OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Śrem Odlewnia

Ostatnia zmiana: 2018-11-07

<== | Galeria
Data: 2019-04-18
Autor: Tomasz
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2019-05-20

Galeria użytkownika

Śrem Odlewnia, widok od strony stacji Śrem. W 2017 r. podczas remontu ulicy Stanisława Staszica zlikwidowano przejazd.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: budynki towarzyszące (inne); infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne; przejazdy i przejścia naziemne (drogowe).

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 153
: 3

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

  • #1 wasiukibic (2019-05-20 22:25:56)
    To znaczy, że pociągi towarowe ostatecznie przestały dojeżdżać do śremskiej odlewni?
  • #2 (odp. na #1) Tomasz (2019-05-20 22:29:53)
    Wasiu niestety ale tak. Miasto już tylko dopełniło formalności.
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2019-05-21 09:55:28)
    Słabo, który to już duży zakład ostatnimi czasy rezygnujący z transportu kolejowego? Ciekawe, czy taka była odgórna polityka firmy (odlewnia należy do Polskiej Grupy Odlewniczej) związana ze zmianą profilu produkcji i "uelastycznieniem" logistyki, czy nasze kochane spółeczki kolejowe (Cargo, PLK) swoimi działaniami zniechęciły przedsiębiorców. Za odlewnią znajduje się ciepłownia miejska, do której wożono węgiel. Ona kilka lat temu miała problemy finansowe, groziło jej bankructwo. Swoje chyba też zrobił remont stacji Czempiń i chwilowe odcięcie linii do Mieszkowa (z resztą do końca nie było wiadomo, czy wyjazd z Czempinia do Śremu zostanie zachowany). Nie zrozumiała jest też moim zdaniem polityka miasta - z jednej strony walczą o przywrócenie połączeń pasażerskich do Śremu, czyli zależy im na transporcie kolejowym, z drugiej strony ta likwidacja przejazdów kolejowych - w pobliżu obok odlewni i ciepłowni są także inne zakłady produkcyjne, powstają nowe. Zamiast wykorzystać potencjał kolei (transport zarówno towarów jak i pracowników) to się od niej odcina. Później będzie hurr-durr, że korki, ciężarówki niszczą drogi, wypadki i tym podobne historie. Nie zdziwiłbym się, gdyby za kilka lat okazało się, że przejazd trzeba będzie odbudować.

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Śrem Odlewnia

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...