OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: przed 1990
Autor: nieznany
Przesłał: CenTraX
Napisz e-mail
http://bit.ly/2qXBmpc
Zamieszczono: 2017-05-31

Galeria użytkownika Damian "CenTraX!" Stupień

Galeria autora nieznany

Fotka pochodząca z książki do nauczania o przysposobieniu obronnym (PO). Może ktoś rozpozna miejsce?
Zostało ustalone, że wydarzenie dotyczy stacji, na której sieć trakcyjna zawitała przed 1965 roku (no może przed 1970 max), prosiłbym więc o czytanie ze zrozumieniem i zawężenie kręgu poszukiwań, miast wrzucanie kolejnych stacji, które nie mają nic wspólnego z systemem wsporczym sieci jezdnej, jaki widzimy w kadrze. Wszelkie, nowe wrzuty z propozycjami typu Białystok, Kłodzko, czy inny Koszalin nie będą dopuszczane do dyskusji, bo robi się niepotrzebny bałagan. Zanim się wysunie nową propozycję, zawsze można sprawdzić datę elektryfikacji linii na Bazie Kolejowej

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: wydarzenia i ludzie; tabor; szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 8003
: 42

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #33 W (2020-03-15 01:03:58)
    Wierzchucin nie bo tam nie ma trakcji elektrycznej
  • #34 polo (2020-03-15 07:11:01)
    To nie może być Osieck. Znam to miejsce. Tam zderzyły się czołowo EN57 z "jamnikiem' ET41, ciągnącym wagony typu EAOS z rudą. Obecność cystern na zdjęciu wyklucza to miejsce. Poza tym do wypadku doszło w wąskim i głębokim wykopie, otoczonym drzewami. Tymczasem zdjęcie przedstawia dość rozległy teren.
  • #35 Opolanin (2020-03-15 15:10:37)
    Bąków też nie, bo tam zderzył się towar z pospiechem.
  • #36 do re mi (2020-03-15 16:29:49)
    Czyli zostają:
    Rybienko (1985)
    Susz (1985)
    Łochów (1986)
    Terespol Pomorski (1987)
    Piła (1988) ???

    Chyba, że o jakimś wypadku nic nie wiadomo (dwa pociągi towarowe), ale z kolei skąd by się to zdjęcie wzięło?
  • #37 do re mi (2020-03-15 16:55:29)
    A może Susz? Tam zderzył się pospiech z towarowym przewożącym cysterny...
  • #38 Mateusz Kiszka (2020-03-15 18:25:17)
    Powtórzę moje stanowisko sprzed lat dwóch : miejsce dotyczy stacji zelektryfikowanej przed 1965 r. Ustosunkujcie się do mojej opinii, gdyż jestem bardzo dobrze obeznany w temacie trakcji elektrycznej, a szczególnie historii tej branży kolejowej!!
  • #39 (odp. na #38) do re mi (2020-03-16 01:11:39)
    Biorąc poprawkę na to, co napisał kolega wcześniej zrobiłam mały research uwzględniając: rok elektryfikacji linii, ilość torów, co wiadomo o katastrofie. Wcześniej chyba udało się zawęzić ramy czasowe (wiosna 1977 - jesień 1989). Wyszło mi:
    Rybienko (1985) - elektryfikacja w 1982, jeden tor, brak torów dodatkowych - odpada (ze względu na ilość torów)
    Susz (1985) - elektryfikacja w 1985, tory dodatkowe w obrębie (ale nie węzeł), jeden z pociągów, które się zderzyły przewoził cysterny
    Łochów (1986) - elektryfikacja w 1981/1982, tory dodatkowe w obrębie (brak węzła),brak dodatkowych informacji o wypadku (ja się dokopałam do ilości ofiar i rannych)
    Terespol Pomorski - elektryfikacja w 1968, węzeł, zdjęcia z katastrofy wskazują na miejsce w bezpośrednim sąsiedztwie budynku mieszkalnego (jeden z wagonów pasażerskich oparł się o jego dach), więc raczej odpada
    Piła (1988) - elektryfikacja w 1989, węzeł - odpada ze względu na rok elektryfikacji

    Tak więc miejsce raczej nie dotyczy linii zelektryfikowanej przed 1965 r., chyba, że ktoś się dopatrzy ryfli na tym kiblu...

    Takie pytanie: czy te białe plamy koło cystern mogą być resztkami piany gaśniczej?
  • #40 (odp. na #39) octanq (2020-03-16 12:17:45)
    Moim zdaniem ta lista na wikipedii https://pl.wikipedia… jest mocno niepełna. Nie ma na niej np. większości wypadków w Miałach (jest tylko 1).
  • #41 (odp. na #39) Mateusz Kiszka (2020-03-16 19:13:49)
    To że zdjęcie nie jest z lat 60. tylko z późniejszych to nie ulega wątpliwości! Pisząc o trakcji miałem na myśli, infrastrukturę w sensie ram czasowych jej powstania, a nie datę powstania zdjęcia. Zdjęcie obejmuje okres po 1975, kiedy kible zyskały górne klosze plus gładkie ścianki boczne. Natomiast trakcja to okres powstania przed 1966-68 r. I będę to powtarzać jak mantrę każdemu tutaj, bo herezje na temat lokalizacji miejsca typu Radzionków, Białystok są przerażające. I to mimo że wskazuję jako znawca trakcji, że zdjęcie zrobiono conajmniej po 75 r. stacji, którą wcześniej zelektryfikowano właśnie w latach 60. albo i 50.
  • #42 Kuracyja (2020-06-05 01:13:23)
    Ktoś napisał do mnie maila z prośbą o pomoc w identyfikacji miejsca, więc przewertowałem książkę Garbacika i Stankiewicza o katastrofach kolejowych i moim zdaniem kwalifikują się dwie: 27 września 1971 w Łazach (towar z cementowni z pociągiem z maszynami torowymi) i 30 czerwca 1980 w Jaśle (dwa towarowe, w tym jeden z cysternami).
    Z Łazami pozwoliłem sobie na ryzyko typu ze względu na przedział czasowy i pociągi (a bo to do/z cementowni nigdy cysterny nie jeździły?). Z drugiej jednak strony opis w książce Garbacika i Stankiewicza sugeruje że do katastrofy doszło przed stacją Jasło (kilometr 68,4 linii Rzeszów - Jasło) co daje odcinek jednotorowy, a nie taki jak na zdjęciu - ale biorąc pod uwagę moją przygodę z Bytomiem Odrzańskim, czy w źródłach Garbacika i Stankiewicza na pewno nie było błędów?
    Jeżeli nie pomyliłem typów wysięgników na zdjęciach dostępnych w Bazie to te z Łaz mogłyby pasować do tych ze zdjęcia, ale z kolei nie mogę znaleźć prawdopodobnego miejsca ze zdjęcia na mapach. Z kolei z Jasłem problem jest tego rodzaju, że zderzenie było czołowe i poza stacją, jednak w opisie katastrofy w książce znajduje się fragment, że "zdarzenie omawiano na szkoleniach PKP" a "straż pożarna pokryła pianą gaśniczą miejsce zdarzenia".

    Osobiście bym twierdził że to zdjęcie pochodzi z Łaz.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...