OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Olsztyn Główny (galeria)

Ostatnia zmiana: 2021-03-22

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1913)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (przed 1940)
opis ⇵
Obraz
fot. Theodor Mohr (pomiędzy 1978 a 1979)
opis ⇵
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1993-06-22)
opis ⇵
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1998-06-13)
opis ⇵
Obraz
fot. Robert Końpa (2010-07-18)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2010-09-18)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2010-09-18)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2010-09-18)
opis ⇵
Obraz
fot. Arek Jonderko (2013-06-18)
opis ⇵
Obraz
fot. Paweł Ukole (2014-07-22)
opis ⇵
Obraz
fot. Jarosław Lizak (2015-05-28)
opis ⇵
Obraz
fot. Paweł Ukole (2016-08-27)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-14 16:26:04)
    Czy ktoś się orientuje, dlaczego zbudowano nowy dworzec? Moda ówczesna?
  • #2 (odp. na #1) Stanisław Stanisław (2021-01-14 20:29:16)
    Odpowiedź jest bardzo prosta. Stary dworzec przestał spełniać swoje funkcje do jakich został zaplanowany. Olsztyn w 1948 r. liczył ok. 44,5 tys. mieszkańców, po 20 latach, pod koniec lat 60-tych, liczba ta uległa podwojeniu, a stały rozwój miasta i powstające zakłady, zwłaszcza Olsztyńskie Zakłady Opon Samochodowych powodowały kolejny przypływ ludności. W 1980 r. Olsztyn miał już 133 tys. mieszkańców. Nowy dworzec, planowany od 1965 r. swoją kubaturą i rozplanowaniem przestrzennym bardziej odpowiadał wymogom i potrzebom komunikacyjnym miasta i okolicy. Pamiętam, że w latach 80-tych i 90-tych kolejki do kas i zatłoczenie w holu sięgały niekiedy „zenitu”, zwłaszcza w godzinach szczytów. Często wówczas myślałem sobie, czemu tu nie ma więcej kas !!!, więcej miejsca !!! aż trudno mi sobie wyobrazić, co bym mówił, jakby zamiast nowego ciągle stał stary dworzec :))) Po za tym dworzec jak na tamte czasy był naprawdę bardzo dobrze zaprojektowany, nowoczesny, a połączenie w jedną całość, dworców kolejowego i autobusowego niezwykle ułatwiało życie. Był też (wówczas) jednym z najnowocześniejszych dworców w Polsce, a podróżni na terenie dworca mieli dostęp m.in. do przechowalni bagażu, baru, kawiarni, kiosków "Ruchu", zakładu fryzjerskiego, kwiaciarni, świetlicy dla dorosłych, świetlicy dla młodzieży czy poczty. Pracownicy PKP także korzystali z wielu pomieszczeń służbowych. Szkoda, jakby to powiedział ś.p. Arnold Boczek (z serialu "Świat według Kiepskich"), że wszystko to "rozdupcyło się" przez ostatnie 20 lat...

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Olsztyn Główny

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...