OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: pomiędzy 1909-12 a 1931-12 (daty skrajne uzgodnień planu)
Autor: Archiwum Państwowe w Gdańsku
Przesłał: subsens
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2021-11-07

Galeria użytkownika subsens

Galeria autora Archiwum Państwowe w Gdańsku

Stosownie do zalecenia Dobroczyńcy: APG, Dyrekcja Kolejowa w Gdańsku, sygn. 10/1081/0/4/2357, https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/skan/-/skan/e875a126e91aa37596fc6e24a8a7468f8149af846539ea00ee6f5567c9bbca64 [dostęp 211107]
Teoretycznie jest tu komplet, a nawet nadmiar danych. Praktycznie Piątnica nie figuruje w Bazie ani Atlasie, zatem obrazka nie ma do czego przypisać.
Identyfikacji wymaga również ewoluujący status punktu. Formalnie, kolejne zarządy pozostawiły wybór między ładownią, a przystankiem. Jednocześnie są sygnały wjazdowe i 'obwód stawidła' Fü obejmuje przedłużany tor nr 2 zabezpieczony wykolejnicami (Gleisspere, Gs). Czy Piątnica kiedykolwiek mogła być posterunkiem zapowiadawczym, czy zawsze tylko następczym? Co wybrać do tabelki ze słownika eksploatacji?

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: dokumenty/bilety/mapy.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 306
: 9

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Paweł Skup (2021-11-08 14:22:36)
    Jest taki punkt namalowany na mapie WIG 1:25000 arkusz 38-26-I. Niestety bez nazwy. Miejscowość obok nazywa się Budy. Leży to wszystko pomiędzy Wronowami a Gopłem vel Kościeszkami. Narysowana jest mijanka. Zresztą na wąskotorówce nieopodal jest podobna mijanka, również nieopisana. Odległośc pomiędzy mijankami to 200 metrów.
    Na Messtischblacie 3475 są także obie mijanki, wąskotorowa opisana jest jako Lst. czyli ładownia i jest już na mapie z 1888. Tor normalny i mijanka są już na mapie z r. 1911.
    Przy okazji zauważyłem, że nie ma w Bazie namalowanej tej wąskotorówki. Trzeba Naczelnemu wrzucić trochę GPX-ów :P
    Niemieckie "Funfhofen" to po polsku 5 różnych toponimów: Rudunek, Proszyska, Budy, Wycinki i Żółwiny. W trzech ostatnich miejscowościach były folwarki, a ta ostatnia jako jedyna nie ma przy nazwie przyimka "zu", czyli jest główna.
    A odpowiadając na pytania IMHO punt ten był co najwyżej posterunkiem następczym, do tego jedynie ładownią, bez obsługi podróżnych.
    Ale rzeczywiście z pełną odpowiedzialnością trudno to orzec bez przejrzenia rozkładów jazdy 1909-1918. W każdym razie w niemieckim wykazie stacji z 1914 nie ma czegoś takiego.
    Rozumiem, że na najważniejsze pytania nie odpowiedziałem...
  • #2 ksiezyc_wiadomo_ktory (2021-11-08 21:42:24)
    Mogła być zważywszy, że linia w momencie ukończenia znajdowała się niecałe 4 km od granicy, jakby nie patrzeć średnio przyjaznego mocarstwa. To, że owo mocarstwo mocarstwem nie było wyszło ciut późnej. Czym owa mijanka była później może przybliżyć lektura kwitów następujących:
    https://www.szukajwa…
    https://www.szukajwa…
    https://www.szukajwa…
    https://www.szukajwa…
    Owa Piątnica występuje u mnie w kwitach raz, na schemacie z 1946 r. jako posterunek blokowy lub odstępowy (z pamięci).
  • #3 zenOBeK (2021-11-09 18:46:21)
    Jestem ciekawy czy w tych Żółwinach (vel Fünfhöfen) faktycznie było 5 zagród). ;)
    Na mapie:
    http://amzpbig.com/m…
    widać wszystko jak na dłoni.
    Zaznaczona ładownia z drugim torem w pobliżu ww miejscowości.
    Tylko ten kilometraż jest coś nie tak. Coś w tak zwanym międzyczasie musiało się zmienić.
    Pewną wskazówką mógłby być kilometraż na SRJP. Ale jakaś nieużyta - zakazana gęba chce mieć wszystko dla siebie.
    Tak. Zmienił się kilometraż. Kiedyś linia prowadziła z Hochenzalza (Inowrocław). Teraz zaczyna się w Rąbinku pod Inowrocławiem. Circa about 2 km różnicy.
    Dyskutowaliśny o tym tu: https://www.bazakole…
  • #4 nieużyta - zakazana gęba (2021-11-10 19:30:47)
    Drogi Zenobku, nie widzę żadnych przeszkód, żebyś się udał do GBK czy innej Stacji Muzeum i sobie skopiował odpowiednie tabelki i liczę, że z dziką rozkoszą zechcesz się podzielić owymi tabelkami z resztą PT Publiczności.
  • #5 Stanisław Stanisław (2021-11-10 19:46:35)
    Trochę na marginesie dyskusji. Czy przypadkiem udostępnianie przez poszczególne Archiwa Państwowe materiałów dotyczących historii kolei nie ma związku z tym, że rok 2021 jest Europejskim Rokiem Kolei ? Bo np. z tej okazji, Archiwum Państwowe w Olsztynie zamieściło na swojej stronie kilka niezwykle cennych dokumentów dotyczących historii kolei na ziemiach Prus Wschodnich przed 1945 r. Link poniżej:
    https://olsztyn.ap.g…

    Każdy zamieszony tam plan stacji z czasów KPEV (Działdowo, Nidzica, Olsztynek, Stawiguda), czy zdjęcia dworców (Działdowo, Nidzica, Olsztynek), jest niezwykle cenny z punktu historii kolei. Może Archiwa Państwowe we wszystkich województwach prowadzą taką akcję ??? Jest okazja aby zobaczyć na własne oczy "perełki" jakie znajdują się w państwowych archiwach, nie często udostępniane dla postronnych osób.
  • #6 zenOBeK (2021-11-10 23:11:18)
    Czy ktoś zwrócił uwagę, że na diagramie ładowni kilometry wzrastają w stronę Hochensalza? One liczone są od Mogilna do Inowrocławia. To koresponduje z rozkładem z 1941. https://www.deutsche… Goplosee - 30,6. Nas-kursbuch.de/1941/1_88.htm . Paweł Skup - dzięki za super link! (nie znałem tego). I to by się wtedy zgadzało. Frohenau (Wronowy) - 24,7 km. Piątnica wg Google Maps jest w odległości ok 1,6-1,7km na wschód od Wronowy (Wronów? Wronowych?) - czyli kilometraż Piątnicy to 26,3 -26,4 km co ma potwierdzenie z przedstawionym planem 26,1 - 26,5. Jak w mordę strzelił. Jestem ciekawy kiedy został wprawadzony kilometraż liczony od Mogilna? Na to chyba nie zdołam odpowiedzieć. Czy zostanie dodany na mapie punkt o nazwie Piątnica. To zdjęcie chyba nie można już traktować jako nieprzypisane. ;)
  • #7 (odp. na #6) Paweł Skup (2021-11-11 18:53:58)
    Niezamaco ;)
    Zwróciłem, ale na samym początku. Potem jakoś to umknęło w natłoku informacji. Zresztą bardziej się skupiłem na fakcie, że w Bazie brakuje miliona kujawskich wąskotorówek. Już jestem bliski końca ich opracowywania. Wiem, że wielu to już robiło, ale jakoś gotowca wektorowego w sieci nie znalazłem, a i schematy mają mnóstwo braków, nieścisłości i delikatnie to nazywając: generalizacji. Zatem sprawdzam i uzupełniam własną kolekcję, by z radością podrzucić w stosownym czasie komu trza.
    Wronów - taka formę dopełniacza podaje PRNG.
    PS. Popraw link, bo się popsuł.
  • #8 Karol May (2021-11-11 19:32:21)
    https://www.bazakole…

    komentarz #20
  • #9 zenOBeK (2021-11-11 20:43:32)
    Poprawny link (mam nadzieję):

    https://www.deutsche…

    (tabela 130t)

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...