę dojrzeć na tej Oi2 numeru 24. Może nie jestem spostrzegawczy. Poprawcie mnie w razie czego. A może to 24 jest tylko z opisu? Pomiędzy 24 a 29, napisanym ręcznie, jest bardzo mało różnicy. A może to tylko moje fantazje. :) Odpowiedz»
  • #10 (odp. na #7) Marek (2018-08-10 14:37:48)
    jeśli od grudnia 76 jest pajęczyna to nie może być późna jesień bo nie ma jeszcze śladu żadnych robót Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Mogilno

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...