OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Mława

Ostatnia zmiana: 2019-06-14

<== | Galeria | ==>
Data: pomiędzy 2000 a 2005-08-10
Autor: LMN
Przesłał: LMN
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2005-08-09

Galeria użytkownika

Przedstawiam ogólny schemat stacji Mława. Nie są na nim zachowane dokładne proporcje odległości itp. - robiłem go na oko, ale zapewniam, że nie ma dużych rozbieżności, w porównaniu z rzeczywistością.
Komentarze do schematu:
Nie znam dokładnie numeracji torów, więc będę posługiwał się zamiast liczb wielkimi literami - każdy tor ma przyporządkowaną literkę w kolorze ciemno niebieskim na schemacie (znajduję się ona nad torem).
- Opis poszczególnych torów:

1. Tory główne zasadnicze:
- tor A: Tor w kierunku Warszawy, przy peronie 1.
- tor B: Tor w kierunku Działdowa, przy peronie 2.

2. Tory główne dodatkowe:
- tor C: Tu wjeżdżają pociągi osobowe na postój na peron 2 w kierunku Działdowa, także kończy tu bieg pociąg osobowy 97026 (EN57) z Olsztyna Głównego.
- tor D: Wjeżdża tu poranny pociąg zdawczy z Iłowa (SM42), również z tego toru powraca do Iłowa. Wjeżdżają tu także na postój pociągi towarowe w kierunku Działdowa.
- tor E: Obecnie nie używany - jego funkcje spełnia teraz tor F.
- tor F: Wjeżdżają tu na postój pociągi towarowe w kierunku Warszawy. Niegdyś tor zamknięty (do ok. 2002 roku), wówczas jego obecną funkcję spełniał tor E.

3. Tory boczne:
- tor G: Tor zamknięty, nigdy nie widziałem na nim ruchu manewrowego.
- tor H: Tor obecnie nie używany. Niegdyś były na niego wtaczane wagony towarowe. Być może kiedyś przez ten tor wtaczano Eaosy do składu opału, ale nigdy czegoś takiego nie widziałem.
- tor I: Tor również obecnie nie używany, do niedawna wstawiano tu Eaosy do składu opału, którego już nie ma.
- tor J: Tor używany, pod rampę wysoką wtaczane są Eaosy z węglem (bynajmniej tylko węgiel zawsze widziałem) a pod rampę niską Gagsy i Sgsy (ostatnio, gdy jechałem do domu, szedłem tą rampą z dworca do domu i stało tam ok. 7 Sgsów. Rozładowywano wtedy z nich coś w workach jakby z cementem).
- tor K: Tor równierz używany, wtaczane są tu Zaesy pod stację paliw (najczęściej dwa albo jeden). Na lewo od stacji paliw (wg. schematu) pod niską rampę wtaczane są Gagsy (może już nie, ale były).
* na tor J i K wagony wtaczane są oczywiście na rozładunek.
- tor L: Tor boczny prowadzący do stacji wąskotorowej. Z przejazdu kolejowego widać starzejącą się SM03 (chyba na tym torze albo jakimś obok). Ładowało się tam oczywiście wagony szerokotorowe na platformy wąskotorowe. Ładowało się, bo od ok. 2000 roku nie odbywają się już przewozy towarowe na mławskiej wąskotorówce. Podobno od tego roku mają być wznowione - ciekawe...
- tor M: Tor prowadzący do bocznicy "Lotos Kolej", używany, wtacza się tu oczywiście Zaesy. Bocznica posiada własną lokomotywę manewrową. Jest nią o ile się orientuję SM03 w malowaniu "Lotosu". Schematu torowiska bocznicy nie znam bo nigdy na niej nie byłem. Bocznicę widziałem tylko z daleka. Chciałbym się tu kiedyś wybrać i porobić kilka ciekawych zdjęć. Tory z tej bocznicy odchodzą równierz do innych zakładów jednak są obecnie nie używane (nigdy nie widziałem na nich ruchu manewrowego, zawsze od kiedy pamiętam spowijała je rdza. Myślę, że ruch zamarł tu wraz z nastaniem "kapitalizmu" na początku lat 90-tych).
- tor N i tor O: tory rozebrane (coś ok. roku 2000). Nie znam ich przeznaczenia, ale podczas remontów torów w Mławie stały na nich ciemno-zielone dwuosiowe wagony robocze dla pracowników PKP pracujących przy remontach.
- tor P: Nigdy nie widziałem na nim ruchu, bardzo krótki. Swoją drogą ciekawe do czego miał (ma???) służyć?
- tor R: Tor zamknięty. Baaardzo zarośnięty (ledwo go widać), na przejeździe kolejowym nie przejezdny. Kiedyś (do ok. 1995 roku) wtaczano pod rampę Eaosy z węglem dla pobliskiej kotłowni. Kiedyś jak byłem jeszcze mały (tzn. w szkole podstawowej) nazywaliśmy go z kolegą "naszym torem". Pamiętam ubolewanie kiedy zamarł na nim ruch, ciągle czekaliśmy na choćby jednego Eaosa. Niestety nie doczekaliśmy się.
- tor S: Tor do zakładu (jakiego nie wiem, nigdy nie poznałem jego nazwy. Raczej już nie pracuje). Obecnie nie używany, ok. 1997 roku widziałem jak SM42 wtaczała na nie go Gagsy (chyba dwa), to był jedyny raz, kiedy widziałem ruch na tym torze.
- tor T: Tor od bardzo dawna nie używany (od ok. 1995 roku). Jedyny raz widziałem na nim Eaosy z ziemiankami.
- tor U: Używany jako tor wyciągowy przy wtaczaniu wagonów na tory J i K.
- tor W: Tor nie używany (nigdy nie widziałem na nim ruchu manewrowego), chyba zamknięty, ponieważ wygląda na niezdatny do użytku. Przy torze znajduje się wysoka rampa. Nie narysowałem jej na schemacie bo jest bardzo zarośnięta i trzeba mocno wytężyć wzrok żeby ją zobaczyć.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: dokumenty/bilety/mapy.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon (od 12 maja 2014): 842

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Mława

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...