OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zduńska Wola Karsznice Południowe

Ostatnia zmiana: 2016-09-06

<== | Galeria | ==>
Data: 2014-09-26
Autor: Przemysław Król Napisz e-mail ; https://www.flickr.com/photos/kicaj/
Zamieścił: Przemysław Król , 2017-03-19

Galeria użytkownika

Widok w stronę Zduńskiej Woli Karsznic.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 104
: 3

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Michał Kłosowski (2017-03-20 19:13:41)
    W tle widzimy wiadukt łączący osiedle Karsznice z Zakładem Taboru i wsiami Karsznice i Bilew.
    Po prawej stronie, za krzakami, znajdują się obiekty Zakładu Taboru i Skansen. Po lewej stronie swojego czasu była duża grupa torów towarowych. W istocie ciężko mi powiedzieć w którym dokładnie roku je zlikwidowano. Do niedawna na terenie istniały resztki obiektów socjalnych, biurowych i dwie nastawnie górki rozrządczej.
    Co mnie intryguje na powyższej fotografii? Ot, wskaźnik zatrzymania czoła pociągu. Odnośnie czego się on tyczył? Czy mieściła się tam kiedyś dodatkowy przystanek służbowy dla pracowników lokomotywowni?
    Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Przemysław Król (2017-03-20 22:54:52)
    Jeżeli chodzi o grupę torową po lewej stronie to część była używana jeszcze parę lat temu FPL, który dostarczał kruszywa do budowy S8.
    Jeśli chodzi o budynki coś tam jeszcze straszy.
    W istocie był to peron służbowy.
    Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Michał Kłosowski (2017-03-21 01:37:36)
    Tor pod wyładunek kruszywa do budowy trasy S8 był specjalnie rekonstruowany, odbudowywany. Prędzej go już, po prostu, nie było. ;) Dzięki za informację, tak też myślałem, że był to peron służbowy, bo stąd kolejarze mieli bliżej na halę lokomotywowni, niż "dymać" z peronu Zduńskiej Woli Karsznic Południowych. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji

Stacja kolejowa Zduńska Wola Karsznice Południowe

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...