OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lidzbark Warmiński

Ostatnia zmiana: 2019-01-21

Wyślij nowe pliki »

| pokaż też kiepskie [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 250
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Stanisław; data: przed 1918; (uwagi: 1910 - 1917)
Heilsberg Bahnhof 1910 - 1917. Widok od strony peronów. Pierwotna bryła dworca.
Obraz
Odsłon : 286
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Stanisław; data: pomiędzy 1920 a 1934;
Dwie fotografie z okresu lat 1920 - 1934, obrazujące teren przedwojennej palmiarni, którą założył w 1906 r. Ernst Ott. W dali o wiele ciekawszy widok - Lidzbarska wieża wodna i inne budynki kolejowe, w tym charakterystyczny budynek z wieżycą, zwieńczoną kołem kolejowym. Źródło fotografii: Heimatbrief Heilsberg Nr10/2001.
Obraz
Odsłon : 272
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Stanisław; data: pomiędzy 1930 a 1940;
Heilsberg Bahnhof 1930 - 1940. Widok od strony miasta. Zmieniona bryła dworca z dodatkową, zachowaną do chwili obecnej przybudówką.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1362
powiększ
Autor: KW
data: 1975; (uwagi: ok.1975)
Parowozownia Lidzbark Warmiński
slajd z lat siedemdziesiątych XX wieku
Obraz
Odsłon : 780
powiększ
Autor: Graeme Salt
data: 1990-03-15;
Ty2 manewruje w Lidzbarku Warmińskim, skąd kolej odjechała prawdopodobnie już na zawsze.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1180
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Lidzbark Warmiński. Lokomotywownia 17.06.1993
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1164
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Lidzbark Warmiński 17.06.1993.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1030
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Lidzbark Warmiński 17.06.1993.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 968
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Lidzbark Warmiński 17.06.1993.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1119
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Lidzbark Warmiński w dniu 17.06.1993 roku.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1134
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Lidzbark Warmiński w dniu 17.06.1993 roku.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1518
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Lidzbark Warmiński w dniu 17.06.1993 roku.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1093
powiększ
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
data: 1993-06-17;
Lidzbark Warmiński w dniu 17.06.1993 roku.
Obraz
Odsłon : 287
: 2
powiększ
Autor: Andrzej Cichowicz
data: 1998-08-16;
Skan artykułu z Nowych Sygnałów nr 46/98 o pociągu specjalnym na Warmii i Mazurach, m.in. w okolicy Lidzbarku Warmińskiego.
Obraz
Odsłon : 284
powiększ
Autor: Waldemar Gosk
data: 1998-09-06;
Proroczy artykuł z Nowych Sygnałów, przewidujący całkowity upadek kolei w Lidzbarku Warmińskim.
Obraz
Odsłon : 125
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 1998-10-03;
Pociąg specjalny z Ty2-1279 do Górowa Iławeckiego.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 774
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 989
powiększ
Autor: Maciej Olędzki
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 884
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 879
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Wieża.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 804
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Tablica.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 722
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Budynek.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 771
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Budynek
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 911
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 731
powiększ
Autor: Romek Pytel
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Widok z masta
Widok od strony PKS
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 897
powiększ
Autor: Maciej Olędzki
data: pomiędzy 2000 a 2004;
Obraz
Odsłon : 673
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2010-06-15;
Lidzbark Warmiński.
Obraz
Odsłon : 229
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2010-06-15;
Lidzbark Warmiński.
Obraz
Odsłon : 263
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2010-06-15;
Lidzbark Warmiński.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1035
powiększ
Autor: Wojtek77
data: 2013-05-31;
Od strony miasta stacja jest połączona z dworcem autobusowym.

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 hufi (2016-09-01 13:46:58)
    Bardzo interesuje mnie lokalizacja tego nasypu pozwalającego na bezmanewrowy przejazd Bartoszyce - Olsztyn... nijak nie potrafię go odnaleźć. Ktoś mógłby nakierować?
  • #2 hufi (2016-09-02 15:11:08)
    Tylko, że ten odcinek został rozebrany tuż po wojnie... Z opisu wywnioskowałem, że za PRL można było bezmanewrowo przejechać z Bartoszyc do Olsztyna. Ale w sumie to, co napisałeś ma sens - przecież po drodze jest jeszcze Czerwonka - tam bez zmiany czoła się nie da. Czyli zręczniej byłoby w opisie umieścić, że zachował się nasyp rozebranej linii Bartoszyce - Słobity.
  • #3 Mati (2016-09-14 09:29:45)
    Panowie, czy posiadacie moze wiecej zdjec? Mlody bylem, ba nawet bardzo mlody. Nieco pamietam jak mnie moj Ojciec nosil przez sklady pociagow gdy bylem maly, pamietam jak machalem konduktorowi gdy pociag ruszal. Interesuja mnie glownie zdjecia z lat 1990-1996. Czy ktos posiada jakiekolwiek zdjecia z tego okresu?
    Pozdrawiam serdecznie :)
  • #4 Mirek (2017-02-02 17:09:53)
    Było spinka, która pozwalała ominąć Bartoszyce jadąc z Korsz do Lidzbarka. Pamiętam, gdy ten tor jeszcze istniał. Rozjazd był niedaleko przed Bartoszycami. Ten posterunek zwał się chyba Karolkowo, ale pewien nie jestem.
  • #5 (odp. na #1) Heilsberg (2017-05-12 01:19:22)
    Nie było łącznicy.Zawsze zmiana czoła pociągu.Z Czerwonki a wcześniej ze Szczytna pociąg jeździł do Sagnit albo Górowa Iławeckiego przeważnie trakcją spalinową z MD Olsztyn Sn 61 latem Sm 42 zimą Sp 45.Zbiorówka z Górowa zawsze Ty 2.A Z Lidzbarka pociągi osobowe do Skandawy obsługiwane do końca trakcją parową z MD Korsze Tkt 48 a do końca ruchu Ty 2.Jak coś to 608181906 mam dużą wiedze foty a mój wójek był zawiadowcą w Korszach.
  • #6 Jacek (2018-01-25 15:20:19)
    Czy ktoś z tamtych stron jest w stanie zrobić zdjęcia stacji i okolicy z kratownicowego wiaduktu drogowego przerzuconego nad byłymi torami w kierunku na Bartoszyce i Czerwonkę, bo do tej pory nikt oto się nie pokusił?
  • #7 (odp. na #6) Stanisław Stanisław (2018-07-04 23:58:11)
    A proszę bardzo, akurat byłem z wizytą w Lidzbarku Warmińskim i troszeczkę zdjęć porobiłem. Nie dość, że było pochmurnie, to widoki jakie rozciągają się na stacji i w jej okolicy, wprowadziły mnie w nostalgiczny, melancholijny nastrój. Czułem się wręcz przygnębiony, patrząc na smutny "obraz po bitwie" jaki pozostał, po jakby nie patrzeć 5-kierunkowym węźle kolejowym. Wprawdzie po II w. św. przywrócono ruch tylko na trzech kierunkach ale pozostałości po pozostałych dwóch, nadal widoczne są w terenie... Nie wiem czemu, ale zawsze jak myślę o kolei w Lidzbarku Warmińskim, to robi mi się żal, że miasto to utraciło na zawsze coś ze swojej historii, a można było np. pomyśleć choćby o tym, aby pozostawić kilka metrów szyn, na których można było postawić jakiś Ty2 lub Ty42 z Korsz... lub choćby jakąś oś od parowozu z tablicą pamiątkową... a tak... szkoda gadać....

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Lidzbark Warmiński

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...