OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: pomiędzy 1920 a 1939
Autor: nieznany
Przesłał: Maciej Knychała
Napisz e-mail
https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/97089/68b5aef1c1bac2d192c1cc2717901231/
Zamieszczono: 2018-03-13

Galeria użytkownika

"Oczyszczanie torów. Widoczna także lokomotywa".
Źródło (łącznie z powyższym cytatem): Narodowe Archiwum Cyfrowe, sygn. 1-G-6082a.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: budynki towarzyszące (inne); perony/rampy/place/zadaszenia; tabor; wydarzenia i ludzie.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 514
: 3

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 do re mi (2018-03-13 13:33:30)
    Szkoda, że zaparowało strategiczną część budynku... Swoją drogą ciekawy ten semafor Odpowiedz»
  • #2 SZ-REK (2018-03-13 19:12:39)
    Wydaje mi sie ze semafor ma pochodzenie austriackie. Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) octanq (2018-03-13 21:20:36)
    Mi się wydaje, że francuskie (aczkolwiek mogą być podobne), stary typ "Lartigue" od nazwiska wynalazcy:
    1. Schematy:
    a) https://fr.wikisourc…
    b) https://www.flickr.c…
    2. Foto: http://p7.storage.ca…

    UWAGA:
    A. Charakterystyczne jest "oczko" odsłaniające lampę u podstawy ramienia.
    B. Jak weźmie się to zdjęcie do programu graficznego i zaciemni metodą korekcji Gamma, to wychodzi, że semafor ten ma drugie ramię (zakryte parą) symetrycznie do słupa.
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...