OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Olsztyn Główny - odwiedziny

Ostatnia zmiana: 2021-03-22

Obiekt odwiedzili:

  • 0000: Bartek Rambał. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 0000: Jędrzej Babisz. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 0000: Maciej Muda. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 0000: Robert Reimus. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • przed 1997: Marcin Guzik. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • po 1998-11-05: Damian "CenTraX!" Stupień. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 2004-06-28: Rafał Wąsowicz. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 2005-06-13: Rafał Wąsowicz. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail Przejazd Olsztyn Główny - Iława Główna - Toruń Główny - Bydgoszcz Główna
  • 2005-06-30 (???): Bartosz Rebelski. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 2007-03-11: Rafał Wąsowicz. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail Przejazd na Bilecie Turystycznym PKP PR. Łódź Fabryczna - Skierniewice - Warszawa Centralna - Działdowo - Nidzica - Olsztyn Główny - Ostróda - Jabłonowo Pomorskie - Grudziądz - Laskowice Pomorskie - Bydgoszcz Główna.
  • 2012-06-03: Rafał Wąsowicz. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail Przejazd: Białystok - Ełk - Giżycko - Korsze - Olsztyn Główny - Nidzica - Działdowo - Warszawa Centralna - Kutno - Toruń Główny - Bydgoszcz Główna.
  • 2012-06-09: Rafał Wąsowicz. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail Przejazd: Poznań Główny - Września - Kutno - Warszawa Centralna - Szepietowo - Białystok - Ełk - Giżycko - Korsze - Olsztyn Główny - Czerwonka.
  • 2012-06-10: Rafał Wąsowicz. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail Przejazd: Czerwonka - Olsztyn - Nidzica - Działdowo - Warszawa Centralna.
  • 2012-06-17: Rafał Wąsowicz. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail Przejazd: Białystok - Ełk - Pisz - ruciane Nida - Szczytno - Olsztyn Główny - Iława Główna - Toruń Główny - Bydgoszcz Główna.
  • 2015: Jarosław Lizak. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • przed 2016-01: Adam Chocha. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 2016-04-23: Rafał Wąsowicz. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail Przejazd: Bydgoszcz Głowna - Laskowice Pomorskie - Grudziądz - Kwidzyn - Malbork - Elbląg - Małdyty - Olsztyn Główny.
  • 2016-11-13: Magda Cendrowska. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • przed 2016-12-17: Maciej Kacprzak. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 2018 (???): Bartłomiej Majerski. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 2018-05-14: Piotr Anonim. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 2018-07-22: Rafał Wąsowicz. Sposób zaliczenia: Pociąg specjalny. Napisz e-mail Przejazd: Olsztyn Główny - Czerwonka - Mrągowo i z powrotem.
  • 2019-03-03: Krzysztof Sienkiewicz. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 2019-04-01: Jarosław Myszk. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 2019-11-29: Filipsky. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 2019-12-14: Wojciech Maryański. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail TLK Branicki
  • 2020-06-01: Maciej Mus. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • przed 2020-06-07: Maciej Górski. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail
  • 2020-08-02: SS. Sposób zaliczenia: Pociąg planowy. Napisz e-mail

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-14 16:26:04)
    Czy ktoś się orientuje, dlaczego zbudowano nowy dworzec? Moda ówczesna?
  • #2 (odp. na #1) Stanisław Stanisław (2021-01-14 20:29:16)
    Odpowiedź jest bardzo prosta. Stary dworzec przestał spełniać swoje funkcje do jakich został zaplanowany. Olsztyn w 1948 r. liczył ok. 44,5 tys. mieszkańców, po 20 latach, pod koniec lat 60-tych, liczba ta uległa podwojeniu, a stały rozwój miasta i powstające zakłady, zwłaszcza Olsztyńskie Zakłady Opon Samochodowych powodowały kolejny przypływ ludności. W 1980 r. Olsztyn miał już 133 tys. mieszkańców. Nowy dworzec, planowany od 1965 r. swoją kubaturą i rozplanowaniem przestrzennym bardziej odpowiadał wymogom i potrzebom komunikacyjnym miasta i okolicy. Pamiętam, że w latach 80-tych i 90-tych kolejki do kas i zatłoczenie w holu sięgały niekiedy „zenitu”, zwłaszcza w godzinach szczytów. Często wówczas myślałem sobie, czemu tu nie ma więcej kas !!!, więcej miejsca !!! aż trudno mi sobie wyobrazić, co bym mówił, jakby zamiast nowego ciągle stał stary dworzec :))) Po za tym dworzec jak na tamte czasy był naprawdę bardzo dobrze zaprojektowany, nowoczesny, a połączenie w jedną całość, dworców kolejowego i autobusowego niezwykle ułatwiało życie. Był też (wówczas) jednym z najnowocześniejszych dworców w Polsce, a podróżni na terenie dworca mieli dostęp m.in. do przechowalni bagażu, baru, kawiarni, kiosków "Ruchu", zakładu fryzjerskiego, kwiaciarni, świetlicy dla dorosłych, świetlicy dla młodzieży czy poczty. Pracownicy PKP także korzystali z wielu pomieszczeń służbowych. Szkoda, jakby to powiedział ś.p. Arnold Boczek (z serialu "Świat według Kiepskich"), że wszystko to "rozdupcyło się" przez ostatnie 20 lat...

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Olsztyn Główny

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...