OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Olsztyn Główny

Ostatnia zmiana: 2018-03-21

<== | Galeria | ==>
Data: 1988-06-17 (???)
Autor: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
Napisz e-mail
http://www.sentymentalny.com
Zamieszczono: 2009-05-30

Galeria użytkownika

Stacja Olsztyn 17.06.1988. Widok z ostatniego piętra noclegowni.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: budynki do obsługi taboru; wieże wodne; panoramy/widoki ogólne.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon (od 12 maja 2014): 1312
: 21

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #12 (odp. na #11) Stanisław Stanisław (2018-03-23 12:18:49)
    Nie, nigdy nie byłem maszynistą ani pracownikiem kolei
  • #13 Loluś pomocnik (2018-11-20 18:51:47)
    W nawiązaniu do dyskusji o żółtych czołach pod zdjęciem u góry na pewno jest błędna data, zresztą na stronie pana Telesińskiego jest jeszcze kilkanaście takich gaf. Żółte czoła to dopiero wrzesień, a nawet bardziej październik 1988 bo na dobre to dopiero jesienią loki z żółtymi czołami zaczęły się pojawiać. A jak ktoś chce doszukiwać sie, że pan Telesiński ma racje, to niech znajdzie choć jedno rzetelne zdjęcie, gdzie są żółte czoła na loku, a datowane konkretną (nie przybliżoną lub wydumaną) datą przed lipcem 1988 (nie licząc tych pana Telesińskiego). Rozporządzeń i zmian przepisów nikt nie wyprzedzał, są dokumenty kiedy wprowadzono żółte czoła i nie zmieniajcie historii, bo to pamięć ludzka bywa zawodna, a nie daty wydarzeń (wypadek wojskowej ciężarówki) i daty dokumentów istniejących do dzisiaj.
  • #14 Sympatyk (2018-11-20 22:12:59)
    Autor zdjęcia ma rację i nie dyskutuj! To doświadczony kolejarz i jak napisał tak jest to prawdą.
  • #15 do re mi (2018-11-21 09:40:10)
    Errare humanum est...
    Proponuję zamiast dokładnej daty skrócić ją do tylko samego roku. Utnie to wszelkie spekulacje typu "kto się pomylił a kto nie"... Pomyłki się zdarzają każdemu, nawet autorom zdjęć, co niejednokrotnie zostało w Bazie udowodnione ;)
  • #16 Sympatyk (2018-11-21 11:06:55)
    Nie. Data jest poprawna i nie ma mowy o pomyłce.
  • #17 (odp. na #15) Stanisław Stanisław (2018-11-21 13:09:05)
    Ponieważ rozpocząłem dyskusję na ten temat, pozwólcie, że ją zakończę. Pan Miłosz pomylił się zapewne co do roku - nie 1988 tylko 1989, bo łatwo pomylić "8" z "9" zapisaną zapewne w jakimś notatniku, wystarczy, że ogonek od "9" ma większy zawijas... Okoliczności przyrody wskazują, że dzień 17.06 jak najbardziej pasuje. Olsztyńska szopa w 1988, a nawet na początku 1989, tak nie wyglądała, nie była pełna lokomotyw z żółtymi czołami (odsyłam na stronę Pana Miłosza, gdzie jest seria zdjęć z Olsztyna, opatrzonych tą błędną datą, w tym taboru). Jeszcze w marcu 1989 niektóre olsztyńskie EU07 303E i SP45 miały zielone czoła (co można sprawdzić np. na zdjęciach olsztyńskiej szopy w albumach "Ostatnie Polskie Parowozownie" lub "Wolna Droga!".). Żółte czoła na PKP, a właściwie ich początek to jesień 1988. Tak jak pisałem wcześniej, wprowadzone zostały odpowiednimi przepisami dopiero we wrześniu 1988 r. Zacytuję tu wpis #2 Marka Potockiego "Odpowiedź od autora: Data jest prawidłowa, sprawdzałem inne fotki z wyprawy (Iława) i też były czoła żółte".... tylko, że zdjęcia z tej wyprawy m.in. z Iławy i innych miejsc (Białystok, Chojnice), opatrzone datą czerwcową 1988, są według mnie opisane błędnie, i nie chodzi tu tylko o wszędzie widoczne żółte czoła ale np. zdjęcia z Chojnic z datą 18.06.1988 przedstawiające ST44-1104 http://sentymentalny… , ST44-1105 http://sentymentalny… , ST44-1112 http://sentymentalny… i ST44-1113 http://sentymentalny… (w galerii http://sentymentalny… ), a przecież lokomotywy te weszły do służby dopiero w lipcu i sierpniu 1988. ST44-1113, wpisana na stan MD Chojnice 24.08.1988 nie może być po prostu na zdjęciu przedstawiającym ją w służbie, ze śladami użytkowania na pudle, opatrzonym datą 18.06.1988. Tak jak napisał do re mi "Pomyłki się zdarzają każdemu, nawet autorom zdjęć", dlatego nikt przecież nie ma pretensji do Pana Miłosza, za błędne daty przy niektórych fotografiach. Dyskusja miała na celu zwrócenie uwagi na tą ewidentną pomyłkę, w tym, być może autorowi zdjęć, skoro czasami zagląda do BazyKolejowej. Zdjęcia Pana Miłosza są, tak jak pisałem wcześniej, przepiękne, unikatowe na skalę całego kraju i wręcz historyczne. Stąd warto zmienić daty, pod niektórymi z nich, aby nie wprowadzały w błąd Miłośników Kolei (np nijakiego Sympatyka, który we wpisie #14 dość cynicznie odpisał nijakiemu Lolusiowi, powołując się na to, że autor zdjęcia to doświadczony kolejarz, nie wiedząc tak naprawdę kim jest Loluś, a może Loluś to jeszcze bardziej doświadczony kolejarz :P ). Na stronie pana Miłosza np. w galerii ST43 http://sentymentalny… jest zdjęcie ST43-18 http://sentymentalny… które na pewno nie zostało zrobione 8 marca 1988, choćby kolega Sympatyk dokonał setki wpisów z setką wykrzykników, że autor ma rację :))) I nie chodzi tu nawet o żółte czoła, ale o widoczny w tyle skład z platformami samochodowymi, gdzie widoczne auta (Toyota Corrola Hatchback ?), swoją bryłą nadwozia ni jak nie pasują do marca roku 1988 (prędzej 1990 - 1991 ? lub nawet późniejsze lata). Ale tu jacyś eksperci motoryzacyjni musieli by się wypowiedzieć, co to za auta, widoczne na platformie. Ja laik (pamiętający tamte czasy), mogę napisać tylko to, że na pewno nie są to samochody z marca 1988. Mam nadzieję, że mój wpis utnie wszelkie "spekulacje" co do prawidłowości zamieszczonej daty. Na pewno nie jest to 17.06.1988, z dużym prawdopodobieństwem może to być np. 17.06.1989.
  • #18 (odp. na #14) Loluś pomocnik (2018-11-21 19:39:51)
    Stanisław nie odpisuj na te prowokacje bo gość sam się zaplątał w tym co pisze, wytykając ci że powołujesz się na jakąś stronę IPT, czego nie robisz, widać sam tam ciągle się udziela (na IPT) i może nawet wypisuje podobne bzdury. Dostępna literatura drukowana (książki, w tym zachowana książka pokładowa St44-1113 i artykuły w czasopismach kolejowych z czasów kiedy jeszcze nie było internetu, są wystarczające aby wiedzieć kiedy do służby weszły jakie loki. Pozdrawiam.
    Te sympatyk, wycieczki osobiste to chyba ty zrobiłeś przede wszystkim do mnie, a skoro tak cenisz doświadczonych kolejarzy to napisze ci, że jeszcze jeździłem na parowozach jako pomocnik i dokładnie wiem kiedy wprowadzano żółte czoła - jesienią 1988, tak więc pod zdjęciami pana Telesińskiego są błędy i tyle. I twoje prowokacyjne wpisy na nic się zdadzą, bo tylko w błąd wprowadzasz młodych ludzi (sprawia ci to jakąś chorą przyjemność ?), którzy może czytają twoje wpisy, tym bardziej że wpisów dokonujesz jako nie zalogowany gość i nawet twego e-maile nie ma w bazie. Takiś odważny bo anonimowy ? A teraz pisz ile wlezie, mam nadzieje że już nikt nie odpisze na twoje prowokacyjne i wprowadzające w błąd wpisy, a administratorzy strony je usuną. Żegnam.
  • #19 Sympatyk (2018-11-21 19:50:14)
    Bardzo przepraszam ale puściły mi wszystkie hamulce wobec tego czepialstwa pod zdjęciem prawdziwego mistrza.
  • #20 (odp. na #19) do re mi (2018-11-21 20:58:12)
    Jednego nie rozumiem... Owszem możesz nie mieć zaufania do słów byłych pracowników kolei, którzy styczność z tymi lokami mieli na stałe (ja im wierzę na słowo), ale czy ciężko wejść na ilostan loków na Forum kolejowym (jak chcesz dam ci linka) i się przekonać, że pomyłka jest ewidentna? Zresztą już pisałam o tym wyżej... (komentarz #3). Autor może iść w zaparte, ale może również źle odczytać własne pismo. Nikt nie umniejsza wartości tych zdjęć, jednak uzasadnione wątpliwości są, a w momencie, kiedy okazuje się że jest inaczej, chyba nie ma potrzeby "obrony Częstochowy" za wszelką cenę... Jak pisałam wyżej każdy może (i ma do tego prawo) się pomylić. Inna sprawa jak kto podejdzie do tematu...
  • #21 wasiukibic (2018-11-22 13:12:38)
    Co miało zostać napisane - napisanym zostało. Przytoczony został fakt, który podważa datowanie zdjęcia. Jeżeli ktoś się nie może z tym pogodzić, to już jego problem. Poproszę zatem o sugestię dotyczące zmiany daty, wraz z uzasadnieniem. To już jednak na priv, żeby nie ciągnąć niepotrzebnie tematu. W razie braku sugestii - zostanie odgórnie przyjęta data po wydaniu rozporządzenia nakazującego malowania czoła lokomotyw na żółto. Dalsza dyskusja to tylko niepotrzebne pyskówki i lanie wody, które będzie kasowane.

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Olsztyn Główny

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...