OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: 1916-10-30
Autor: nieznany
Przesłał: Fotopolska.eu
Napisz e-mail
http://fotopolska.eu/782693,foto.html?o=b6556
Zamieszczono: 2016-05-05

Galeria użytkownika Marek Potocki

Galeria autora nieznany

Prawdopodobnie gdzieś na terenie Polski.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 8537
: 44

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #35 Jacek (2020-01-28 22:46:43)
    Proponuję bardziej ją rozreklamować tym bardziej we Wrocławiu czy w okolicach jest dużo ludności napływowej. Z kim rozmawiam o kolei zawsze wspominam o tej stronie że warta jest spojrzenia.
  • #36 Jacek (2020-02-15 12:55:02)
    Co do tego zdjęcia proponuję wejść w kontakt z panem P.Dominasem który przy pomocy Pana inż.Zygmunta Kubiaka z Wrocławia z książki o mostach kolejowych na Śląsku jako pasjonat mostów i wiaduktów mógłby coś powiedzieć na ten temat, może nie znają jeszcze tej strony a widać że jego uwagi byłyby bardzo cenne co do tych obiektów i są z waszych miejsc zamieszkania.
  • #37 Jarek (2020-03-13 11:19:39)
    To raczej sa Niemcy. Uregulowana rzeka, niereguralne pola uprawne, czysto, schludnie. W Polsce pola uprawne sa najczesciej w ksztalcie prostokata, a takie jak na zdjeciu to odrazu sie widzi i rzuca w oczy jak sie wlatuje przestrzen powietrzna RFN.
  • #38 (odp. na #37) Damian Stupień (2020-03-13 12:46:09)
    Kolega ma niezły wzrok, prawie sokoli ( "czysto" ).
  • #39 do re mi (2020-08-23 01:14:31)
    Wersja pokolorowana zdjęcia https://tinypic.pl/5…
    Może coś się teraz komuś nasunie (czasem w skali szarości trudno dostrzec szczegóły ;))
  • #40 Nierusz (2020-08-26 23:06:53)
    Układ pasuje do mostu nad Nysą Łużycką w Gubinie. https://www.google.c…
    Most przeszedł dużą modernizację: na współczesnych zdjęciach widać, że filary zostały poszerzone i przęsła nie idą równo ale są ślady po konstrukcji, która była prosta.
    Pierwotny most był "wyższy" ale wynika to z faktu, że teren po stronie niemieckiej został mocno przeobrażony i prześwit pod mostem uległ zmniejszeniu.
    1. Jest droga na prawym brzegu
    2. Jest droga na lewym brzegu ale biegnie trochę inaczej - wynik zmian terenu
    3. W miejscu górnego zalanego wyrobiska są obecnie drzewa - na geoportalu idealnie widać nierówności terenu w tym miejscu
    4. W miejscu dolnego zalanego wyrobiska na geoportalu widać nawieziony materiał tworzący podwyższony brzeg
    5. Na prawym brzegu poniżej mostu jest odpływ, który pokrywa się z odpływem przy moście w Gubinie - niestety brak śladów po budynkach
    6. Na nasypie na lewym brzegu na mapach googla widać pozostałości po sadzie - równe rzędy zdziczałych drzew
    7. Budowa przyczółków pokrywa się. ściana czołowa jest pod lekkim kontem względem torów - widać to po intensywności oświetlenia filarów i przyczółków
  • #41 (odp. na #40) wasiukibic (2020-08-27 09:46:10)
    Internety podają, że do końca XIX wieku linia kolejowa Zbąszynek - Guben została przebudowana na dwutorową; do dziś most nad Nysą Łużycka posiada filary i przyczółki, które o tym świadczą. Tutaj mamy zaś tylko jeden tor.
  • #42 Jacek (2020-08-27 10:26:53)
    Sorry, ale wysokość filarów się nie zgadza. Gubin to nie Zgorzelec, jest tam prawie płasko. Po drugie, na zdjęciu przęsła są chyba dłuższe od tych w Gubinie, zresztą jest w galerii Bazy trzy fotki z tego mostu .
  • #43 janusz nowaczewski (2020-08-27 23:08:16)
    Przeczytałem wszystkie komentarze i nikt o tym nie wspomniał,a może kogoś naprowadzi. Po prawej stronie zdjęcia, nad znacznikami, widać ujście rzeczki lub strumienia, nad którym jest mostek. Poniżej, przy brzegu widać piętrowy budynek, a nad nim mniejszy. Gdy się przyjrzymy, widać tam wyspę, a w odnodze stoją jakby dwie barki/statki. Resztę zasłaniają znaczniki.
  • #44 Nierusz (2020-08-28 22:25:12)
    Most musi być blisko jakiejś dużej miejscowości, więc odpadają przeprawy pośrodku niczego: są magazyny, sady i sporo dróg. To co wcześniej wziąłem za wyrobiska to mogą być baseny do załadunku barek. Ten w górnej części posiada nawet jakąś infrastrukturę.
    Sądząc po gęstości elementów przęsła to bliżej mu do 1850 roku niż do 1900. Da się na mapie odfiltrować szlaki, które powstały do 1870-1880?
    Tereny Prus raczej odpadają, bo ciężko tam o szlaki dla barek. Nie wiem czy po fotografii dało by się wykluczywszy tory szerokie jakie były na ziemiach rosyjskich co by zawęziło obszar poszukiwań.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...