OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: 1916-10-30
Autor: nieznany
Przesłał: Fotopolska.eu
Napisz e-mail
http://fotopolska.eu/782693,foto.html?o=b6556
Zamieszczono: 2016-05-05

Galeria użytkownika Marek Potocki

Galeria autora nieznany

Prawdopodobnie gdzieś na terenie Polski.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 10593
: 50

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #41 (odp. na #40) wasiukibic (2020-08-27 09:46:10)
    Internety podają, że do końca XIX wieku linia kolejowa Zbąszynek - Guben została przebudowana na dwutorową; do dziś most nad Nysą Łużycka posiada filary i przyczółki, które o tym świadczą. Tutaj mamy zaś tylko jeden tor.
  • #42 Jacek (2020-08-27 10:26:53)
    Sorry, ale wysokość filarów się nie zgadza. Gubin to nie Zgorzelec, jest tam prawie płasko. Po drugie, na zdjęciu przęsła są chyba dłuższe od tych w Gubinie, zresztą jest w galerii Bazy trzy fotki z tego mostu .
  • #43 janusz nowaczewski (2020-08-27 23:08:16)
    Przeczytałem wszystkie komentarze i nikt o tym nie wspomniał, a może kogoś naprowadzi. Po prawej stronie zdjęcia, nad znacznikami, widać ujście rzeczki lub strumienia, nad którym jest mostek. Poniżej, przy brzegu widać piętrowy budynek, a nad nim mniejszy. Gdy się przyjrzymy, widać tam wyspę, a w odnodze stoją jakby dwie barki/statki. Resztę zasłaniają znaczniki.
  • #44 Nierusz (2020-08-28 22:25:12)
    Most musi być blisko jakiejś dużej miejscowości, więc odpadają przeprawy pośrodku niczego: są magazyny, sady i sporo dróg. To co wcześniej wziąłem za wyrobiska to mogą być baseny do załadunku barek. Ten w górnej części posiada nawet jakąś infrastrukturę.
    Sądząc po gęstości elementów przęsła to bliżej mu do 1850 roku niż do 1900. Da się na mapie odfiltrować szlaki, które powstały do 1870-1880?
    Tereny Prus raczej odpadają, bo ciężko tam o szlaki dla barek. Nie wiem czy po fotografii dało by się wykluczywszy tory szerokie jakie były na ziemiach rosyjskich co by zawęziło obszar poszukiwań.
  • #45 Michael (2021-02-23 23:13:50)
    Na świdnicki też nie pasuje most.
  • #46 warthenetze@gmail.com (2022-05-19 14:27:43)
    Drar colleagues,
    I suppose the photograph shows the Bridge across the river Neckar between the stations Benningen and Marbach/Neckar in the former Kingdom of Württemberg (now state of Baden-Wuerttemberg). Reasons for that are its height, the number of pillars, the small vineyards at the slope on the right and the narrow-gauge track leading from Marbach to the Bottwar valley. The bridge was built 1877, has a length of 387 meters and ist still in use, but now modernized. The river Neckar still is not regulated int he picture and the ponds may be caused from digging sand and gravel out of its bed.
    Best regards from the German Southwest!
    Harald Knauer
    Sonnenuhrweg 12
    DE 70499 Stuttgart
  • #47 (odp. na #46) Paweł Skup (2022-05-19 22:32:10)
    I am 100% convinced, you are right. There is only one "but": The bridge depicted above is certainly truss bridge. The contemporary Benningen bridge over Neckar river, as we can compare here: https://upload.wikim… , is plane girder bridge. However, many terrain details match up. Thanks.
  • #48 (odp. na #46) octanq (2022-05-19 22:43:52)
  • #49 tomimaki (2022-05-19 23:30:00)
    Google i ich 3d jest czasami przydatne: https://www.google.p…
  • #50 (odp. na #48) Paweł Skup (2022-05-20 08:48:46)
    Że tak już całkiem z polska powiem: Łooo!
    Ciekawe, jak potem wyjęto stare przęsła spod nowych.

    Czyli kolejna zagadka rozwiązana. Trochę szkoda, że in minus, znaczy zdjęcie trzeba będzie wyrzucić z OBK, bo nie nasze ci ono.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...