Ogólnopolska Baza Kolejowa

Janowiec Wielkopolski

Ostatnia zmiana: 2016-09-10

<== | Galeria | ==>
Data: 2013-06-08
Autor: Roman Paul Napisz e-mail
Zamieścił: Marek Potocki , 2017-02-16
Tarcza na wjeździe do stacji od str. Gniezna.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: infrastruktura torowa i równie stacyjne, sygnalizacja i znaki.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 324
: 14

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 ACdVL (2017-02-16 18:43:47)
    Zakładam, że coś tam jeszcze dociera... Oczywiście, mogę być optymistą, bo zapewne jest inaczej... Odpowiedz»
  • #2 STK (2017-02-16 21:27:48)
    Jeżdżą tędy regularnie pociągi z przekroczoną skrajnia z Wrocławia Gądowa do Gdyni Portu. Odpowiedz»
  • #3 wasiukibic (2017-02-17 07:18:57)
    Wiesz może ile takich składów jest na tydzień lub miesiąc? Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) ... (2017-02-17 07:55:49)
    Raczej na rok ... Odpowiedz»
  • #5 roman paul poznań (2017-02-17 11:41:57)
    słyszałem wtedy o takich składach dopóki będę kursowały tory nie zginą Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2017-02-17 13:37:40)
    Skoro kursują regularnie to raczej częściej niż kilka razy do roku, jaki byłby wtedy interes w utrzymaniu infrastruktury na odcinku Gniezno - Chojnice? Ale ciekaw jest konkretnej odpowiedzi, o ile ktoś taką jest w stanie dać. Odpowiedz»
  • #7 Anonim (2017-02-17 18:07:05)
    Kursują dość często chyba nawet 2 razy w tygodniu. Sama stacja w Janowcu i niedalekim Damasławku jest obsadzona przez dyżurnego ruchu w wtorki i czwartki w godzinach 7:00-15:00. Jest sens utrzymania bo to korytarz Śląsk-Porty. Infrastruktura jest utrzymywana właśnie z tego względu i ze względu na kursując tędy skrajnie STK w relacji Wrocław Gądów-Gdynia Port GPA. Odpowiedz»
  • #8 STK (2017-02-17 19:30:59)
    Najbliższa skrajnia na północ jest tutaj planowana na 20 lutego z rana. Odpowiedz»
  • #9 (odp. na #6) marcin (2017-02-17 19:34:12)
    musi być interes w utrzymywaniu tego szlaku skoro w Orzechowie na moście nad Wartą dobudowano jedną nitkę, na odnowionych przyczółkach. Z tego co wyczytałem duże znaczenie ma tutaj nowo powstała fabryka VW we Wrześni, nawet planowane są powrotu składów osobowych (ciężko uwierzyć), czytałem że ma być stopniowo zwiększana prędkość szlakowa od Jarocina i mają tą linią jeździć ciężkie składy towarowe. Ponoć sami przewoźnicy naciskali aby tę trasę "ogarnąć" stąd inwestycja w most w Orzechowie. Odpowiedz»
  • #10 (odp. na #9) wasiukibic (2017-02-18 12:05:35)
    Zgoda, tylko na zdjęciu mamy do czynienia z odcinkiem Gniezno - Nakło - Chojnice, którego teraźniejszość i najprawdopodobniej także przyszłość to szczątkowy ruch towarowy do portów i brak szansy na remont torów czy powrót ruchu pasażerskiego (mimo wcześniejszych planów) do Janowca, Damasławka, Więcborka czy Sepólna. Pozostanie tylko brutto z przekroczoną skrajnią, od święta pociąg retro i objazdy w razie remontów innych linii czy wypadku. W sumie dobre i to. Odpowiedz»
  • #11 (odp. na #10) marcin (2017-02-18 15:58:52)
    Właśnie, chodzi mi o to że wyczytałem (nawet jakiś funpage tej linii na fb był) że ma to niby być dodatkowy korytarz dla pociągów towarowych ze Śląska. Miał by ów korytarz odciążyć linie Kluczbork - Poznań i dalej w kierunku Pomorza. Sam nie wiem jakby to do końca miało wyglądać ale jakieś mrzonki się pojawiały.Pozdrawiam Odpowiedz»
  • #12 roman paul poznan (2017-02-19 10:59:09)
    kochani komentujący jedna zaleta z tych poszerzonych skrajni, choć kursują rzadko nie widać ich przynajmniej na szosach i to sukces Odpowiedz»
  • #13 (odp. na #11) wasiukibic (2017-02-20 07:41:16)
    To o czym piszesz miało mieć miejsce jeszcze za czasów PRL-u (lata 70.), kiedy to linia kolejowa Oleśnica - Chojnice miała stać się częścią 7 czy 8 korytarza transportowego z GOP-u w kierunku portów. W planach była budowa drugiego toru na odcinkach jednotorowych i całkowita elektryfikacja. Ale to były lata kiedy Polska wydobywała ok. 200 mln ton węgla rocznie, Węglówka i Wiedenka były przeładowane pociągami a Polska była 10 potęgą gospodarczą świata. To se ne vrati. Powrót pociągów pasażerskich, zwłaszcza na odcinkach należących do Kujpomu, przy obecnym nastawieniu władzy jest bardzo wątpliwy. Dobrze, że Miłośnicy Kolei raz na jakiś czas pojadą specem do Więcborka, tak aby przypomnieć ludziom widok składu pasażerskiego na ich stacji. Odpowiedz»
  • #14 roman paul poznań (2017-02-20 10:21:10)
    nie przypuszczałem, że tak niepozorne zdjęcie wywoła taka lawinę komentarzy Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji

Stacja kolejowa Janowiec Wielkopolski

Do zapisu