OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Aleksandrów Kujawski

Ostatnia zmiana: 2020-06-28

<== | Galeria | ==>
Data: 2020-06-27
Autor: Cezary Mirowski
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2020-06-29

Galeria użytkownika

Toi-Toi, kozioł oporowy, początek peronu 2 i linii 245 Aleksandrów Kujawski–Ciechocinek Warzelnia Soli przy południowym skrzydle dworca od podjazdu.
Na wprost Ciechocinek.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: budynki dworcowe; infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; perony/rampy/place/zadaszenia.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 185
: 12

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #3 ACdVL (2020-06-30 20:10:45)
    #2: To ciekawostka. Ciekawym jest frekwencji. Pamiętasz może, jaka była w wagonach tejże relacji?
  • #4 Cezary Mirowski (2020-07-01 00:09:55)
    Tak, z tego peronu odchodziły pociągi do Ciechocinka.
    Jadąc z Torunia trzeba było się przesiąść. Bezpośrednich pociągów nie pamiętam.
    Dworzec już wtedy był odrapany, ale w tej chwili to jest dramat!
  • #5 Marcin (2020-07-01 09:30:19)
    Swego czasu tylko nie pamiętam jak długo jeździł obieg solo ezt. Rano startował z Torunia Głównego bezpośrednio do Ciechocinka i następnie robił kółka cały dzień na odcinku Ciechocinek - Aleksandrów. Wieczorem ostatni z kurortu jechał do Torunia.
  • #6 wasiukibic (2020-07-01 09:58:23)
    Nie rozumiem, jak zelektryfikowana, przejezdna linia kolejowa do jednego z najbardziej znanych uzdrowisk w Polsce może leżeć odłogiem? Jak dobrze rozumiem, marszałkowi województwa w ogóle nie przeszkadza taka sytuacja?
  • #7 Michał Kłosowski (2020-07-01 14:53:13)
    To jest absolutny skandal. Linia kompletna i "aż" 6 km..
  • #8 (odp. na #3) Paweł Skup (2020-07-01 18:09:01)
    W tamtych czasach nie przyszło mi nawet do głowy liczyć pasażerów czy identyfikować potoki w celu i dokładności innej niż wybór wybór właściwej relacji/terminu/pociągu, żeby nie stać w tłumie na korytarzu. A że raczej jeździłem do Torunia/Bygdoszczy niż Ciechocinka, to również bardziej zależało mi, żeby się w takim wagonie nie znaleźć :) Ale wniosek, nawet z mojej wypowiedzi można wyciągnąć taki, że wtedy jeździła kupa narodu. Lud pracujący miast i wsi dostawał przydział do "senatorium" to jechał pociągiem. W cegle 1990/92 - wziąłem z półki i czytam: wagony bezpośrednie: Mysłowice-Ciechocinek, osobowy z Wawy 1813 do Ciechocinka, Inowrocławia i Kołobrzegu... A to już jest schyłek.
  • #9 ACdVL (2020-07-01 20:10:37)
    Wypowiedzi przedmówców (dziękuję za odpowiedź, #8 :) ) aż nadto świadczą, że na zmarnowanie idzie znany przecież w kraju ośrodek leczniczy w Ciechocinku. Zmarnowanie? Gdyż transport kolejowy jest obecnie "cichy": śpi jak makiem zasiał. Ja również zastanawiam się, do jasnej anielki, kiedy ktoś pójdzie po rozum do łba! Mam w Toruniu wujostwo, które bardzo by chciało dojechać w miarę możliwości koleją tamże, niestety z braku laku pozostają pojazdy ogumione. Czy ktoś z odpowiednich organów kiedyś to zauważy? To pytanie tyczy się także innych linii, w których, jak się je dobrze wykorzysta, drzemie pewien potencjał.
  • #10 Stanisław Pikul (2020-07-01 20:16:48)
    No to widzę że jest niezły interes do zrobienia. PKP nie są zainteresowane więc może pozwolą na uruchomienie prywatnego połączenia na tym odcinku. Kto zaryzykuje własne pieniądze?.
  • #11 (odp. na #10) wasiukibic (2020-07-01 21:04:55)
    SKPL miały tu wkroczyć ze swoimi motoraczkami ale coś jak widać nie pykło. Michale, absolutnym skandalem to jest to, że kilka miesięcy temu miłościwie nam panujący PAD podpisał z wielką pompą ustawę Kolej +, która ma za zadanie przywrócić zlikwidowane połączenia kolejowe do miast takich jak Ciechocinek, podczas gdy tutaj zadaniem nie do przeskoczenia jest sfinansowanie połączeń na istniejącej i przejezdnej linii kolejowej, gdzie wystarczyłoby podstawić tabor, którym państwowy przewoźnik już dysponuje. Myślę, że najlepsi kabareciarze nie potrafiliby wymyślić lepszego skeczu.
  • #12 Cezary Mirowski (2020-07-02 14:12:05)
    Nie ma żadnego interesu. Autobusy K-PTS S.A. i Arrivy + dalekobieżne wożą niewielką liczbę pasażerów do uzdrowiska. Ciechocinek ma węzeł A1 i to przeważyło. 30 lat temu z Torunia jeździły całe rodziny, żeby spędzić dzień pod tężniami, w parku Zdrojowym a przede wszystkim na basenie solankowym, który był oblegany, ale chyba już 30 lat jest zamknięty i niszczeje. Do Ciechocinka jedzie się w niedzielę na kawę i wraca, albo jedzie dalej. 10 min. autostradą. Nie wiem czy to skandal, raczej znak czasu.
    PAD bym w to nie mieszał, bo Ciechocinek komunikacyjnie nie jest wykluczony.
    Arriva, która w Kuj.-Pom. obsługuje linie „niechciane” przez Regio, też się nie pali. Podobnie było z Wąbrzeźnem Miastem, gdzie na testach się skończyło. PKP nie ma szczęścia do prezesa jak Orlen czy Lot, ale największy dramat to tzw. struktury poziome, które dalej tkwią w komunie.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Aleksandrów Kujawski

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...