OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Borowiany

Ostatnia zmiana: 2016-09-08

<== | Galeria | ==>
Data: 2018-05-14
Autor: Dawid Zegan
Napisz e-mail
http://facebook.com/kolejpiaskowa
Zamieszczono: 2018-05-15

Galeria użytkownika

Budynek nastawni (post. odg.).

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 259
: 7

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Mateusz Kiszka (2018-05-15 14:28:02)
    A ta rudera czemu jeszcze służy? :) Przecież łącznice już tam nie istnieją... Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Dawid (2018-05-15 23:22:08)
    Budynek obecnie jest nieczynny. Odpowiedz»
  • #3 Michał Kłosowski (2018-05-15 23:36:34)
    NAstawnia już nie funkcjonuje, czego świadectwo dają Użytkownicy pod innymi jej fotografiami. Tutaj wygląda jednak jakby była obsadzona, kto wie, może stanowi jakieś zaplecze techniczne, magazyn, albo po prostu nikt jej szczęśliwie jeszcze nie zdemolował, a samochód stoi tam przypadkiem? ;) Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Opolanin (2018-05-16 08:01:27)
    Nie zdemolował bo tam alarm jest założony ;) Rok temu zaglądałem tam przez okienko- wewnątrz było wszystko: pulpit kostkowy, radia, telefon, dziennik ruchu leżał otwarty na biurku, na ścianach plakaty o zastępczym i radiostopie, normalnie jakby dopiero co ją zamkneli. A dzwi na nastawnie też sprawiają wrażenie w miarę nowych i są dość pancerne. I wewnątrz budynku coś tam jeszcze z urządzeń żyje bo było słychać buczenie trafa. A tak w ogóle to łącznica Borowiany- Krupski Młyn figuruje jeszcze w obecnym wykazie lini jako jednotorowa zelektryfikowana (!)
    A tym poldkiem to może autor zdjęcia przyjechał?
    Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) Mateusz Kiszka (2018-05-16 08:29:43)
    Czyli działa obiekt dalej... Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #5) ... (2018-05-16 09:24:04)
    Po pierwsze kolego Kiszka - mam wrażenie jakbyś miał problemy z pamięcią albo trudności z wyciągnięciem wniosków, po drugie - oglądasz i czytasz komentarze pod innymi fotkami ? Bo wyciągasz zgoła inne wnioski niż by szło wywnioskować :) Odpowiedz»
  • #7 Jakub - przyszły MASZYNISTA (2018-05-28 23:13:39)
    Póki co nastawnia się jeszcze trzyma. Menele i chuligani się jeszcze do niej nie dobrali, bo zabezpiecza ją alarm. Ale pomimo tego i tak czy prędzej czy później ta nastawnia zniszczeje i obróci się w ruderę. Szkoda :( ,bo to piękna nastawnia pośród lasu. Zamierzom sie tam w tym roku wybrać. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Borowiany

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...