OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: przed 1919 (???)
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2017-07-26

Galeria użytkownika

Wygląda na okres I wojny światowej. Nazwa stacji Czarzaste.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: budynki dworcowe; perony/rampy/place/zadaszenia; szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 1552
: 8

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Piotr J. Kosiński (2017-07-28 20:40:02)
    Według Słownika geograficznego Królestwa Polskiego przysiółek wsi Liwki w Polsce położony w województwie mazowieckim, w powiecie przasnyskim, w gminie Chorzele. Ale to jest za daleko i na pewno nie było tam takiego punktu. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2017-07-28 21:12:22)
    Zastanawia mnie ta odległość do Berlina. Prawie 900 km to już za Bugiem będzie… Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) octanq (2017-07-29 23:18:53)
    Warszawa - Berlin przez Gdańsk Gł., Gdynię Gł., Szczecin Gł. to niecałe 800 km, więc niestety też się nie zgadza. Ale szedłbym tym tropem, że propaganda wojenna uznawała, że wszystkie drogi prowadzą do Berlina, pomimo że z Warszawy wyjeżdżamy w innym kierunku. Odpowiedz»
  • #4 janusz nowaczewski (2017-08-07 19:02:16)
    Patrząc na ludzi i rozstaw toru ,wydaje mi się że jest to kolej wąskotorowa (może i wojskowa ) ,budynek wydaje się być zbudowany z tego co było pod ręką . Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #3) Marek 1809 (2017-08-16 13:08:00)
    Nie ma żadnej gwarancji, że tory po minięciu posterunku nie skręcają (-: Odpowiedz»
  • #6 Piottr (2017-08-29 14:20:22)
    Tory to nie jest typowa dla kolejek polowych 600tka. Szyny za duże i rozstaw za duży. Te 25 km do Warszawy sugerowałoby WWK, ale odległość do Berlina mocno zawyżona w takim razie by była. Odpowiedz»
  • #7 artur dziak (2018-01-06 20:43:10)
    Mi tu pachnie jaką ironią... Wszystko jest jakieś takie nierealistyczne i groteskowe. Nie jest to jakaś scenografia do przedstawienia teatralnego? Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) irek (2018-01-06 21:15:41)
    Arturze, prawdopodobnie "pozamiatałeś" temat :) Faktycznie trudno to pod coś podczepić ! Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...