OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szczecin Klęskowo

Ostatnia zmiana: 2019-12-10

<== | Galeria | ==>
Data: 2017-08-15
Autor: MaKu
Napisz e-mail
https://maku.szczecin.pl
Zamieszczono: 2017-08-17

Galeria użytkownika

Widok w kierunku Szczecin Słoneczne. Po torach nie ma żadnego śladu, prócz tłucznia.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 1075
: 13

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #4 (odp. na #1) MaKu (2017-08-19 17:26:31)
    Na przejeździe są. Lecz nie ledwo widoczne a i czasu było mało. Następnym razem będę tam, to porobię dokładniejsze zdjęcia.
  • #5 Sławek (2017-08-20 07:54:49)
    To nie jest Urok tylko szczecin Klęskowo... ale mówił dziad do obrazu

    Przystanek Kłobucko Gryfińskie, chcąc nie chcąc stał się przyczyną powielania zarówno w internecie jak i w poważnych wydawnictwach kompletnych bzdur o linii kolejowej nr 417. Stało się to z takiego powodu, że wszystkie osoby, które zajmowały się dotychczas tematem tej linii, kompletnie nie miały pojęcia w jakim kilometrze znajdował się ten przystanek. A więc idąc po linii najmniejszego oporu, po prostu nazwę Kłobucko Gryfińskie przypisały do kilometra przystanku Wrzosy Pomorskie, a ponieważ musiało się wszystko dalej zgadzać, więc wszystkie pozostałe nazwy punktów aż do Szczecina zostały przesunięte o jedno miejsce do przodu. Tak więc m.in. Urok stał się Oleszną, a Szczecin Klęskowo Urokiem! Fakt, że nikt się w tym nie połapał jest spowodowany tym, że w km 1,9 (wg dawnej kilometracji) w pobliżu ulicy Lnianej w Szczecinie istniał przystanek, który w ogóle nie został uruchomiony po wojnie, ani nie wciągnięty w jakąkolwiek ewidencję poza mało znaną mapą schematyczną sieci kolejowej. Tak więc miejsce przystanku Brunnerstrasse, po przesunięciu o jedno miejsce wszystkich punktów przez niekompetentnych geografów kolejowych zajął przystanek Szczecin Zdroje Wschodnie, który istniał do 1945 roku jako drugi punkt licząc od dawnej stacji Szczecin Lotnisko. Po wojnie był to pierwszy punkt, aż do momentu, w którym na dawnym odcinku Brunnerstrasse - Szczecin Zdroje Wschodnie, wybudowano peron przystanku Szczecin Słoneczne. Już około 10 lat temu zwracałem uwagę wszystkim, że publikują kompletne bzdury, ale przeszło to bez echa i nadal jest jak jest! Jak widać raz coś wpisane do sieci staje się legendą i potem powielane jest przez wszystkich, również w wydawnictwach książkowych. Prym w fałszowaniu rzeczywistości wiedzie w tym przypadku strona znana ze słów nie ma i nie było, wikipedia.pl, oraz wikipedia.de.Trochę lepiej to wygląda na stronie sedina.pl, bo tam choć są błędy, to kilka osób próbuje przynajmniej dojść prawdy!
  • #6 (odp. na #5) Marek Potocki (2017-08-20 20:36:47)
    Dzięki za opis, muszę się za tę linię zabrać, bo faktycznie spory mętlik jest. Na dniach spróbuję to naprostować.
  • #7 Sławek (2017-08-22 23:10:45)
    Prawidłowy kilometraż i nazwy na stronie atlaskolejowy.net
  • #8 (odp. na #5) MaKu (2017-08-31 19:29:18)
    Chylę czoła.
  • #9 Marek Potocki (2017-09-01 21:01:06)
    Po raz kolejny próbuję się zmierzyć tą linią i nie ogarniam. Jesteście mi w stanie wyjaśnić ten fenomen?
    w 1947 roku odległość między punktami Kołbacz i Urok wynosi 11 km:
    https://www.bazakole…
    w 1949 jest to 9 km:
    https://www.bazakole…
    a w 1950 już tylko 5 km:
    https://www.bazakole…
    Punkty zamieniają się miejscami…
    No i jak tu sprzątnąć? :)
  • #10 (odp. na #9) Adrian K (2017-09-03 23:25:29)
    Zabrzmi to może głupio, ale może w rozkładach jest wpisana odległość drogowa. Skoro kursowała tam komunikacja zastępcza nikt nie zwrócił na to uwagi.
    Otworzyłem wojenny rozkład 1943 i tabela 126 kończy trasę z Sobieradza na Starym Czarnowie, dla którego podana tabela 126b, której nie ma...
  • #11 Leszek (2017-09-04 14:24:07)
    W rozkładzie '39 mamy dwie linie: Zdroje-Stare Czarnowo i Stare Czarnowo-Chwarstnica:
    http://www.deutsches…
  • #12 MaKu (2017-09-21 14:27:01)
    Tak więc uważam, że póki na tym serwisie nie jest ten problem rozwiązany, należy wrzucać zdjęcia nazywając je zgodnie z obecnymi nazwami.
    Szanowna administracja jak się upora z kolejnością nazw, zdjęcia po prostu poprzenosi.
    Mam kilka zdjęć, ale czekam, więc?
  • #13 (odp. na #12) Marek Potocki (2017-10-06 21:11:06)
    Proszę o cierpliwość. Ostatnio mam straszny zawrót głowy, a temat jest dość zagmatwany (przynajmniej dla mnie) nie chcę jeszcze bardziej napsuć. Zastanawiam się, czy w którymś momencie nie miała tam miejsca reorganizacja jak w Tłumaczowie – stare przystanki zlikwidowano i zbudowano nowe w innych lokalizacjach.
    w każdy razie już w dawnych papierach jest coś namotane…
    Tak czy inaczej mam zamiar w końcu ten temat zwalczyć, bo ciekawy jest :)

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Szczecin Klęskowo

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...