OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Gdańsk Główny

Ostatnia zmiana: 2020-08-24

<== | Galeria | ==>
Data: 2017-12-07
Autor: Dawid Jastrzębski
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2017-12-28

Galeria użytkownika Dawid Jastrzębski

Tablica z informacjami od PKP - Pasja kolejnych pokoleń.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: tablice informacyjne/plakaty/ogłoszenia; wnętrza.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 597
: 7

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 wasiukibic (2017-12-28 20:29:19)
    Podczas ostatnich "programów dobrowolnych odejść" firmy kolejowe hurtem pozbywały się pracowników z wieloletnim stażem pracy, dobrych fachowców znających swoją robotę, związanych emocjonalnie z firmą. Dodam do tego, że nie zawsze te odejścia były tak do końca dobrowolne. Następnie wszelkiej maści menedżerowie (często znajomi królika, ludzie po wyższych szkołach bansu i lansu) mogli pochwalić się "optymalizacją i elastycznością zatrudnienia" stosownie do "oczekiwań klientów i rynku", za co pewnikiem posypały się premie i awanse. Żeby było śmieszniej, później na miejsce tych doświadczonych pracowników przyjmowano nowych, nieopierzonych, zupełnie zielonych jeżeli chodzi o branżę kolejową ludzi, których trzeba było uczyć co się z czym je praktycznie od zera. A teraz ta propaganda, puste frazesy, że niby pasja kolejnych pokoleń, tradycja, ciągłość, etos służby, bla bla bla, czyli wszystko to, co na kolei było "z pasją" niszczone było jeszcze do niedawna. Znajomi i bliscy mi starzy kolejarze tylko się uśmiechają ironicznie, jak o tym mówię.
  • #2 (odp. na #1) Mateusz Kiszka (2018-01-02 00:55:47)
    Potem takie gówniane modernizacje są. Ekrany nastawione nalogowo, perony zbyt krótkie np. w Sedziszowe mlp. Remonty ciągnące się latami np. Lk 271, gdzie odc. Czempin Poznań rypali ponad 4,5 roku 32 km. Cała 271 będzie modernizowana ponad 12 lat... od 2008 do 2020.albo i dłużej. Lk 9 7 lat modernizacji... na takich trasach wszystkie przejścia powinny być bezkolizyjne!!! A geometria trasy korygowana w miarę możliwości, pod perspektywy prędkości rzędu 200 - 230 km /h. Najbardziej wkurzajace jest często konserwowanie starych parametrów technicznych tras. Zostawianie lukow ostrych. Na 91 trochę to skorygowano. Kolej trzeba poddać pod przymusowy zarząd państwowy, bo dziś to jest nie wiadomo co. Nie wspominając o burzeniu wielu zabytków kolejowych np dworców na Śląsku, w Łodzi Fabrycznej. Cieszy fakt podnoszenia prędkości na liniach, odnawiania stacji, budowy łącznic, linii, poprawy taboru ale to zapewne lepiej by się toczyło gdyby pkp było rzeczywiście pkp a nie grupą... Podaj przykłady gdzie wywalono ludzi z doświadczeniem?
  • #3 (odp. na #2) Marek Potocki (2018-01-02 08:09:03)
    Co do tego poddawaniu pod przymusowy zarząd państwowy to byłbym ostrożny. Na przykładzie Dolnego Śląska widać, że marszałek i przewoźnik samorządowy (KD) mają dużo większą determinację w utrzymaniu przewozów pasażerskich niż PKP i PR.
  • #4 (odp. na #2) wasiukibic (2018-01-02 18:06:31)
    Nie trzeba było ordynarnie wywalać, teraz robi się to inaczej. Wystarczyło, np. że na miejsce doświadczonego szefa przyjęli 30 letniego, nieopirzonego gówniarza, któremu się wydawało, że wszystkie rozumy pozjadał. Lub na odwrót, dostajesz do zespołu/duetu młokosa, który nic nie umie, a normę musisz wyrobić jak za 2 normalnych pracowników. Albo przenosiny pracownika/sekcji/zakładu w inne miejsce, często tak dalekie, że trzeba by dojeżdżać po 2 godziny i więcej dziennie w jedną stronę i to niekoniecznie w wyniku racjonalizacji organizacji pracy, tylko nacisków odpowiednich polityków, związkowców, etc. Szczegółów, a tym bardziej nazwisk nie będę podawał, z wiadomych przyczyn.
  • #5 (odp. na #2) Damian Stupień (2018-01-03 12:53:07)
    "Podaj przykłady gdzie wywalono ludzi z doświadczeniem" ciężko będzie tak z nazwisk ale PKP Cargo pozbyło się od groma ludzi zastępując ich swieżakami z ulicy .. zero zapału do pracy, niejako za karę przysłano ich na kurs mechaników ...
  • #6 Damian Stupień (2018-01-03 12:53:17)
    w rzeczy samej.
  • #7 wasiukibic (2018-01-03 22:33:50)
    Treść fotki jest w istocie bardzo szczegółowa, taki plakat w gablocie może znaleźć się na jakimś czynnym dworcu na terenie całej Polski i nie ma tu nic charakterystycznego dla stacji Gdańsk Główny. Z drugiej jednak strony, w gronie redakcyjnym dopuściliśmy możliwość dodawania zdjęć plakatów czy tablic informacyjnych. Pragnę też zauważyć, że mamy tutaj do czynienia z pewną konkretną akcją promocyjną związaną z koleją w Polsce, w określonych ramach czasowych i eksponowaną na terenie kolejowym, więc warto by mieć coś takiego udokumentowane. Młodszym użytkownikom chciałbym też nadmienić, że niegdyś np. https://image.ceneo.… takie i im podobne tablice byłe powszechne, a dziś to białe kruki. W związku z tym to konkretne zdjęcie na mój gust pozostaje. Ale Dawidzie, jeżeli podobnej treści fotki pojawią się na profilach stacji w Gdyni, Elblągu, Sopocie itp. to nie będę miał skrupułów, żeby nacisnąć kubełek.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Gdańsk Główny

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...