OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: 1933
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Stanisław
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2020-06-21

Galeria użytkownika

Uroczy, wręcz "bajkowy" budynek dworca w Rokitnie. Dokładnie nie wiadomo o jakie Rokitno chodzi, ale biorąc pod uwagę rok wykonania fotografii - 1933, oraz widoczny w dolnym, prawym rogu, fragment torowiska (za budynkiem) z, na pierwszy rzut oka, wagonem wąskotorowym, to z bardzo dużym prawdopodobieństwem na zdjęciu utrwalono dworzec na stacji Rokitno Wąskotorowe.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: budynki dworcowe; materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 280
: 15

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #6 (odp. na #4) wasiukibic (2020-06-21 21:21:53)
    Wiele jest jeszcze miejsc w obecnych granicach III (IV?) RP, których nie mamy ogarniętych, a chcemy wędrować za Bug? Dodajmy do tego, że są to tereny, na których pozyskiwanie danych może być w znacznym stopniu utrudnione.
  • #7 octanq (2020-06-22 00:35:21)
    Na stronie https://railwayz.inf… piszą: Budynek pasażerski, stacja Rokitno-Volynske (linia Snovidovichi - Sarny), ??. ??. 1939

    Jeszcze dodatkowo zamieszczam: http://wolyn.freehos… gdzie jest zdjęcie podpisane podobnym charakterem pisma. Wszystkie wspomnienia wg spisu treści: http://wolyn.freehos…

    Cytat (dotyczy Rokitna Woł.): "Po drugiej stronie torów kolejowych, wśród kilku budynków, wyróżniał się polski kościół. Naprzeciwko stanął pomnik Piłsudskiego. Dzwony kościoła głośno dzwoniły, zwłaszcza na Wielkanoc i w Wigilię. Kolejny budynek ze swoistą architekturą to była stacja kolejowa. Były też dwie synagogi[...]"

    Natomiast jakby się komuś chciało, to proszę zajrzeć na stronę: https://www.wikiwand… , gdzie jest zdjęcie bardzo bliźniaczego budynku, i poczytać, bo ja przy tej ilości cyrylicy odpadam. Wygląda jednak na to, że taka architektura oznacza tamte rejony.
  • #8 (odp. na #4) Dawid Jastrzębski (2020-06-22 15:41:24)
    Jeśli już coś rozszerzyć to proponuję limit dziennego dodawania zdjęć z 10 do co najmniej 15. Myślę, że to o wiele prostsze działanie skoro wciąż tkwimy w białych plamach na obecnym terenie z powodu niekorzystnego limitu. Zbyt długi czas tkwimy w za małym limicie dziennym, 10 to jest bardzo bardzo mało, proszę spróbować zrozumieć jak przy 10 zdjęć dziennie doświadczony użytkownik ma uzupełnić galerie stacji na linii, która posiada np. 30 stacji a linii jest dużo i różnych, które mogą pozostać w moich kompetencjach wzbogacenia galerii na stronie.
  • #9 (odp. na #6) Stanisław Stanisław (2020-06-22 19:38:15)
    ...temu to tylko luźne uwagi i prośba rozważenia tego w przyszłości. Zawsze mam pewien dylemat - studiując przedwojenne rozkłady jazdy, także tu w OBK, bo one zawsze, można rzec, "urywają się" za współczesną wschodnią granicą Polski i trudno "ogarnąć", tak na szybko, gdzie dalej jechały pociągi lub skąd przybywały... mając nawet przed oczami, przedwojenną mapę sieci kolejowej II RP z naniesionymi stacjami i przystankami. Może to tylko mój problem, jednak tak jak zauważyłem, we wpisie wyżej, rozszerzenie mapy interaktywnej o tereny II RP w niezwykle interesujący sposób wzbogaciłoby Bazę. Rozumiem jednak, że to tytaniczna praca i że trudno się na nią zdecydować, bo tak jak zauważył Kolega Marek na 90% utknąłby zapewne z tematem, co mogłoby się także odbić na obecnym funkcjonowaniu Ogólnopolskiej Bazy Kolejowej, a tego chyba wszyscy byśmy sobie nie życzyli.

    Jednak to, że jest wiele miejsc nie "ogarniętych" na terenie współczesnej Polski, nie oznacza, że w przyszłości nie należy rozważyć "wędrówki" za Bug :) bo tereny nie ogarnięte były, są i będą, czy tego chcemy czy nie. Co chwila wypływają jakieś nowe fakty, historyczne daty, ciekawe zdjęcia i wszelkie inne interesujące rzeczy, dotyczące, ogólnie ujmując, tematyki sieci kolejowej, jej infrastruktury, stacji, dworców itp. Przecież to ciągle "żywy organizm", więc nigdy nie będzie tak, że zostanie "ogarnięty do końca".

    Podsumowując, pisząc o rozszerzeniu OBK o tereny II RP nie miałem na myśli, że trzeba to robić już, teraz, od zaraz, jedynie zauważyłem, że w niezwykle interesujący sposób wzbogaciłoby to Bazę Kolejową, choć wiem, że to nie takie proste i że być może to odległa przyszłość, może nawet bardzo odległa... choć tak jak zauważył Kolega Marek, temat sieci kolejowej II RP jest arcyciekawy i właściwie nigdzie nie poruszony w internecie.
  • #10 (odp. na #7) Stanisław Stanisław (2020-06-22 19:53:34)
    Niezwykłe materiały namierzyłeś, z dużym zainteresowaniem zapoznałem się z nimi... zwłaszcza te zdjęcie z odręcznym pismem, tak jak zauważyłeś, wydaje się być opisane tą samą ręką, co zdjęcie dworca z fotografii przewodniej. Teraz wiem, że bez wątpienia przedstawia ono dworzec w Rokitnie Wołyńskim. Wspomnienia zawarte na stronie, do której link podałeś, są poruszające. Niekiedy warto "przystanąć w biegu" i zapoznać się z czymś, co wzbogaca nasze postrzeganie świata i naszą wrażliwość. Tak myślę... Dzięki.
  • #11 octanq (2020-06-23 01:31:54)
    1. Bardzo dziękuję Kol. Stanisławowi za podziękowania :)
    2. Do p. Stanisława i p. Marka. Skala przedsięwzięcia, o którym pisaliście poglądowo wygląda tak (oczywiście tylko część tej mapy, ale zwróćcie uwagę na linie podrzędne - ile tego jest): https://parovoz.com/… (pełny ekran: https://parovoz.com/…supermap.png )
    3. Do p. Dawida i p. Marka: Może limit 15 zdj./dzień oraz jednocześnie 300 zdj./miesiąc (czyli średnio 10 zdj./dzień). Do negocjacji :)
  • #12 wasiukibic (2020-06-23 10:37:42)
    Proszę spojrzeć na to z perspektywy ludzi, którzy muszą ogarnąć to od strony technicznej, a pracy przy tym jest sporo, biorąc pod uwagę, że nie wszyscy Użytkownicy zadają sobie trud, aby zadbać o prawidłowe podpisywanie, tagowanie, przypisywanie czy niedublowanie zdjęć. Podobnie jest z komentarzami. 10 zdjęć dziennie, przy obecnej aktywności Użytkowników i zasobach Administracji jest liczbą wystarczającą, zwłaszcza że przy okazji dodawania nowych materiałów trzeba się nieraz cofnąć do tych dodanych archiwalnie i korygować w nich różne rzeczy.
    Poza tym taka, a nie inna liczba ma też zmotywować Użytkowników do starannego dobierania kadrów, aby nie powielać bezsensownie dobrych/poprawnych zdjęć "marnując" na to swój cenny limit. Są wyjątki od reguły, o których już kilkukrotnie pisałem.
  • #13 Dawid Jastrzębski (2020-06-23 16:46:34)
    Jakoś konkurencja nie tylko stworzyła konkurencyjną stronę, ale sama jeździła robić zdjęcia, nie mieli żadnego ustawionego limitu i wszystko ładnie technicznie ogarnęli, łącznie z narysowaniem profesjonalnych schematów stacji. Tylko mały minus u konkurencji jest taki, że nie fotografują przystanków osobowych. I zainteresowani mogą cieszyć się wysokim poziomem danych kolejowych i dużej ilości zdjęć.
    A tutaj przy szerszej tematyce, dużych brakach ważnych kadrów itp. to najlepiej założyć kaganiec 10 zdjęć dziennie i trudź się doświadczony użytkowniku jak się w tym zmieścisz. Dla niektórych np. nowych taki limit może i jest ok bo im nie zależy na więcej jak nie mają dużo materiałów, a gdy doświadczeni mają dużo materiałów to już rodzi się problem. Przykładowo wciąż mieszkańcy w Franknowie czekają na ładne zdjęcia dworca wykonane 15.08.2019 a wciąż się one nie pojawiły z powodu kolejki innych stacji do których wskazane było umieścić zdjęcia. Zmniejszenie limitu z 24 do 10 w szczytowym momencie działalności wielu osób tj. wakacje 2019 to była najgorsza decyzja jaka mogła zostać podjęta i przez to albo działamy na zwolnionych obrotach albo musimy spore partie materiałów pomijać, które bardzo by zainteresowały wiele osób.
  • #14 (odp. na #11) Stanisław Stanisław (2020-06-23 17:18:10)
    A nie ma za co i wzajemnie :)))

    Natomiast co do mapy rosyjskiej, do której link Kolega zamieścił, obszar który Nas by interesował (kresy II RP), to zaledwie niewielki, mniej więcej dolny skrawek, całkowicie po lewej, a właściwie skrawek tego skrawka, bo jak się go powiększy to trzeba patrzeć na tereny na lewo, i to sporo na lewo od np. Kijowa.

    Wschodnie obszary II RP to właściwie "kolejowa pustynia" (w odniesieniu do terenów byłego zaboru pruskiego), zarówno na wschód od Brześcia, jak i Białegostoku, także na płn.-wsch, aż do Wilna. Nie lepiej było na wsch. od Lublina / Chełma, a tylko na południu zagęszczenie sieci kolejowej zwiększało się znacznie (Dyrekcja Lwowska), co zrozumiałe, bo tam linie kolejowe budowali Austriacy a nie Rosjanie. Wbrew pozorom nie jest to nie wiadomo jak wiele linii czy stacji, bo pozyskane po II w. św. obecne tereny powiedzmy Dolnego Śląska, woj. Lubuskiego i Pomorza Zachodniego zawierały o wiele więcej [jak nie o wiele, wiele, wiele więcej :)] stacji czy przystanków. Owszem, ilość kilometrów linii, ogólnie na Kresach w II RP, była i spora, ale to tylko ze względu na wielkość obszaru na jakim były położone. Trzeba to otwarcie powiedzieć, generalnie Kresy to niestety nieliczne linie kolejowe (z wyłączeniem byłego zaboru austriackiego), a nim dalej na wschód, także ubogie w ilość stacji i przystanków. Polityka carska w zakresie budowy linii kolejowych na ziemiach polskich zagarniętych w trakcie zaborów jest znana, więc nie trzeba pisać dlaczego było jak było. Dobrze to obrazuje także jakakolwiek mapa kolejowa Polski po 1945 r. gdzie były zabór rosyjski charakteryzował się (jak i nadal charakteryzuje) słabym zagęszczeniem sieci kolejowej, i nawet inwestycje kolejowe w II RP i w PRL niewiele zmieniły ten obraz.

    Poniżej link do jednej z map kolejowych II RP (jakich wiele można znaleźć w sieci), wprawdzie z 1921, ale do 1939 na Kresach niewiele się zmieniło (nowe linie normalnotorowe w 20-leciu międzywojennym połączyły następujące stacje: Łuck - Stojanów (85 km.), Woropajewo - Druja / przy granicy z Łotwą / (90 km., najdalej na północy II RP), Porzecze - Druskienniki (18 km.) i bardzo krótki odcinek na płd.-wsch. Kuty - granica z Rumunią / Wyżnica / (2 km.). Oczywiście były tam też linie wąskotorowe, bocznice zakładowe itp. itd.
    https://polona.pl/it…

    Stąd myślę, ze link do mapy rosyjskiej jaki zamieściłeś chyba miał wystraszyć Kolegę Marka ;), a wbrew pozorom "nie taki diabeł straszny jak go malują". No wiem, wiem, ktoś pewnie napisze, że dalej "agituję" i "skrycie" nawiązuję do rozszerzenia mapy interaktywnej o tereny II RP ;P jednak nic z tych rzeczy, swoją opinię na ten temat zamieściłem już we wpisach wyżej i całkowicie rozumiem wszelkie wątpliwości z tym związane.
  • #15 (odp. na #14) octanq (2020-06-23 23:10:46)
    Rzeczywiście. Przyjmuję argumenty. Jest to bardzo wymowna mapa. Tym nie mniej również nie namawiam Adminów do wykonania tej pracy, nawet gdyby mieli się częściowo posłużyć darmową siłą roboczą, czyli nami - użytkownikami OBK, na co byśmy się chętnie zgodzili.

    Dobrze, że zdefiniowaliśmy przynajmniej skalę zadania technicznego na ewentualną przyszłość.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...