Bartoszyce
Ostatnia zmiana: 2020-11-18
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Stacja towarowa. Ruch pociągów osobowych zamknięty niestety od 1.VII.2002. Stan torów do Korsz b.dobry. Stan odcinka do Głomna nie najlepszy - tory powykrzywiane. Most kolejowy sprawny. Jeśli ktoś miałby jakiekolwiek materiały nt. tej stacji to bardzo proszę o kontakt mailowy jacsob16@wp.pl (info: sobol, 2007-01-29) Opis infrastruktury: Tory w stanie dobrym. Bocznice kolejowe używane. Przejście podziemne używane, czynne. (info: sobol, 2007-01-29) Opis budynków: Budynek dworca - na górze mieszkania, na dole sklepy i bar. Brak poczekalni pks. Jest biuro ekspedycji towarowej. Pozostałe budynki używane jako mieszkania bądź nie używane. (info: sobol, 2007-01-29). Stan na 15.11.2020: -Semafory wjazdowy od strony Korsz posiada wskaźnik W31. Tak samo semafor wjazdowy od strony Głomna. -Semafory na stacji nie posiadają już wskaźników W31. -Tory widać, że od długiego czasu nie używane. -Perony na stacji pozarastane dużą warstwą traw mchów itp. (info od: Michał Rydel, 2020-11-16) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | warmińsko-mazurskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | zamknięty w stanie dobrym | |
lokomotywownia: | zmienione przeznaczenie | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma, być może była | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: | IBNR:407 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
86,794 | Słobity – Bartoszyce (255) | ||
0,000 | Bartoszyce – Широкое | ||
225,649 | Białystok – Głomno (– Багратионовск) (38) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Karolków 2 (woj. warmińsko-mazurskie) | 2,89 km |
Karolków 1 (woj. warmińsko-mazurskie) | 3,70 km |
Szwaruny (woj. warmińsko-mazurskie) | 5,53 km |
Krawczyki (woj. warmińsko-mazurskie) | 7,10 km |
Skitno (woj. warmińsko-mazurskie) | 7,98 km |
Głomno (woj. warmińsko-mazurskie) | 10,48 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Adam Komorek,Gdańsk
(2017-11-18 17:49:54)
O ile dobrze pamiętam,to w samych Bartoszycach nie było(i chyba nadal nie ma) torów szerokich 1524mm.Tor o tym prześwicie zaczynał się za mostem na Łynie na terenie dawnych zakładów zbożowych(PZZ),gdzie następował przeładunek zbóż z Polski do ówczesnego ZSRR i być może odwrotnie,a potem Rosji.Nie wiem,czy ten elewator nadal istnieje,a jeśli tak,to czy nadal ma dostęp do sieci PLK.Ja w Bartoszycach bywałem w latach 1988-1993 i wtedy widywałem w nich sporo składów zbożowych,tak polskich jak i rosyjskich(te ostatnie oczywiście na terenie elewatora.
Potem aż do dzisiaj nie zaglądałem ani do Korsz,ani do Bartoszyc,stąd nie mam pojęcia jak tam wygląda,ani co się tam dzieje.Dochodziły do mnie pewne informacje a raczej plotki,np.o zamknięciu elewatora zbożowego w Bartoszycach(może nawet jego fizycznej likwidacji),albo o zdjęciu sieci trakcyjnej na odc.Olsztyn-Korsze.Ta ostatnia wiadomość okazała się na szczęście nieprawdziwa,choć mogła okazać się prawdziwa.Zniknął bowiem powód,dla którego ten odcinek zelektryfikowano,czyli intensywny ruch towarowy do obwodu kaliningradzkiego i dalej do Rosji związany z dużym eksportem naszego węgla(przez przejście Skandawa/Żeleznodorożnyj przesyłano go nawet 5mln ton rocznie),a przede wszystkim z eksportem różnych wyrobów przemysłowych z ówczesnej NRD i później Niemiec już po ich zjednoczeniu.Tamtejsi kolejarze mówili o przerobie w Korszach do 500 wagonów na dobę,nie licząc zwartych składów,tzw.wahadeł.
Za granicę szły na przykład składy z ciężarówkami lub kombajnami do zbioru zbóż i wiele innych nie wymagających prac manewrowych m.inn.na tamtejszej górce.A prócz poc.węglowych,zbożowych i tranzytowych pojawiały się też składy krajowe,jak choćby z burakami i innymi surowcami do ówczesnej cukrowni w Kętrzynie,paliwowe i wiele innych.Ruch więc był naprawdę spory.Wszystko się to skończyło po 1993r.,stopniowo ulegając redukcji już od roku 1990.Główną przyczyną spadku przewozów tamtą trasą prócz spadku zapotrzebowania Rosji na towary z importu oraz utworzenie"mostu"promowego na trasie Mukram-Kłajpeda,który odebrał nam praktycznie cały tranzyt do obwodu kaliningradzkiego i nie tylko zresztą tam.Na początku lat 90-tych rozpoczęto prace przy elektryfikacji odc.
Ełk-Korsze,ale je szybko przerwano z braku środków finansowych.Podobno PLK mają je wznowić,ale czy i kiedy to nastąpi-trudno powiedzieć.Na koniec chcę powiedzieć,że bodaj w późnych latach 90-tych lub z początkiem dwutysięcznych utworzono w Głomnie mały terminal,a właściwie punkt przeładunkowy na styku torów normalnego i szerokiego.Być może później miałby on być powiększony.Jednak z tego co przeczytałem,zbyt długo on nie istniał,a teraz w ogóle nie ma do Głomna dojazdu pociągami i raczej się na to nie zanosi.Może ten odcinek ov
calał,gdyby w całości istniał wyłącznie jako linia normalnotorowa,do samego Kaliningradu. -
#2
(odp. na #1)
roman paul poznan
(2017-11-28 22:14:51)
czy można prosić o adres Pana Adama Komorka
dziękuję -
#3
Krzysiek
(2021-01-18 22:38:53)
Elewator zbożowy w Bartoszycach nadal istnieje, ma połączenie do sieci PLK od strony południowej. Od strony północnej natomiast wyprowadzony jest tor szeroki, który prowadzony jest splotem wraz z linią normalnotorową do Głomna. Mało się o tym wspomina, ale za Głomnem, ale przed granicą państwa jest jeszcze punkt przeładunkowy.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Bartoszyce